Από το 1935 έως το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Skoda εξήγαγε επισήμως αυτοκίνητα στην ασιατική χώρα. Στη συνέχεια οι εξαγωγές διακόπηκαν, για να αρχίσουν ξανά από το 1995. Όχι πως εν τω μεταξύ δεν γίνονταν «κρυφές» εισαγωγές στην Κίνα, από Octavia (sedan και station wagon) ή από Felicia Cabrio.. Στο κάτω-κάτω, από αυτές επωφελούνταν υψηλά ιστάμενοι αξιωματούχοι του ΚΚ Κίνας, οι οποίοι απολάμβαναν τις δημιουργίες του AZNP (αυτοκίνητα από το «εθνικό» εργοστάσιο) από το Mlada Boleslav.
Σήμερα όλα αυτά τα μοντέλα βρίσκονται διασκορπισμένα σε αυτήν την τεράστια χώρα σε γκαράζ πλούσιων συλλεκτών. Κανείς δε γνωρίζει με ακρίβεια, πόσα είναι. Ούτε καν η ίδια η Skoda.. Οι όμορφοι πρεσβευτές της παλιάς Τσεχοσλοβακίας εμφανίζονται σπάνια στους κινεζικούς δρόμους. ¶λλωστε, δεν ταιριάζουν πια στο προφίλ της χώρας, που θέλει να περιορίσει τα καυσαέρια από τους παλιούς κινητήρες με τα καρμπυρατέρ.
Έτσι, η αυστηρή πολιτική της Κίνας σχετικά με τις εκπομπές καυσαερίων εμποδίζει την εισαγωγή -επισήμως- μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και τα κλασικά. ΓιΆ αυτό το λόγο εξελίσσεται αργά και... υπό το άγρυπνο βλέμμα της πολιτείας μια σκηνή ιστορικών αυτοκινήτων, η οποία προσελκύει το ενδιαφέρον των νεόπλουτων, όπως έχει ήδη συμβεί με τα ακριβά ρολόγια, το ακριβό κρασί και τα σπάνια αντικείμενα τέχνης.
Η δική μας -πλήρως ανανεωμένη- γαλάζια Skoda Octavia «μετακόμισε» από την Ευρώπη στην Ασία μόλις πέρυσι, με σκοπό να βοηθήσει τη Skoda στην περιοχή και να τεκμηριώσει τη μακρά ιστορία της φίρμας. Προέρχεται από μία εποχή, στην οποία η Skoda ακόμα και στην πατρίδα της δυσκολευόταν να ανέλθει οικονομικά. Από το στόμα των πολιτικών ηγετών εκείνη τη χρονική περίοδο ακούγονταν συχνά αυτά τα λόγια: «Η δίκαιη κατανομή των αγοραστικών δικαιωμάτων σε ιδιώτες ενδιαφερομένους θα ελέγχεται στο πλαίσιο της ευημερίας του εργαζόμενου λαού». Τα περισσότερα Skoda κατέληγαν στο εξωτερικό, με δεδομένο ότι εξαγωγές γίνονταν σε 80 χώρες. Σύμφωνα και με την εργατική εφημερίδα «Βαλβίδα» ακόμα και σε απομακρυσμένες χώρες, όπως η Κούβα, η Γουινέα ή η Αυστραλία..
Η Skoda Octavia θεωρείτο τότε σε τεχνολογικό επίπεδο ότι ήταν ιδιαίτερα προοδευτική. Την ίδια στιγμή, που στη γειτονική Ανατολική Γερμανία, τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονταν εκεί ήταν γεμάτα πλαστικό και ελαστικό και εφοδιάζονταν με δίχρονους κινητήρες, η Octavia έφερε ένα κομψότατο λαμαρινένιο «ένδυμα» και έφερε 4κύλινδρους, τετράχρονους κινητήρες. Ανεξάρτητη ανάρτηση και καινοτομίες, όπως ελικοειδή ελατήρια ή σταθεροποιητές φρόντιζαν να παρέχουν «άφθονη άνεση και ευχάριστη οδική συμπεριφορά», σύμφωνα και με μια διαφήμιση της Skoda.
Ο δυτικός «ειδικός» Τύπος υποδέχθηκε την Skoda Octavia και την cabrio συγγενή της Felicia με λιγότερη ευφορία. Θεώρησε τα δύο αυτοκίνητα αδιάφορα, και πως δεν έχουν μέλλον.. Στην πραγματικότητα όμως, το συγκεκριμένο δίδυμο αποτέλεσε τη βάση, πάνω στην οποία η Skoda στηρίχθηκε για να γίνει η πιο επιθυμητή εταιρεία του τότε ανατολικού μπλοκ. Οι τρεις επόμενες γενιές, μετά από το τέλος της σοσιαλιστικής περιόδου, προετοίμασαν στη Skoda το δρόμο του «παγκόσμιου κατασκευαστή».
Όποιος βρεθεί σήμερα πίσω από το λεπτό τιμόνι από βακελίτη του πρώτου μοντέλου, θα απολαύσει ένα περιπετειώδες ταξίδι στο χρόνο. Εντάξει, το τιμόνι δεν είναι τόσο γρήγορο όσο τα σύγχρονα, ο δε επιλογέας του κιβωτίου τεσσάρων ταχυτήτων μετακινείται με κάποια δυσκολία.. Η 1η σχέση βρίσκεται πάνω δεξιά, όσο για την επόμενη, ο οδηγός θα χρειαστεί απλώς να... ελπίζει.. Τα 55 άλογα αγωνίζονται με θάρρος και γενναιότητα να δώσουν ώθηση στη σχεδόν ενός τόνου Skoda Octavia, που φέρει κεντρικό σωληνωτό πλαίσιο και χαλύβδινο αμάξωμα.
Όταν επιτέλους το αυτοκίνητο βρεθεί σε κίνηση, οι στενές... γάμπες του δεν αποτελούν μειονέκτημα στην προσπάθεια επιβράδυνσής του μέσω των φρένων, που εφοδιάζονται με ταμπούρα. Αυτό το μοντέλο ταιριάζει τέλεια στους κακής ποιότητας δρόμους της κινεζικής επαρχίας, για την οποία η πρόοδος προβλέπεται να αργεί ακόμη... Και με 60 km/h μπορεί κανείς να κυκλοφορεί πιο χαλαρά και να μη θεωρηθεί από τους άλλους συμμετέχοντες στην κίνηση τρελός. Όσο τρελός κι αν δείχνω ανάμεσα τους, με ένα αυτοκίνητο του 1962..
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr