autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Ο Γερμανός αποκαλύπτει...

Διαβάστηκε από 19844 αναγνώστες - 27/8/2019

-Θεωρήστε συνολικά περισσότερο ένας συντηρητικός τύπος, αλλά οδηγείτε ένα ιστορικό Fiat 500. Πώς λειτουργεί ο φίλος των αυτοκινήτων, Vettel;
Ό,τι λέτε ισχύει. ¶λλωστε, έχω αδυναμία στα παλιά αυτοκίνητα. Ανοίγεις απλά το καπό τους και ξέρεις άμεσα τι συμβαίνει. Με συναρπάζουν επίσης η σχεδίαση και η λεπτότητά τους, η οποία κυριαρχούσε στο παρελθόν. Με τα μέσα, που με τα σημερινά δεδομένα θεωρούνταν περιορισμοί, προέκυψαν πολλές έξυπνες ιδέες. Για παράδειγμα, στο δικό μου Fiat 500 μου αρέσουν πολύ οι πόρτες, που ανοίγουν προς τα πίσω. Αντίθετα, από τα σύγχρονα αυτοκίνητα δε μου αρέσουν ιδιαίτερα πολλά στοιχεία. Ωστόσο, πάντα ήμουν φίλος των Fiat και των Ferrari. Το απόλυτο «νούμερο 1» μου είναι και παραμένει η Ferrari F40.

-Την οποία αγοράσατε από το Luciano Pavarotti.
Ναι, όχι απευθείας, αλλά μέσω... παρακάμψεων (γελάει). Και, τελευταία, πήρα τη Ferrari 488 Pista ως υπηρεσιακό αυτοκίνητο.

-Πώς οδηγεί ο Sebastian Vettel ένα αυτοκίνητο του είδους στο δρόμο;
Θα σας έλεγα ψέμματα, αν υποστήριζα ότι οδηγώ τόσο γρήγορα, όσο επιτρέπεται κανείς να οδηγήσει. Στην πραγματικότητα οδηγώ πολλές φορές αρκετά πιο αργά. Προκειμένου να έχω τη δυνατότητα να ξεσπάσω στην πίστα, προτιμώ να παραμένω συγκρατημένος και πο χαλαρός στο δρόμο.

-Πόσο πολύ διαφέρει η οδήγηση ενός μονοθεσίου της Formula 1 σε σχέση με ενός «κανονικού» αυτοκινήτου;
Δεν είναι δυνατόν να γίνουν τέτοιου είδους συγκρίσεις. Ζητήστε από έναν πιλότο αεροσκαφών να συγκρίνει ένα επιβατικό αεροπλάνο με ένα μαχητικό τζετ. Πέρα από τις διαφορές τους ως προς το... κυρίως θέμα, τα δύο αντικείμενα έχουν λίγα κοινά μεταξύ τους. Φυσικά και γίνεται λόγος στη Formula 1 να είσαι πάντα όσο το δυνατόν πιο γρήγορος και να οδηγείς στο όριο. Αντίθετα, στο δρόμο ο πρώτος στόχος είναι να φτάσεις από το σημείο Α στο σημείο Β. Ή να χαρείς στην εξοχή το τοπίο ή και το ίδιο το αυτοκίνητο. Πάντως, δε χρειάστηκε ποτέ να κάνω στο δρόμο επίδειξη των δυνατοτήτων μου. Επίσης, θα πρότεινα στον καθένα, που έχει την ανάγκη, να ξανακάνει μαθήματα οδήγησης και να πάει σε κάποια πίστα. Εκεί έχει κανείς περισσότερο τη δυνατότητα να φέρει εαυτόν και αυτοκίνητο στο όριο. Γιατί, από την άλλη, στο δρόμο δεν είναι κανείς μόνος του. Θα ήταν, λοιπόν, χαζό να διακινδυνεύσει κάποιος τόσο τη δική του ασφάλεια όσο και των άλλων.

