Οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων με οικογένειες το ονειρεύονται: Το 90% των Octavia στη Γερμανία είναι Combi και το 80% αυτών με diesel κινητήρα.
Στους μέτριας ποιότητας δρόμους της διαδρομής μας γύρω από την Πράγα είναι πολύ πιο ευχάριστο στην προσαρμοζόμενη ανάρτηση DCC (840 ευρώ με σύστημα υποβοήθησης ελέγχου απόστασης ασφαλείας και αναγνώριση κόπωσης) να επιλέξει ο οδηγός τη ρύθμιση “comfort”. Η ανάρτηση του Octavia αντιδρά παρόμοια με αυτήν του Golf και το τσεχικό αυτοκίνητο περνά με άνεση πάνω από τα κομμάτια πάγου, ενώ στις μεγάλες κυματοειδείς ανωμαλίες γίνεται ένας ευχάριστος συνοδός. Και, ναι, με το μεταξόνιο των 2,69 μέτρων... γεμίζει το δρόμο. 2,69 μέτρα! Μιλάμε για 5 εκατοστά πιο πολλά σε σχέση με του Golf. Κι αν μπροστά κάθεται ο οδηγός, ύψους 1,80 m, θα μπορούσε κάλλιστα ένας εκ των επιβατών, ύψους 1,98 m να καθίσει πίσω του χαλαρά και άνετα, ακόμα και σταυροπόδι.
Στην μπροστινή σειρά θέσεων, τα άνετα καθίσματα με τη σφραγίδα “AGR” (Aktion Gesunder Rücken - δηλαδή «εκστρατεία υγιής πλάτη») διαθέτουν μία επεκτεινόμενη προς τα εμπρός υποστήριξη μηρών, ενώ στα πίσω οι εξωτερικές θέσεις είναι πιο φαρδιές.
Επιστροφή στο δρόμο. Τα 150 PS σημαίνουν και μέγιστη ροπή 360 Nm, δηλαδή μια «ξεκάθαρη γροθιά», η οποία -κατά βάση- είναι αρκετή. Βέβαια, δε θα φανεί αρκετή σε όποιον έχει ήδη οδηγήσει την έκδοση “RS” των 200 PS (που θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο). Όλα τα υπόλοιπα, δηλαδή την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης, τη ρύθμιση του κιβωτίου ταχυτήτων, τα γνωρίζουμε από το Golf. Τα πάντα είναι στιβαρά και διακρίνονται για την ακρίβειά τους. Επομένως, όλα είναι έτσι όπως πρέπει, ώστε να κερδίζονται και οι συγκρίσεις απέναντι στον ανταγωνισμό.
Συνοψίζοντας, με μήκος 4,69 m και τόσο πολύ χώρο το Octavia δεν «παίζει» στην κατηγορία του Golf VII Variant (4,57 m), αλλά ανακατεύεται στα... χωράφια του Audi A4 Avant (4,76 m), έχοντας κατά πολύ μεγαλύτερο χώρο αποσκευών σε χαμηλότερη τιμή. Επιπλέον, και το κατά 8 cm μακρύτερο Passat δεν απέχει πολύ. Ή μήπως ισχύει το αντίθετο; Το VW εφοδιάζεται με ένα head-up-display, που έχει ένα γυάλινο τζάμι, το οποίο βρίσκεται στο ταμπλό. Αντιθέτως, στο Octavia οι πληροφορίες προβάλλονται στο παρμπρίζ. Ποιο αυτοκίνητο έχει εδώ το προβάδισμα;
Συμπέρασμα
Μπράβο, Skoda! Οι Τσέχοι «ξεσήκωσαν» τη σύγχρονη τεχνολογία της VW και κατασκεύασαν ένα εξαιρετικά μοντέρνο station wagon, το μεγαλύτερο στη μικρομεσαία κατηγορία. Το Octavia ήταν και θα παραμείνει το station wagon για τους έξυπνους αγοραστές.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr