Οδηγούμε το Skoda Kodiaq 2.0 TDI: Ακόμα πιο μεγάλο αλλά και πιο ακριβό
Πραγματική κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ. από τον 2,0 λτ. πετρελαιοκινητήρα
Μεγάλοι χώροι, διαθέσιμο και ως 7-θέσιο
Ποιοτικά υλικά, εξοπλισμός που αναμένεται σε τέτοιο κόστος απόκτησης
Αυξημένες τιμές, από 44.400 ευρώ ως diesel
Το νέο Skoda Kodiaq ανανεώθηκε με στόχο να παραμείνει «φρέσκο» στην αγορά των μεγάλων SUV. Κι αυτό, όπως και το προηγούμενο μοντέλο, εξακολουθεί να κατασκευάζεται στην Τσεχία και φαίνεται να προσπαθεί να κάνει πολλά πράγματα μαζί, όπως να είναι οικονομικό, ασφαλές και άνετο. Το μεταξόνιό του παραμένει στο ίδιο μήκος, 2,79 μ., αλλά οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι μεγαλύτερες κατά 6 εκ. σε μήκος και 2εκ. σε πλάτος και ύψος. Το κορυφαίο SUV της γκάμας δεν έρχεται φθηνά, με την βενζινοκίνητη έκδοση να ξεκινά από τα 38.300 ευρώ και την πετρελαιοκίνητη από τα 44.400 ευρώ. Οι τιμές λοιπόν είναι αρκετά αυξημένες σε σχέση με αυτές που προσφερόταν το προηγούμενο μοντέλο. Το οδηγήσαμε για να διαπιστώσουμε αν αυτή η αύξηση κόστους είναι δικαιολογημένη.
Πραγματική κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ. από τον 2,0 λτ. πετρελαιοκινητήρα
Συγκεκριμένα, οδηγήσαμε την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον κινητήρα 2,0 λτ. απόδοσης 193 ίππων στους εμπρός τροχούς που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο - συνήθη ύποπτο -DSG 7 σχέσεων. Στην χώρα μας, η έκδοση 193 ίππων διατίθεται μόνο με τετρακίνηση με το κόστος να φτάνει τα 50.000 ευρώ. Ο συγκεκριμένος κινητήρας, όπως θα περιμέναμε, είναι πιο αποδοτικός σε αυτήν την εκδοχή απ΄ ότι στην έκδοση των 150 ίππων. Η ροπή των 360 Nm και οι γρήγορες αλλαγές του DSG βοηθούν στο να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ., ενώ δεν δείχνει να κουράζεται «ψηλά», φτάνοντας την τελική των 205 χλμ./ώρα. Όλα αυτά με την κατανάλωση καυσίμου να υπολογίζεται στα 5,7 λτ. / 100 χλμ. κατά την διάρκεια της δοκιμής μας. Το SUV κινείται ήσυχα και άνετα αλλά δεν θα καλύψει τις ανάγκες ενός απαιτητικού οδηγού που θέλει να πάρει πιο γρήγορα μία στροφή. Η ανάρτηση του είναι «μαλακή» για να εξουδετερώνει μεγάλες καμπές στον δρόμο και το ESP θα «μετριάσει» οποιαδήποτε προσπάθεια για διασκέδαση. Ακόμη, το αμάξι φρενάρει καλά και ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε 34 μέτρα.
Μεγάλοι χώροι, διαθέσιμο και ως 7-θέσιο
Εκεί που το Skoda Kodiaq οφείλει να «λάμψει» είναι στην πρακτικότητα και στην ευρυχωρία του τόσο για το μέγεθός του, με το μήκος του να φτάνει τα 4,75 μ., όσο και για την άμεση σχέση της Skoda με αυτά τα χαρακτηριστικά. Το μεγάλο SUV όντως προσφέρει άνεση στο εσωτερικό του με τόσους χώρους που υπάρχει επιλογή να προστεθεί και τρίτη σειρά καθισμάτων. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα ψηλά επιτρέποντας ακόμα και σε ψηλούς επιβάτες – προφανώς όχι στην τρίτη σειρά της 7-θέσιας έκδοσης- να κάθονται άνετα χωρίς να υπάρχει μεγάλη κλίση των γονάτων τους. Παρόλο που είναι τοποθετημένα ψηλά, ο χώρος για το κεφάλι είναι επαρκής σε κάθε περίπτωση. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 910 λτ., ενώ με τα πίσω καθίσματα «ριγμένα» φτάνει τα 2.105 λτ. .
Ποιοτικά υλικά, εξοπλισμός που αναμένεται σε τέτοιο κόστος απόκτησης
Τα υλικά στο εσωτερικό είναι ποιοτικά και θετική είναι η ύπαρξη διακοπτών με ικανοποιητική αίσθηση για την λειτουργία του κλιματισμού. Επιπλέον, έξυπνη είναι η ιδέα του κεντρικού διακόπτη, ο οποίος μπορεί να ρυθμιστεί να κάνει αυτό που θέλει ο χρήστης, όπως την αλλαγή έντασης της μουσικής ή την μεγέθυνση στους χάρτες πλοήγησης. Η έκδοση selection που οδηγήσαμε και είναι η μόνη διαθέσιμη αυτή την στιγμή στην χώρα μας, εξοπλίζεται με τα απαραίτητα για την τιμή. LED φώτα, τριζωνικός κλιματισμός, δύο οθόνες 10 ιντσών και ένα ραντάρ για την λειτουργία των ενεργών συστημάτων ασφάλειας είναι πράγματα που θα περίμενε να συναντήσει κανείς ούτως ή άλλως σε ένα όχημα των 50.000 ευρώ.