Η νέα Mercedes S-Class είναι κάτι παραπάνω από απλώς ένα αυτοκίνητο. Αποτελεί την καρδιά της εταιρείας και την ενσωμάτωση των αξιών που στηρίζει η γερμανική μάρκα. Μπορεί η νέα S 500 4Matic να ανταποκριθεί στις υψηλές προσδοκίες;
Μια νέα S-Class είναι πάντα ένα σημαντικό γεγονός. Αυτό συμβαίνει ήδη από το 1972, όταν η σειρά "116" ήταν η πρώτη "S-Class", που είχε ονομαστεί έτσι. Τώρα, όμως, έφτασε και πάλι η ώρα, για να ξεκινήσει την εμπορική πορεία της ακόμα μια νέα σειρά S-Class, η W 223. Η Mercedes, με το διαφημιστικό μότο «το καλύτερο ή τίποτα», έχει θέσει υψηλούς στόχους και ενσωματώνει μεγάλο αριθμό καινοτομιών και νέας τεχνολογίας, που δεν μπορείτε να τα δείτε τόσο πολύ ξεκάθαρα, κοιτώντας τη νέα S-Class από έξω. Ίσως επειδή η W 223 δείχνει ήδη συγκρατημένη, με γρίλια για το ψυγείο, που δεν είναι τόσο μεγάλη, μακρύ καπό και καλά ισορροπημένες αναλογίες. Σαφής και αρμονική, σε αντίθεση με ορισμένους από τους μπαρόκ προκατόχους της.
Το εσωτερικό της S-Classαποτελεί σκηνοθεσία πολυτέλειας
Οι εντυπώσεις αλλάζουν ξαφνικά, κοιτάζοντας το σαλόνι της S-Class, το οποίο δεν είναι πλέον μια απλή διαρρύθμιση εσωτερικού, αλλά μία ολόκληρη σκηνοθεσία πολυτελείας. Η αναδιάταξη των όγκων είναι πλήρης, με το εσωτερικό να δείχνει πιο ανάλαφρο και πιο ευάερο σε σχέση με έως σήμερα. Οι ογκώδεις οθόνες του προκατόχου μοντέλου εξαφανίστηκαν και έχουν αντικατασταθεί από δύο ξεχωριστά display.
Τα όργανα των 12,3 ιντσών μπροστά από τον οδηγό είναι διαθέσιμα και με τεχνολογία 3D και είναι πολύ διασκεδαστικά, αφού διαθέτουν έντονο εφέ βάθους. Με εξαιρετικά γραφικά εξοπλίζεται και η οθόνη των 12,8 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Ποιο είναι το πλεονέκτημα της θέσης της; Ο οδηγός δε χρειάζεται να τεντώσει το χέρι του, για να αποκτήσει πρόσβαση σε αυτή, καθώς αυτό μπορεί να παραμείνει στην κεντρική κονσόλα και να φτάνει στην οθόνη ακόμη. Η πλοήγηση στο menu γίνεται αψεγάδιαστα και αν εξακολουθείτε να μην μπορείτε να τα... βγάλετε πέρα μαζί του, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε το φωνητικό έλεγχο του έξυπνου συστήματος MBUX, το οποίο λειτουργεί τέλεια.
Ο εξακύλινδρος κινητήρας είναι πραγματικά διασκεδαστικός
Τα ογκώδη, ενεργά καθίσματα πολλαπλών επενδύσεων ρυθμίζονται πολλαπλώς (με 19 μικρά μοτέρ) και είναι εξοπλισμένα με δέκα διαφορετικά προγράμματα μασάζ. Και -πώς μπορούμε να τα περιγράψουμε άραγε με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια- αφού στην πραγματικότητα είναι ακόμα πιο άνετα σε σχέση με τον καναπέ στο σαλόνι του σπιτιού. Την ίδια στιγμή, το πίσω μέρος προσφέρει άφθονο χώρο και, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, υψηλό βαθμό άνεσης. Πολύ χαλαρά. Η S 500 δεν τροφοδοτείται πια από ένα V8, αλλά από έναν εξακύλινδρο σε σειρά 3,0 λίτρων.
Ο λόγος γίνεται για ένα εξαιρετικό κομμάτι της μηχανολογίας, με έναν επιπλέον ηλεκτρικό συμπιεστή, turbo και ενσωματωμένη μίζα-γεννήτρια. Το αποτέλεσμα σε αυτήν την περίπτωση είναι 435 PS στις 5.900 και 520 Nm στις 1.800 σ.α.λ. Ξεκινά να λειτουργεί απαλά, αλλά αντιδρά με αμεσότητα στις εντολές του δεξιού πεντάλ, «εκφράζεται» απολαυστικά και αρκετά... ηχηρά. Το αυτόματο σύστημα μετάδοσης εννέα σχέσεων της Mercedes αλλάζει τις ταχύτητες πολύ προσεκτικά, απαλά και σχεδόν ανεπαίσθητα, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε συνδυασμό με το sportπρόγραμμα οδήγησης, το οποίο, ουσιαστικά, τις «χτυπά».
Έτσι, η 2,1 τόνων Benz, για παράδειγμα, χρειάζεται για την επιτάχυνση από στάση ως τα 100 km/h 4,9 δευτερόλεπτα και ως τα 200 km/h 18,1 δευτερόλεπτα. Με αυτά και με αυτά, όχι, δε μας έλειψε κανένας V8. Άλλωστε, η S 500 διαθέτει επιπλέον standard τετρακίνηση και αερανάρτηση. Τέλος, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με ελαστικά Pirelli P Zero 19 ιντσών, ενώ το σύστημα πέδησης εφοδιαζόταν με μεγαλύτερα δισκόφρενα, κόστους 298 ευρώ και συνεπώς ήταν πολύ καλό στο φρενάρισμα από τα 100 km/h, σημειώνοντας απόσταση ακινητοποίησης ακόμα και 34,2 μέτρων.