Οδηγούμε το Arona, το νέο SUV της SEAT
Διαβάστηκε από 10780 αναγνώστες - 23/10/2017
Arona ονομάζεται το υπερυψωμένο Ιbiza το οποίο έρχεται με μεγάλες προσδοκίες.
Oι ακόλουθοι αριθμοί 5, 8 και 11 δεν κερδίζουν το Λόττο άλλα δείχνουν πόσο μεγαλύτερο είναι το Αrona από το Ibiza που έχουν το ίδιο τεχνικό υπόβαθρο. Στο mini SUV κάθεστε 5 εκατοστά ψηλότερα απo το Ibiza, ενώ είναι 8 εκατοστά πιο μακρύ και 11 εκατοστά ψηλότερο.
Το Αrona ξεκινάει την εμπορική του καριέρα τον Νοέμβριο, μισό χρόνο νωρίτερα από το Polo SUV T-Cross. Αμφότερα μοιράζονται την πλατφόρμα MQB Α0 στην οποία βασίζεται και το Polo. Το Αrona είναι λοιπόν ένα Polo με εμφάνιση υπερυψωμένου Ibiza. Στο Arona οι επιβάτες των μπροστινών θέσεων κάθονται 5 εκατοστά ψηλότερα απ` ότι σε ένα μικρό αυτοκίνητο. Αυτό συμβάλει στο να μην ταλαιπωρείται η σπονδυλική στήλη κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών και προσφέρει καλύτερη περιφερειακή ορατότητα. Στο πίσω κάθισμα κάθονται με άνεση δυο ενήλικες. Το πίσω κάθισμα έχει τοποθετηθεί 6 εκατοστά ψηλότερα και συνολικά η οροφή έχει πάρει 11 εκατοστά ύψους. Αυτό δημιουργεί ένα άνετο περιβάλλον για τα κεφάλια, τα πόδια και τους ώμους των επιβατών.
Στο εσωτερικό η ίδια γνωστή γεύση Seat. `Ολα είναι σε σειρά και τακτοποιημένα χωρίς ακρότητες. Δεν είναι όμως τόσο πολυτελές όσο το εσωτερικό του νέου Polo. Η οθόνη με το navi βρίσκεται χαμηλά τοποθετημένη και δεν εμποδίζει την ορατότητα. Τα σκληρά πλαστικά κερδίζουν σε πρακτικότητα. Πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση ρίχνουμε μια γρήγορη ματιά στον χώρο αποσκευών, εκεί συναντάμε 400 λίτρα, 45 περισσότερα από το Ibiza. H πλάτη του πίσω καθίσματος πέφτει σε δύο μέρη και το διπλό δάπεδο παρέχει πρόσθετη μεταβλητότητα που σε συνδυασμό με το μεγάλο άνοιγμα της 5ης πόρτας μπορεί να χωρέσει και ένα ολόκληρο πλυντήριο.
Από τους 3 βενζινοκινητήρες απόδοσης 95,115 και 150 ίππων και τους 2 κινητήρες πετρελαίου 1.6 TDI 95 και 115 ίππων επιλέγουμε τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης ενός λίτρου με απόδοση 115 ίππων. H μικρή κατανάλωση αυτού του συνόλου είναι γνωστή από το Ibiza, όπου χρειάστηκε 6 λίτρα καυσίμου για κάθε 100χλμ. Το Arona όμως λόγω μεγαλύτερου ύψους και βάρους είναι πιθανό να μην είναι τόσο οικονομικό. Εξακολουθεί βέβαια να είναι διασκεδαστικό παρ` ότι είναι εστιασμένο στην άνεση. Ο τρικυλινδρος κινητήρας είναι ήσυχος και μόνο στις υψηλές στροφές θα ακουστεί. `Οπως στο Ibiza έτσι και στο Arona έχει μια μικρή ασάφεια το σύστημα διεύθυνσης. Η ανάρτηση καταπίνει με ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και η υψηλή ποιότητα κατασκευής σε εμπνέει για γρήγορα περάσματα στις στροφές.
Στην Γερμανία οι τιμές ξεκινούν από 15.990 ευρώ με τον κινητήρα των 95 ίππων στην έκδοση Reference. Είναι 750 με 2000¤ ακριβότερο από το Ibiza αναλόγως την έκδοση. Το μοντέλο της δοκιμής φορούσε τον κινητήρα ενός λίτρου και απόδοσης 115 ίππων στην έκδοση style και ήταν εξοπλισμένο με το κιβώτιο DSG και κοστίζει 20.720 ευρώ. Αν υπολογίσουμε τα έξτρα, μεταλλικό χρώμα (550 ευρώ), navi (990 ευρώ), 17αρες ζάντες αλουμινίου (400 ευρώ), φώτα led (600 ευρώ) φτάνει σχεδόν τις 23.000 ευρώ. Πιστεύουμε ότι στην Ελλάδα θα είναι σημαντικά φθηνότερο, αφού έτσι έγινε και με το Ibiza.
Αυτό που μας έκανε εντύπωση είναι ότι η SEAT μπαίνει πριν από την VW στην κατηγορία των μικρών SUV.