autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Οδηγώντας το «Πάθος»

Διαβάστηκε από 27475 αναγνώστες - 19/8/2019

Η πρόσβαση στο εσωτερικό γίνεται με άνεση, αφού δεν υπάρχουν μαρσπιέ, πάνω από τα οποία σε άλλα αυτοκίνητα πρέπει τα πόδια να σκαρφαλώνουν. Αντιθέτως, εδώ στο Honda e τα πάντα είναι τόσο επίπεδα όσο η... Ολλανδία. Επίσης, όλα τα στοιχεία στο εσωτερικό είναι ευδιάκριτα και σαφή. Έχουν τοποθετηθεί μόνο οι απαραίτητοι διακόπτες, για παράδειγμα στο κέντρο για το σύστημα κλιματισμού, ανάμεσα στα καθίσματα υπάρχουν διακόπτες για τα προγράμματα οδήγησης και το χειρόφρενο. Ο πίνακας οργάνων κατέχει δικαιολογημένα το όνομά του, αφού στην ουσία είναι ένα πίνακας με ξύλινη όψη, που εκτείνεται σε όλο πλάτος του αυτοκινήτου, όπως στα Civic του Ά70.



Πάνω από τον πίνακα βρίσκεται ένα... τοπίο από οθόνες, που θυμίζουν τμήμα τηλεοράσεων σε πολυκατάστημα. Αριστερά και δεξιά βλέπουμε τα... παρασκήνια... Δύο standard κάμερες, οι οποίες είναι μονταρισμένες στις πόρτες και δείχνουν σε οθόνες τις εικόνες τους σαν άλλοι καθρέφτες. Θεωρητικά θα μπορούσαμε να συνδέσουμε και δύο smart phone με τη φαρδιά οθόνη αφής, κάτι που δεν κάναμε, επειδή δε βρήκαμε το χρόνο και επειδή μας «έτρωγε» το δεξί πόδι μας.

Η Honda δεν αποκαλύπτει ακόμη πολλά στοιχεία και τα μόνα γνωστά είναι τα παρακάτω... Το ηλεκτροκίνητο αυτοκινητάκι έχει μήκος 3,90 m, βάρος 1.500 kg, ισχύ 150 PS και μέγιστη ροπή 300 Nm. Όλα αυτά σημαίνουν στην πράξη πως αυτό το Honda ορμά προς τα εμπρός σαν κυνηγόσκυλο, στη συνέχεια, πατώντας το πεντάλ του φρένου, σκέφτεσαι και πάλι το σκύλο, του οποίου η αλυσίδα δεν έχει άλλο μήκος. Με άλλα λόγια, αυτό το κίτρινο αυτοκινητάκι κινείται σαν τρελό και όταν φρενάρει είναι ένας βράχος. Θυμηθείτε ότι δε μιλάμε για ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά για ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Η Honda παρουσίασε ένα σφικτό μικρό αυτοκίνητο με επιθετική οδική συμπεριφορά, το οποίο θυμίζει το MINI. Τόσο επιθετικό και δυναμικό είναι.



Η κατανομή του βάρους είναι ακριβώς 50-50%, γεγονός που κάνει αυτό το αυτοκινητάκι να είναι πολύ καλό στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης έχει άμεση αίσθηση και ο οδηγός αποκομίζει την αίσθηση ότι ελέγχει ένα καρτ, που δεν εκπέμπει ρύπους. Εντάξει, θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό τη Honda να επιτύχει τα ζητούμενα όρια για τις εκπομπές CO2. Μάλιστα, οι Ιάπωνες σκοπεύουν ως το 2025 να κάνουν όλα τα μοντέλα τους ηλεκτροκίνητα. Εφόσον λοιπόν, έχει τοποθετηθεί ήδη ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, θα προκύψει τουλάχιστον ένα υβριδικό μοντέλο, ένα plug-in-hybrid, που θα μπορεί να φορτίζεται στην πρίζα και θα μπορεί να κινείται για σύντομες διαδρομές ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο. Εκτός αν πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα, όπως το Honda e.



Αυτό το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με μία μπαταρία 35,5 kWh (φορτίζεται κατά 80% σε 30 λεπτά) και σύμφωνα με τη νόρμα του WLTP έχει αυτονομία πάνω από 200 km. Φυσικά, η παραπάνω τιμή δε θα είναι εφικτή, αν ο οδηγός κινείται στους ρυθμούς μας στην πίστα. Σε κάθε περίπτωση, η κίνηση με 70 km/h ανάμεσα στις κορύνες, ακόμα και με ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο, μπορεί να έχει πλάκα. Προφανώς, επειδή το κέντρο βάρους του οχήματος βρίσκεται πολύ χαμηλά, σχεδόν 50 cm πάνω από την άσφαλτο. Έτσι, μετακινείς το διακόπτη του συστήματος ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς από το “normal” στο “sport” και τα Michelin (225/45 R 17) αρχίζουν να «τσιρίζουν». Την ίδια στιγμή, μπορείς να στρίβεις το αυτοκινητάκι ακόμα και πάνω στο... καπάκι μιας μπύρας. Κύκλος στροφής: 8,60 m, δηλαδή 50 cm λιγότερα απΆ όσα το Twingo, που έχει τον κινητήρα πίσω, και μόνο 1,30 m πιο πολλά από ένα Smart Fortwo, που έχει και δύο καθίσματα λιγότερα. Παρεμπιπτόντως, λεπτομερείς μετρήσεις δεν έγιναν από την πλευρά μας, σχετικά με τους διαθέσιμους χώρους στη δεύτερη σειρά θέσεων. Πάντως, αν ρυθμιστεί το μπροστινό κάθισμα για έναν επιβάτη ύψους 1,80 m, κάθεσαι άνετα πίσω, έστω κι αν χρειαστεί να διπλώσεις λίγο περισσότερο τα πόδια σου, αλλά αυτό οφείλεται στο γεγονός πως η έδρα του καθίσματος είναι πολύ χαμηλή.



Τέλος, αν αναρωτιέστε τι θα μείνει ίδιο και τι θα αλλάξει, εμείς υπολογίζουμε να τοποθετηθούν μπροστά τοξωτές λαβές, που είναι και πιο πρακτικές. Επίσης, το ματ άσπρο χρώμα του πρωτότυπου μοντέλου δε θα διατηρηθεί. Θα παραμείνουν μόνο το -απλό- άσπρο, το μαύρο, το μπλε, το γκρι και το κίτρινο. Όπως του ήρωά μας...

Συμπέρασμα
Πώς λέγεται αυτό που μας συμβαίνει, όταν η καρδούλα μας χτυπά τόσο γρήγορα; ΑΓΑΠΗ! Τελευταία φορά μας συνέβη το 2001, όταν η BMW παρουσίασε τότε το πρώτο σύγχρονο MINI. Και τώρα, λοιπόν, μας προκύπτει ξανά. Το Honda e είναι τελείως παράλογο (με αυτονομία 200 km) και πολύ ακριβό (πάνω από 30.000 ευρώ στη Γερμανία). Ωστόσο, σου προκαλεί αυτήν την έντονη επιθυμία, που περιγράφεται με τρεις λέξεις... ΤΟ ΘΕΛΩ ΠΟΛΥ.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει