autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
5 φωτογραφίες »

Εμφανισιακά συνδυάζει χαρακτηριστικά από SUV, station wagon και coupe. Το τελικό αποτέλεσμα είναι υπέροχο.

Range Rover Velar. Ο βασιλιάς των premium SUV;

18/1/2018

Το νέο Velar είναι κομψό, με εκλεπτυσμένη σχεδίαση και ανήκει στην κατηγορία των μεγάλων premium SUV. Η Range Rover δεν μπορούσε να μείνει πίσω και έφερε την νέα γενιά του μεσαίου SUV. Εφοδιασμένο με έναν κινητήρα διαμάντι θα προσπαθήσει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην πιο απαιτητική κατηγορία.

Χτισμένο στην πλατφόρμα D7a, έχει και αυτό πλαίσιο αλουμινίου όπως τα ομόσταυλα Jaguar F-Pace, XF, και XE. Ένα άκαμπτο πλαίσιο που χάρισε στο Velar 5 αστέρια στην πρόσφατη δοκιμή σύγκρουσης του EuroNcap. 

Ας δούμε λοιπόν τι κρύβεται κάτω από το όμορφο κουστούμι! 

Αυτοματισμοί από το μέλλον
Μη βιάζεστε να επιβιβαστείτε στο νέο Range Rover, αυτό έχει δική του θέληση! Οι ηλεκτρικές χειρολαβές των θυρών αργούν να «ξυπνήσουν» και να βγουν αυτόματα από το αμάξωμα στο οποίο κρύβονται ελέω αεροδυναμικής. Δυστυχώς η πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο δεν είναι και η καλύτερη, είναι όμως κάτι που συνηθίζεται με τον καιρό. Αργή είναι ακόμα και η ανταπόκριση του αυτόματου , με την εναλλαγή από την θέση P στην θέση D να διαρκεί παραπάνω από το αναμενόμενο. Ας είμαστε λοιπόν υπομονετικοί για να απολαύσουμε τα πλεονεκτήματα του νέου Velar τα οποία είναι πολλά!
Ανοίγοντας τις πόρτες από τις κρυφές χειρολαβές αντικρίζουμε ένα υπερπολυτελές εσωτερικό. Η εικόνα είναι πράγματι εντυπωσιακή, όπως άλλωστε προστάζει η κατηγορία όπου ανήκει αλλά και η τιμή του. Τα πάντα είναι σωστά τοποθετημένα με την συναρμογή να είναι υπεράνω κάθε κριτικής. Δεν πρόκειται να τρίξει τίποτα στο εσωτερικό ακόμα και μετά το πέρασμα πολλών ετών. Τα πάντα δείχνουν καλά και αρμονικά δεμένα. Τα υλικά που καλύπτουν τις εσωτερικές επιφάνειες είναι κορυφαίας ποιότητας και οι μεγάλες επιφάνειες του ταμπλό είναι ντυμένες με πανάκριβο δέρμα, το οποίο συναντάμε στο υποβραχιόνιο ακόμα και στο τιμόνι! Μας άρεσε πολύ! Δίνει χρώμα στον θάλαμο επιβατών και ένα άρωμα «αρχοντιάς». 

Οσκαρικοί χώροι
Χωροταξικά είναι κορυφαίο και θα χωρέσει με άνεση τους 5 εκλεκτούς επιβάτες του μαζί με τις αποσκευές τους. Το πορτμπαγκάζ των 673 λτ έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εκτοξεύει την χωρητικότητα στα 1731 λτ. ¶ξιο μνείας είναι και το «προαιρετικό» ενεργό κλειδί που είναι σαν λουράκι χεριού και σου επιτρέπει να συμμετάσχεις ακόμα και σε extreme sports χωρίς να αγχώνεσαι για τα κλειδιά μιας και είναι αδιάβροχο.

Μυώδης σχεδίαση
Εξωτερικά η σχεδίαση είναι μυώδης και πολύ matcho, κρύβοντας επιδέξια τις μεγάλες επιφάνειες και τον μεγάλο όγκο του Velar. Το μακρύ καπό με την μεγάλη μάσκα και τις καθαρές γραμμές δημιουργούν έναν πολύ «αντρικό» σχεδιασμό. Ένα SUV που μοιάζει ταυτόχρονα με staion wagon και κουπέ! Το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό!

