Πάντως,
η Mazda πιθανότατα θεωρεί πως το μεγαλύτερο μέρος των πελατών της επιλέγει την ανώτερη έκδοση Selection, προφανώς φυσιολογικά, καθώς με επιπλέον ποσό μόνο 1.700 ευρώ (στη Γερμανία) αποκτά ο νέος κάτοχος του crossover της Mazda τα εξής:
Ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα χώρου αποσκευών, θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα, αυτόματο σύστημα κλιματισμού, σύστημα εισόδου στο όχημα χωρίς κλειδί (keyless-entry) και κάμερα οπισθοπορείας, εξοπλισμός, που στον εκ Γερμανίας ανταγωνισμό κοστίζει σημαντικά περισσότερα χρήματα. Μάλιστα, με τον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης (από 24.790 ευρώ στη Γερμανία) οι Ιάπωνες τοποθετούν τον πήχη πολύ ψηλά: Προσαρμοζόμενο cruise control, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, full-LED προβολείς, σύστημα πλοήγησης, θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες και head-up-display ή σύνδεση για smart phone βρίσκονται ήδη μέσα στο
CX-30.
Θέλετε κι άλλα; Μία καινοτομία αποτελεί στον τομέα του entertainment
το υποδειγματικό ηχοσύστημα της Bose, με επιπλέον κόστος 750 ευρώ (Γερμανία). Μάλιστα,
αντί η Mazda να τοποθετήσει τα ηχεία για τους χαμηλούς και τους μεσαίους τόνους στις πόρτες, τα έβαλε αριστερά και δεξιά στο πάτωμα στο ύψος των καθισμάτων, ώστε να περιορίζονται ξεκάθαρα οι θόρυβοι των δονήσεων.
Πρόσθετο ηχομονωτικό υλικό, η μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ αμαξώματος και μοκέτας του πατώματος, καθώς και η επένδυση θυρών, σε συνδυασμό με το εσωτερικό τους συγκρατούν τους θορύβους καλύτερα έξω από το αυτοκίνητο. Έτσι, ο θόρυβος στο εσωτερικό μένει ακόμα και χωρίς τα ακριβά διπλά τζάμια διακριτικός και ταπεινός.
Οι Ιάπωνες ξεχωρίζουν σε κάθε περίπτωση από την πλειονότητα των κατασκευαστών με
το νέο κινητήρα τους Skyactiv-X. Το -κατά βάση- εκ νέου εξελιγμένο μηχανικό σύνολο
συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός κλασικού βενζινοκινητήρα με την ανάφλεξη με συμπίεση ενός diesel. Η υπόσχεση: ένας σαφής περιορισμός της κατανάλωσης σε σχέση με τους κινητήρες Skyactiv-G. Σε επίπεδο τιμής οι Ιάπωνες ζητούν επιπλέον 2.500 ευρώ για τον... «
dieselοβενζινοκινητήρα».
Κινούμενοι στο δρόμο, η διαφορά σε σχέση με τον -πραγματικό- ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 122 PS φάνηκε άμεσα.
Με το πάτημα του δεξιού πεντάλ ο Skyactiv-X (180 PS) είναι ολοζώντανος χάρη στον υπερσυμπιεστή, οι στροφές ανεβαίνουν με προθυμία, χωρίς να αναπτύσσονται αισθητοί θόρυβοι, όπως συμβαίνει στην πλειονότητα των περιπτώσεων με τους diesel κινητήρες.
Η πρότασή μας τίθεται ξεκάθαρα υπέρ του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων των 6 σχέσεων, που λειτουργεί με σαφήνεια και χάρη. Έτσι, το επιπλέον ποσό των 2.000 ευρώ (στη Γερμανία) για το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων θα μπορούσε να διατεθεί στο πακέτο i-activsense (1.200 ευρώ), που φέρει κάμερα 360 μοιρών, στο σύστημα προειδοποίησης για κάθετα διερχόμενη κυκλοφορία στο πίσω μέρος, σε εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και σε συστήματα υποβοήθησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.
Από πλευράς κινητήριων μονάδων,
η Mazda παρέχει, εκτός του ήδη αναφερθέντος βενζινοκινητήρα των 2,0 λίτρων με τα 122 και τα 150 PS (από 24.790 ευρώ στη Γερμανία), και έναν diesel 1,8 λίτρων με 116 PS (από 27.090 ευρώ στη Γερμανία). Όλοι οι βενζινοκινητήρες συνδυάζονται προαιρετικά με
σύστημα τετρακίνησης. Φυσικά,
στους ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες λείπει η ορμή από χαμηλά, όπως συνηθίζεται με τους (turbo)diesel. Πού βρίσκεται ο κόμπος; Η μέγιστη τιμή της ροπής των 213 Nm εμφανίζεται στις 4.000 σ.α.λ. και από εκεί και μετά το μηχανικό σύνολο βρυχάται κανονικά. Ο diesel κινητήρας, που είναι μεν υπερτροφοδοτούμενος, αλλά σε αντίθεση με τους άλλους δύο δεν έχει mild hybrid ιδιότητες, εμφανίζει την καλύτερη εικόνα. Το turbo είναι σε μόνιμη βάση ετοιμοπόλεμο, η υστέρησή του (turbo lag) είναι μικρή, αλλά και η μέγιστη ροπή των 270 Nm δεν... ξεριζώνει τα δέντρα.