Renault 5 E-Tech: Οδηγούμε τον θρύλο που επέστρεψε «ηλεκτρικός»
Ρετρό στοιχεία από τον προκάτοχο του
Υπερσύγχρονο εσωτερικό με νότες που θυμίζουν το R5 Turbo
Πολύ ευκίνητο, ικανό να διαχειριστεί την ροπή 245 Nm
Από 24.000 ευρώ στη Γερμανία στην βασική του έκδοση το 2025
Η προσπάθειες των αυτοκινητοβιομηχανιών να δημιουργήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε τιμές προσιτές στο γενικό σύνολο του πληθυσμού γίνονται όλο και εντονότερες. Σε αυτά τα πλαίσια, η Renault επαναφέρει στην αγορά ένα θρυλικό όνομα: το R5. Το παλαιότερο Renault R5 έγραψε ιστορία σημειώνοντας εκατομμύρια πωλήσεις. Έτσι, η μάρκα αποφάσισε να αναβιώσει το μοντέλο ως ηλεκτρικό όχημα το 2021 παρουσιάζοντας το ως πρωτότυπο. Πλέον, είναι διαθέσιμο στην αγορά ως R5 E-Tech, σχεδόν ολόιδιο με το πρωτότυπο. Το εγχείρημα να είναι προσιτό μοιάζει να πέτυχε καθώς η βασική του έκδοση, μπαταρίας 40 kWh και αυτονομίας 300 χλμ., θα είναι διαθέσιμη μέσα στο 2025 από 24.900 ευρώ (τιμή για την αγορά της Γερμανίας). Τα συνολικά επίπεδα ισχύος θα είναι τρία στο φάσμα των 95-150 ίππων. Προς το παρόν, διατίθεται προς αγορά εξοπλισμένο με μπαταρία 52 kWh αποδίδοντας 150 ίππους και ικανό να διανύσει 410 χλμ. με τις εκδόσεις να είναι οι «Techno» και «Iconic Five». Οι τιμές στη Γερμανία ξεκινούν στα 32.900 ευρώ.
Ρετρό στοιχεία από τον προκάτοχο του
Εξωτερικά, η Renault θέλησε να διατηρήσει στοιχεία από το παλαιότερο μοντέλο που άφησε εποχή και αυτό είναι εμφανές. Το γενικότερο σχήμα του, με το κυρτό πίσω μέρος, μας θυμίζει σίγουρα τον προκάτοχό του, αλλά οι ομοιότητες βρίσκονται και στα ειδικά στοιχεία του. Το R5 είναι το μόνο μοντέλο της μάρκας που διατηρεί πίσω φώτα κάθετης σχεδίασης και, παρόλο που είναι εμπνευσμένα από το παλαιότερο μοντέλο, μοιάζουν και σε σχεδιασμό με αυτά που συναντάμε στα νέα μοντέλα της μάρκας διατηρώντας την νέα σχεδιαστική της ταυτότητα. Στο μπροστινό μέρος, την παράσταση κλέβουν τα LED φώτα και τα πρόσθετα φωτιστικά στοιχεία σε ορθογώνια σχεδίαση, που αποτελούν φόρο τιμής στα φώτα ομίχλης του R5 Turbo του 1982. Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με έναν δείκτη φόρτισης στο καπό, στη θέση όπου βρισκόταν η γρίλια εξαερισμού. Όλα τα παραπάνω συνδράμουν στον ρετρό χαρακτήρα του αυτοκινήτου που παράλληλα καταφέρνει να είναι μοντέρνο.Το μόνο που δεν κατάφερε να διατηρήσει το νέο R5, όπως είναι φυσικό, είναι οι αρχικές του διαστάσεις. Επιμηκύνθηκε κατά σχεδόν 30 εκατοστά από τον προκάτοχο του, όπως συμβαίνει με όλα τα νέα οχήματα, έχοντας πλέον συνολικό μήκος 3,92 μέτρα. Έτσι, τοποθετείται ανάμεσα στο μεγαλύτερο κατά 9 εκατοστά Clio και το Twingo.
Υπερσύγχρονο εσωτερικό με νότες που θυμίζουν το R5 Turbo
Οι σύγχρονες ανάγκες έχουν επηρεάσει και το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Είναι προφανές ότι το νέο R5 ξεπερνά τους προκάτοχούς του σε τεχνολογία. Το σύστημα infotainment δεν είναι τελείως καινούριο, καθώς το "OpenR link" χρησιμοποιείται ήδη σε άλλα μοντέλα. Η κεντρική οθόνη 10 ιντσών είναι τοποθετημένη οριζόντια, αντί για κάθετα όπως στα νέα Renault. Πίσω από το τιμόνι θα υπάρχουν δύο επιλογές οθόνης, 7 και 10 ιντσών, και οι δύο πλήρως ψηφιακές. Τα ρετρό στοιχεία διατηρούνται και στο εσωτερικό με ραφές στο ταμπλό και τα νέα καθίσματα που εμπνεύστηκαν οπτικά από το R5 Turbo. Η επιλογή υλικών είναι επίσης σύγχρονη διότι χρησιμοποιούνται κυρίως τεχνητό δέρμα και ανακυκλωμένα υλικά. Το αυτοκίνητο προπαραγωγής που δοκιμάσαμε είχε κίτρινη και μαύρη ταπετσαρία, με τα καθίσματατα να είναι άνετα και την ποιότητα κατασκευής να φαίνεται υψηλή για ένα αυτοκίνητο προπαραγωγής, που μάλιστα αποσκοπεί στο να είναι προσιτό οικονομικά.
Πολύ ευκίνητο, ικανό να διαχειριστεί την ροπή 245 Nm
Οδηγήσαμε το R5 E-Tech με 150 ίππους στο Lausitzring, πίστα της Γερμανίας. Το R5 E-Tech σίγουρα δεν θεωρείται αγωνιστικό αυτοκίνητο, αλλά απέδειξε στην πίστα ότι μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα. Η νέα αρχιτεκτονική συνδυάζει την εμπρός ανάρτηση που έχει προέλθει από τα Clio και Captur με το πολύ άμεσο σύστημα διεύθυνσης από το Megane E-Tech, καθώς και με καλά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ. Με μια πιο επιθετική απόσβεση το νέο R5 θα ήταν συναρπαστικό αλλά ως έχει παίρνει τις στροφές συντηρητικά και ικανοποιητικά. Εντυπωσιάζει με την φοβερή ευκινησία του, αναλογιζόμενοι το βάρος 1,5 τόνου λόγω του ηλεκτρικού συνόλου. Τα φρένα φέρνουν εύκολα το όχημα σε στάση χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα ελέγχου, ενώ το ESP φροντίζει να διαχειριστούν οι μπροστινοί τροχοί την περίσσεια ροπή 245 Nm που κατανέμεται σε αυτούς, στην έκδοση των 150 ίππων.