Μηχανικά σύνολα
Ο τρίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 300 ίππων έχει θηριώδη ροπή 700 Nm η οποία τιθασεύεται ομαλά από το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Η ροπή εμφανίζεται μόλις από τις 1,500 σ.α.λ και χαρίζει αξιόλογες επιδόσεις στο βαρύ όχημα. Τα πρώτα 100 χλμ/ώρα έρχονται σε 6,8 δλ και τα πρώτα 130 σε 10,6. Πολύ καλές επιδόσεις, οι οποίες συνδυάζονται από πραγματικά χαμηλή κατανάλωση. Η μέση κατανάλωση των 7,5 λτ/ 100χλμ είναι νούμερο που συναντάμε στην μικρή και μικρομεσαία κατηγορία και δείχνει πόσο καλή δουλεία έχουν κάνει, στον συγκεκριμένο τομέα, στην Range Rover.
Δυστυχώς όμως τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου αλλοιώνονται από τα σπορ ελαστικά. Παρόλο που οι 20άρες ζάντες με το 50άρι προφίλ εξασφαλίζουν καλή πρόσφυση και μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης, τα πράγματα αλλάζουν ριζικά σε βρεγμένο οδόστρωμα ή σε κάποια ανωμαλία του οδοστρώματος. Με λίγα λόγια, το Velar γίνεται νευρικό όταν περνάει πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Η ίδια η ανάρτηση λειτουργεί σωστά( έχει στάνταρ αερανάρτηση) αλλά έχει αντικειμενικά δύσκολο έργο. Οι 2,1 τόνοι του αυτοκινήτου δεν είναι δυνατόν να κρυφτούν, έτσι αν μπει με πολλά χιλιόμετρα σε μια στροφή το σύστημα της ανάρτησης δεν θα καταφέρει πάντα να μετριάσει την κλίση του αυτοκινήτου. Γενικά όμως το Velar είναι πράγματι πολύ σταθερό και ουδέτερο, χωρίς να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις καμπύλες ενός αυτοκινητοδρόμου αρκεί να μην το παρακάνει ο οδηγός. Τα ηλεκτρονικά συστήματα και η τετρακίνηση δεν πρόκειται να επιτρέψουν να βγει το αυτοκίνητο από τον δρόμο του.

Χρειάζεται χρόνο εξοικείωσης 
Δυστυχώς έχουμε να του προσάψουμε ένα ακόμη αρνητικό και αυτό δεν είναι άλλο από την εργονομία. Στις 2 μεγάλες οθόνες αφής περιλαμβάνονται όλες οι περιφερειακές λειτουργίες του αυτοκινήτου, αποσπούν όμως την προσοχή του οδηγού από το δρόμο για αρκετή ώρα. Το μενού του συστήματος πλοήγησης είναι πραγματικά περίπλοκο και αναγκάζει τον οδηγό να ασχοληθεί
περισσότερο με την οθόνη αφής. Επικίνδυνο και σίγουρα όχι για ανυπόμονους!


Όλα αυτά βέβαια δεν είναι τόσο σημαντικά ώστε να μπορούν να χαλάσουν την πολύ καλή εικόνα του νέου Velar. Με περίσσια πολυτέλεια και έναν δυνατό αλλά παράλληλα οικονομικό κινητήρα, δείχνει να έχει τα καλύτερα εφόδια για να τα βάλει με τους Σουηδούς και Γερμανούς ανταγωνιστές του. Ο χρόνος θα δείξει πόσο αποδεκτό θα γίνει από το αγοραστικό κοινό. 



Βαθμολογία
Αμάξωμα: Μπερδεμένες γραμμές, με καλούς χώρους και υψηλή ποιότητα. 
3,5/5

Κινητήρας: Ισχυρός με ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία. Το Start and Stop δεν λειτουργεί υποδειγματικά. 
3,5/5

Οδική συμπεριφορά: Ουδέτερη συμπεριφορά με καλό τιμόνι, χάνει σε άνεση. 3,5/5

Συνδεσιμότητα: Πολλές λειτουργίες αλλα με δύσκολο χειρισμό από τις 2 οθόνες. 4,0/5

Περιβάλλον: Χαμηλή κατανάλωση αλλά έπρεπε να έχει AdBlue. HHHHM

¶νεση: Ο κινητήρας θα ακουστεί μόνο στις υψηλές στροφές. Κορυφαία άνεση εσωτερικού αλλά όχι της ανάρτησης. 
4,0/5

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις