Η A 45 S διεισδύει ακόμα και στα πλέον σπορτίφ πεδία. Σκεφθείτε ότι είναι σε θέση να επιταχύνει ακόμα και ως τα 270 km/h, αφού ακριβώς μετέπειτα επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός περιοριστής της ταχύτητας.
Η AMG A 45 S μοιάζει περισσότερο με ένα πολύ επιθετικό... χνουδωτό ζωάκι, θα πείτε εσείς. Κι όμως, επειδή πρόκειται κατά κύριο λόγο για μια Mercedes, πρέπει να μπορεί να παρέχει και άνεση. Και μάλιστα πολλή, γεγονός που την κάνει να ξεχωρίζει από τους πολλούς μικρομεσαίους ανταγωνιστές της. Στο πρόγραμμα “C” (για τον όρο “comfort”=άνεση) η A 45 S εμφανίζεται ιδιαίτερα βολική, ενώ την ίδια στιγμή διαθέτει σπορτίφ μεν, αλλά κατάλληλα για μεγάλες διαδρομές καθίσματα. Επίσης, με το σύστημα πολυμέσων MBUX, το σύστημα κλιματισμού, το σύστημα πλοήγησης και το ηχοσύστημα υπακούν κατά λέξη στις εντολές του χρήστη.
Η δεύτερη φύση του είναι μόνο μερικές περιστροφές του χειριστηρίου επιλογής προγραμμάτων οδήγησης στο τιμόνι, απ όπου ενεργοποιεί αμεσότατα όλα τα συστήματα. Το πεντάλ του γκαζιού αντιδρά ακόμα πιο άμεσα σε σχέση με το παρελθόν, το κιβώτιο ταχυτήτων επιλέγει τις σχέσεις αργότερα και ταχύτερα (στο κατέβασμα ακούγεται δε, το «ξερόγκαζο»), η ανάρτηση έχει γίνει πιο σφικτή, ενώ το τιμόνι είναι πια πιο ενδιαφέρον. Από την πλευρά τους, η τετρακίνηση και το ESP τελειοποιούν το επίπεδο της πρόσφυσης. Με όλα αυτά τα πλεονεκτήματα, η A 45 S είναι έτοιμη και για την πίστα, παίρνοντας επίσης πολύ δυναμικά το ρόλο της. Στη γεμάτη στροφές διαδρομή της πίστας του Jarama, κοντά στη Μαδρίτη, η μικρομεσαία AMG δείχνει ότι είναι σε θέση να χαρίσει στον οδηγό της πολλές στιγμές απόλαυσης και χαράς.
Έπειτα από τις γρήγορες ευθείες της εκκίνησης/τερματισμού ακολουθεί η πρώτη στροφή, πριν από την οποία απαιτείται ένα δυνατό φρενάρισμα. Ήδη στην κορυφή, ο οδηγός μπορεί και πάλι να πιέσει με δύναμη το δεξί πεντάλ, αφού η τετρακίνηση ωθεί τη Mercedes από πίσω. Σε γενικότερο πλαίσιο, στις γρήγορες στροφές επικρατεί απόλυτη ησυχία στην ανάρτηση, ενώ στις μεσαίας ταχύτητας εναλλασσόμενες στροφές βοηθά ελαφρώς και το αμάξωμα. Μόνο αν εισέλθει κανείς με υπερβολική ταχύτητα στη στροφή, θα πρέπει τελικά να οδηγήσει ευθεία προς τα έξω...
Δηλαδή, η A 45 S υποστρέφει; Δεν μπορεί να πλαγιολισθήσει; Θα πρέπει να έχει ενεργοποιηθεί το πρόγραμμα “drift”, ώστε να προκληθεί και υπερστροφή. Εφόσον γίνει αυτό, τα ελαστικά... καπνίζουν, αλλά -και πάλι- κανείς δεν κινείται ταχύτερα σε μία πίστα αν δεν προκύψει και λίγος καπνός.
Έπειτα από μερικούς γρήγορους γύρους, η AMG A 45 S επανέρχεται στο normal οδικό δίκτυο, απλώς έχουμε επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης “sport”. Επιπρόσθετα, το κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται στην αυτόματη λειτουργία του, εμείς απολαμβάνουμε το εύχρηστο τιμόνι και σπεύδουμε χαλαρά μέσα στην κυκλοφορία της Ισπανίας. Η Mercedes τα καταφέρνει και στην καθημερινότητα. Ουσιαστικά, είναι σε θέση να κάνει τα πάντα.
Εκτός από το να είναι οικονομικά προσιτή. Σχεδόν 55.000 ευρώ θα κοστίζει στη Γερμανία και φυσικά, η διαφορά σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη, συνετή A-Class είναι μεγάλη. Βέβαια, με αυτήν η γερμανική φίρμα... εκρήγνυται!
Συμπέρασμα
Ο κινητήρας είναι φοβερά ορμητικός. Κανένα άλλο μικρομεσαίο μοντέλο δε δέχεται ανάλογη ώθηση. Όταν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα, θα έρθει αντιμέτωπος με ένα πιο... εξημερωμένο στιλ, ενώ έντονες είναι και οι τάσεις υποστροφής. Με λιγότερη... βαβούρα σε σχέση με όση είχαμε αρχικά φοβηθεί και πιο ώριμη απΆ όσο περιμέναμε. Η A 45 S διαθέτει πάρα πολλή δύναμη και δείχνει πως έχει εξελιχθεί σωστά για κάθε περίπτωση. Οι φιλόδοξοι οδηγοί με τις σπορτίφ ανησυχίες θα πρέπει να προμηθευτούν τα προαιρετικά σπορ ελαστικά.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr