Είναι η Porsche Taycan 4S ένα καθημερινό αυτοκίνητο?
Διαβάστηκε από 8054 αναγνώστες - 24/6/2020
Η ηλεκτροκίνηση στην Porsche ξεκινά από τα 530 PS και Porsche Taycan σε βάζει στην πρίζα, να πατήσεις το γκάζι με ιδιαίτερο πάθος και ορμή. Αν το κάνεις, θα πρέπει γρήγορα να φορτίσεις και πάλι το Γερμανικό supercar. Tελικά, πόσο καλή είναι στο test της καθημερινότητας η Taycan?
Εε όχι! Η διασκέδαση μας δεν πρόλαβε καν να ξεκινήσει και εμφανίστηκε κιόλας η... χελώνα. Έπειτα από 30 χιλιόμετρα με ταχύτατη κίνηση στον αυτοκινητόδρομο, επί 15 λεπτά, η Taycan 4S γυρίζει απλά το διακόπτη. Η ανώτερη διαθέσιμη ταχύτητα πια είναι τα 150 km/h, ενώ ο οδηγός μιας BMW 2 Active Tourer (ναι, ενός van, στην έκδοση 216d με το μικρό diesel κινητήρα), που προσπεράσαμε λίγο πιο πριν, μας κάνει... παρατηρήσεις, τη στιγμή που μας προσπερνά με χαλαρότητα.
Από την άλλη όμως, ίσως ήταν πολύ καλό, που η Porsche μάς φρέναρε. Ο υπολογιστής ταξιδιού έδειχνε με το συγκεκριμένο τρόπο οδήγησης μια τιμή κατανάλωσης, της τάξης των 118 kWh ανά 100 km, κάτι που σήμαινε πως η τελείως γεμάτη μπαταρία θα άδειαζε, έπειτα από 71 km. Κινούμενοι στον αυτοκινητόδρομο Α24, με κατεύθυνση προς το Βερολίνο, δε θα μπορούσαμε να φτάσουμε ούτε έως την επόμενη έξοδο, πόσω μάλλον, στον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης.
Η Taycan απλώς δεν έχει κατασκευαστεί για γρήγορες βόλτες διαρκείας, όπως επίσης και κάθε Tesla. Και αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, αντίστοιχα θέματα είχαν και οι 911 στις αρχές της δεκαετίας του 1990, οι οποίες για μερικές δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα μόνο εκνεύριζαν...
Ωστόσο, τι είναι αυτή η Taycan τελικά? Εμείς επιχειρήσαμε μία προσέγγιση του θέματος στην καθημερινότητα. Aσκηση πρώτη: Βραδινή έξοδος τεσσάρων ατόμων για δείπνο σε εστιατόριο. Δε υπάρχει κανένα πρόβλημα γι αυτήν την Porsche, που έχει μήκος σχεδόν 5 μέτρων, και όλοι αναφέρονται στον πολύ λίγο χώρο, που χρειάζεται η ηλεκτρική τεχνολογία της.
Αν και οι μπαταρίες στο πάτωμα του οχήματος είναι μεγάλων διαστάσεων, περισσεύει πολύς χώρος πάνω από το κεφάλι. Ο χώρος αποσκευών; Αρκετά μεγάλος, αλλά η μικρή πόρτα απαγορεύει ουσιαστικά τη μεταφορά ογκωδών αποσκευών. Aλλωστε, δε γίνεται λόγος για κάποιο station wagon, το οποίο θα ακολουθήσει αργότερα.