Πως λειτουργεί ο νέος Τρικύλινδρος Hybrid της Fiat?
Διαβάστηκε από 6719 αναγνώστες - 24/6/2020
Η Ιταλία ανακαλύπτει την πράσινη συνείδησή της. Ο νέος mild hybrid τρικύλινδρος κινητήρας της, είναι αυτός που θα εφοδιάσει τα μοντέλα της, με έναν σχεδιασμό που προσφέρει οικονομία και αξιοπιστία.
Η Fiat εξέλιξε έναν mild hybrid κινητήρα, σχεδιασμένο με σαφή στόχευση την οικονομία, αλλά και την είσοδο της στην νέα εποχή, στις εκδόσεις του 500 και Panda. Σήμερα θα δούμε πως τα καταφέρνει, σε συνθήκες πόλης, και στα δύο μοντέλα, και αναλύουμε τα χαρακτηριστικά του.
Το ηλεκτροκίνητο 500e κυκλοφορεί στις ΗΠΑ ήδη από το 2013, αλλά δεν κατάφερε να περάσει με επιτυχία στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, στην Ευρώπη. Γι αυτόν το λόγο, θα δούμε μέσα στο 2020 ένα εντελώς νέο σε εξέλιξη και σχεδίαση ηλεκτροκίνητο 500ράκι στην ήπειρό μας με το νέο mild hybrid τρικύλινδρο κινητήρα.
Το μηχανικό σύνολο του 1,0 λίτρου με τα 70 PS ισχύος και τα 92 Nm ροπής εφοδιάζεται με μία μίζα-γεννήτρια, η οποία, όταν ο κινητήρας βρίσκεται υπό φορτίο ή κατά την εκκίνηση από στάση, παρέχει επιπλέον ισχύ 3,6 kW (ή 4,9 PS). Βέβαια, γίνεται ανάκτηση ηλεκτρικής ενέργειας με εξαιρετικά μεγάλη ηπιότητα, όπως επίσης με φυσιολογικής έντασης φρεναρίσματα κατά τη διάρκεια της κίνησης του οχήματος. Το ηλεκτρικό ρεύμα αποθηκεύεται σε μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου, που βρίσκεται ακριβώς κάτω από το κάθισμα του οδηγού.
Αν πάρει ο οδηγός το πόδι του από το συμπλέκτη, σε ταχύτητες κάτω από 30 km/h, και φέρει τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων στη «νεκρά» θέση, τα δύο μικρά μοντέλα (500 και Panda) σηκώνουν με το δίκτυο των 12 Volt... πανιά! Ο εξηλεκτριζόμενος τρικύλινδρος κινητήρας δε θα εξοικονομεί καύσιμα μόνο κατά 20% και θα περιορίζει τις εκπομπές ρύπων, αλλά θα αντικαταστήσει το μέχρι σήμερα γνωστό, «συμβατικό» τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1,2 λίτρων με τα 69 PS. Έτσι, τόσο το FIAT 500 όσο και το Panda πληρούν τη νόρμα καυσαερίων Euro 6d.