Οδηγούμε Mercedes GLE 300 d: Ευρύχωρη και άνετη παντός εδάφους
Χωράει με άνεση 5 ενήλικες και έχει φουλ τεχνολογικό «αέρα».
Η αερανάρτηση «καταπίνει» τις ανωμαλίες εκτός δρόμου και στην άσφαλτο είναι σπορτίφ.
Το υβριδικό σύνολο έχει φινετσάτη λειτουργία και καίει 7,7 λτ/100 χλμ.
Είναι δίλιτρη diesel, ήπια υβριδική με 269 άλογα
Η βασική έκδοση της Mercedes GLE είναι η 300 d, η οποία είναι τετρακύλινδρη, diesel και αποδίδει 269 άλογα. Οι Γερμανοί ανανέωσαν πρόσφατα το μοντέλο, και πλέον ο κινητήρας υποστηρίζεται από ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V που δίνει επιπλέον ώθηση 20 ίππων, το οποίο έρχεται να μειώσει την κατανάλωση και να αποφορτίσει μερικώς το diesel μοτέρ κατά την εκκίνηση, ελαχιστοποιώντας παράλληλα το turbo lag.
Οδηγούμε τη Mercedes GLE 300 d και βλέπουμε πόσο καλή είναι η βασική έκδοση του γερμανικού πολυτελούς SUV.
Χωράει με άνεση 5 ενήλικες και έχει φουλ τεχνολογικό «αέρα»
Οι εξωτερικές διαστάσεις κάνουν τη Mercedes GLE να φαντάζει γιγαντιαία, γεγονός που έχει άκρως θετικές συνέπειες στον τομέα της ευρυχωρίας και της εργονομίας του γερμανικού SUV. Στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν με περισσή άνεση 3 ενήλικες επιβάτες, με τον «αέρα» για τα γόνατα και τα κεφάλια τους να είναι μπόλικος.
Τα μπροστινά καθίσματα είναι άνετα, προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη και έχουν μεγάλη επιφάνεια επαφής. Στις εκδόσεις από την Advanced και έπειτα, αυτά ρυθμίζονται πλήρως ηλεκτρικά και είναι θερμαινόμενα.
Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της Mercedes, το λειτουργικό σύστημα MBUX επεξεργάζεται και ανταποκρίνεται με επιτυχία στις εντολές των επιβατών.
Εκτός από την οθόνη αφής, στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν κουμπιά με συντομεύσεις και ένα touch pad, όπως αυτά στα laptops. Το τελευταίο είναι ιδιαίτερα εύχρηστο για τον οδηγό, ειδικά όταν αυτός θέλει να επιλέξει στοιχεία που κανονικά βρίσκονται στην άκρη της φαρδιάς οθόνης.
Η αερανάρτηση «καταπίνει» τις ανωμαλίες εκτός δρόμου και στην άσφαλτο είναι σπορτίφ
Η Mercedes GLE 300 d διαθέτει προσαρμοστική αερανάρτηση η οποία ρυθμίζεται και κατά ύψος, με το εύρος μεταξύ των δύο άκρων να είναι μεγάλο, κάτι που είναι ιδανικό για κίνηση εκτός δρόμου. Οι ανωμαλίες του εδάφους απορροφώνται εξαιρετικά, αφού ακόμα και οι πιο μεγάλες λακκούβες ή προεξοχές δεν αρκούν για να τραντάξουν το εσωτερικό.
Παρόλα αυτά το πλαίσιο είναι «σφικτό» και η ρύθμιση της εταιρείας κλίνει προς το σπορτίφ. Χάρη σε αυτό, το ογκώδες SUV προσφέρει την απαραίτητη αυτοπεποίθηση στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα εντός ασφάλτου. Οι μεγάλοι τροχοί των 21 ιντσών, με τα ελαστικά που έχουν 40αρι προφίλ, χαρίζουν αμεσότητα στο δρόμο.
Το υβριδικό σύνολο έχει φινετσάτη λειτουργία και καίει 7,7 λτ/100 χλμ
Κάτω από το καπό της Mercedes GLE 300 d βρίσκεται ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας που αποδίδει 269 άλογα. Αυτός διαθέτει ήπια υβριδική υποβοήθηση 48V, με την «συνύπαρξη» με τον ηλεκτροκινητήρα να είναι συνολικά αρμονική.
Η Mercedes έχει τοποθετήσει το ηλεκτρικό μοτέρ απευθείας στον άξονα του στροφάλου, και ως εκ τούτου η λειτουργία start-stop είναι ανεπαίσθητη και πολύ γρήγορη, κάνοντας το βαρύ όχημα να ξεκινά σβέλτα από τα φανάρια. Όταν σηκώσουμε το πόδι μας από το πεντάλ του γκαζιού, η λειτουργία «sailing», που επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κυλά ελεύθερα, γίνεται με ιδιαίτερα κομψό τρόπο.
Η καλή ηχομόνωση σημαίνει πως η πετρελαιοκίνητη «φύση» του μοτέρ δεν γίνεται έντονα αντιληπτή, ενώ ο έξυπνος τρόπος με τον οποίον συνδέονται τα δύο μοτέρ κάνει τον πετρελαιοκινητήρα να αναπτύσσει γρήγορα πλήρη πίεση το turbo, ακόμα και από τις χαμηλές στροφές.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση κατανάλωση ήταν 7,7 λτ/100 χλμ. Αν αναλογιστούμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα SUV βάρους 2,3 τόνων, ο συγκεκριμένος αριθμός μπορεί να θεωρηθεί «τίμιος». Όσον αφορά στις επιδόσεις, η διαδικασία 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνεται σε 6,9 δευτερόλεπτα, ενώ για τις ρεπρίζ 60-100 και 80-120 χλμ/ώρα χρειάζονται 3,8 και 5 δευτερόλεπτα αντίστοιχα. Για την ακινητοποίηση από τα 100 χλμ/ώρα χρειάζονται 35,3 μέτρα.
Στην Ελλάδα η Mercedes GLE 300 d 4MATIC έχει τιμή που ξεκινά από τα 105.450 ευρώ.