-Στις πίστες και πάλι, τα πράγματα δεν πάνε και τόσο καλά, με εξαίρεση την πρόσφατη δεύτερη θέση σας στο Hockenheim. Πόσο μεγάλη είναι η πίεση στη Ferrari έπειτα από 11 χρόνια χωρίς τίτλο;
Δεν αντιλαμβάνομαι όλα αυτά ως πίεση ή επιβάρυνση. Για μένα είναι ένα προνόμιο να οδηγώ για λογαριασμό της Ferrari. Όχι πως δε θέτω εαυτόν σε πίεση, αλλά ό,τι και να κάνεις, κάποια λάθη δεν αποφεύγονται και με δυσαρεστούν. Πάντως, ισχύει ότι δε βρισκόμαστε εκεί που θα θέλαμε. Θα πρέπει να βρούμε εκ νέου την πίστη στους εαυτούς μας και τότε θα έρθει και η δική μας η σειρά. Ο στόχος μου, η αποστολή μου είναι ο τίτλος με τη Ferrari. Θέλω να βιώσω και πάλι αυτήν την ώθηση, που προκύπτει όταν οδηγείς για το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Και αυτό είναι κάτι, που θέλω να ζήσω με τη Ferrari.

-Τον τελευταίο καιρό διαμαρτυρηθήκατε, δηλώνοντας πως η Ferrari δεν ταιριάζει με το οδηγικό στιλ σας. Γιατί;
Προκειμένου να μπορείς να οδηγείς ένα μονοθέσιο της Formula 1 στο όριο, πρέπει να σου ταιριάζει τόσο καλά όσο ένα παπούτσι, που κατασκευάστηκε κατόπιν παραγγελίας. Πρέπει να αισθάνομαι 100% το αυτοκίνητο και να έχω εμπιστοσύνη στο πίσω μέρος του. Μόνο έτσι μπορώ να το εμπιστεύομαι στην είσοδο της στροφής.

-Η βενζίνη αγωνιστικού τύπου, που χρησιμοποιείτε στη Formula 1, προέρχεται από το εργαστήριο της Shell στο Αμβούργο. Έχετε, λοιπόν, στη διάθεσή σας, εκεί στη Ferrari, ένα κομμάτι από την πατρίδα;
Είναι φυσικά πάντα όμορφο, όταν -όντας στο εξωτερικό- έρχομαι σε επαφή με οτιδήποτε γερμανικό. Βέβαια, η Χημεία δεν ήταν το πιο δυνατό μάθημά μου, ήμουν καλύτερος στη Φυσική και τα Μαθηματικά. Ωστόσο, είναι σίγουρα συναρπαστικό τι συμβαίνει κάτω από το καπό.

-Το εργοστάσιο της Ferrari είναι για εσάς...
... όπως ο παράδεισος στη γη! Φυσικά, δεν ήταν η πρώτη φορά, που βρέθηκα σε ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων. Ωστόσο, αυτό της Ferrari είναι μοναδικό. Επειδή ακριβώς το μέγεθος της παραγωγής είναι μικρό, ο εργαζόμενος (και ο επισκέπτης) αποκτά μια διαφορετική σχέση με το κάθε αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο είναι εκεί πέρα κάτι σαν έργο τέχνης.

-Πώς βλέπετε το μέλλον της Formula 1; Ο Nico Rosberg πιστεύει ότι θα είναι ηλεκτροκίνητο. Μάλιστα, πολλοί κάνουν λόγο για τα βιοκαύσιμα.
Τα βιοκαύσιμα είναι μία υπόθεση με ουσία και θα πρέπει να τη στηρίξουμε. Μέσω αυτών, η Formula 1 θα προβάλλει προς τα έξω περισσότερη ισχύ και θα αποτελεί επάξια ένα συνώνυμο της αυτοκίνησης. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να κάνει περισσότερα πράγματα σε σχέση με όσα κάνει έως τώρα, ώστε να γίνει πρωτοπόρος. Σαφώς ισχύει ότι δεν υπάρχει πιο αποδοτικός κινητήρας από τον υβριδικό της Formula 1. Πρέπει, όμως, αυτή η κατάκτηση να επιδεικνύεται και να επικοινωνείται περισσότερο. ¶λλωστε, πολλά στοιχεία της Formula 1 δεν είναι δυνατό να προωθηθούν στο τεχνολογικό υπόβαθρο των αυτοκινήτων παραγωγής. Κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει