Skoda Elroq: Οδηγούμε το πρωτότυπο πριν την κυκλοφορία του
Στην νέα σχεδιαστική γλώσσα της Skoda, design «Modern Solid».
Γενναιόδωρο σε χώρους, πρακτικό εσωτερικό και πορτμπαγκάζ 470 λτ.
Εκδόσεις από 170 έως 286 ίππους, αυτονομία 580 χλμ. στην κορυφαία έκδοση.
Αμιγώς ηλεκτρικό σε τιμή θερμικού, από 26.153 ευρώ.
Σε παγκόσμιο επίπεδο και ιδίως στην Ευρώπη, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούσαν να πηγαίνουν καλύτερα. Μέχρι τώρα, οι υψηλές τιμές και το περιορισμένο δίκτυο σταθμών δημόσιας φόρτισης κάνει τους αγοραστές σκεπτικούς. Στην Skoda, αντιθέτως, οι πωλήσεις του μοναδικού ηλεκτρικού μοντέλου της, Enyaq, φαίνεται να πηγαίνουν καλά, έχοντας ξεπεράσει τις 250.000. Πλεόν, όμως, προστίθεται ένα φθηνότερο μοντέλο στην ηλεκτρική γκάμα της, το νέο Skoda Elroq. Με αρχική τιμή τα 26.153 ευρώ (συμπ. της επιδότησης) στην χώρα μας, κινείται στο ίδιο κόστος με ένα θερμικό μοντέλο της κατηγορίας του, δηλαδή ενός μικρομεσαίου SUV. Την ίδια στιγμή, είναι και αρκετά φθηνότερο από τα ηλεκτρικά μοντέλα της κατηγορίας, καθιστώντας το μια ιδιαίτερα συμφέρουσα πρόταση.
Στην νέα σχεδιαστική γλώσσα της Skoda, design «Modern Solid».
Η Skoda αποκαλεί την σχεδιαστική γλώσσα των νέων της μοντέλων ως «Modern Solid». Έτσι εξηγείται και η εξωτερική διαφορά του ηλεκτρικού Elroq σε σχέση με το αδερφικό θερμικό Skoda Karoq. Η γυαλιστερή μαύρη μπροστινή κλειστή μάσκα καθορίζει την πρόσοψη του, την οποία η μάρκα ονομάζει «Tech Deck Face». Πάνω από αυτήν, δεσπόζει το logo της Skoda με νέο στυλ γραμμάτων. Τα μπροστινά φώτα χωρίζονται σε ξεχωριστό πάνω και κάτω μέρος, με το πάνω να αποτελεί τα φώτα ημέρας και το κάτω τα φώτα πορείας, που προαιρετικά μπορεί να είναι τεχνολογίας matrix LED. Το ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV πατάει πάνω σε μεγάλες ζάντες 19 έως 21 ιντσών. Έχοντας μήκος 4,49 μ., τοποθετείται μεταξύ του θερμικού Karoq και του μεγαλύτερου και ακριβότερου Enyaq.
Γενναιόδωρο σε χώρους, πρακτικό εσωτερικό και πορτμπαγκάζ 470 λτ.
Ερχόμενοι σε πρώτη επαφή με το μοντέλο, το πρώτο που αποκομίζουμε από εσωτερικό του είναι πως είναι πρακτικό. Συναντάμε ακόμα φυσικά κουμπιά, αν και οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχονται μέσω αφής. Ο οδηγός παίρνει όλες τις απαραίτητες λειτουργίες από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων μεγέθους 5 ιντσών. Σε επιπλέον κόστος, μπορεί να εξοπλιστεί με head-up display που χρησιμοποιεί τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας. Οι χώροι του είναι γενναιόδωροι για ένα compact SUV, καθώς ακόμα και ψηλοί επιβάτες θα κάτσουν άνετα στο πίσω μέρος. Εκεί, όπως είναι φυσικό, συναντάμε αρκετά περισσότερο πλαστικό στις επιφάνειες. Γενικότερα, όμως, τα υλικά του είναι καλά, ενώ επίσης το πορτμπαγκάζ έχει συνολική χωρητικότητα 470 λτ. Το κορυφαίο μοντέλο εξοπλίζεται με matrix LED φώτα, ζάντες 21 ιντσών και μαύρες λεπτομέρειες στο εξωτερικό του.
Εκδόσεις από 170 έως 286 ίππους, αυτονομία 580 χλμ. στην κορυφαία έκδοση.
Το ηλεκτρικό Elroq θα διατίθεται σε τρία κινητήρια σύνολα που θα διαφοροποιούνται σε επίπεδο ισχύος και αυτονομία. Το εισαγωγικό Elroq 50 θα έχει ηλεκτρικό μοτέρ στο πίσω άξονα που θα αποδίδει 170 ίππους και θα χαρίζει έως και 375 χλμ. αυτονομίας. Το ισχυρότερο Elroq 85 θα αποδίδει 286 ίππους και θα μπορεί να διανύσει 580 χλμ. χάρη στην μπαταρία 77 kWh. Ανάμεσά τους, θα τοποθετείται το Elroq 60 των 204 ίππων. Έχοντας οδηγήσει το πρωτότυπο Elroq διαπιστώθηκε πως έχει τις επιδόσεις και την «σβελτάδα» που αναμένεις σε ένα ηλεκτρικό σύνολο. Στον δρόμο είναι ήσυχο και ομαλό προσφέροντας μια άνετη εμπειρία μετακίνησης απορροφώντας ικανοποιητικά τις λακκούβες του δρόμου. Τα φρένα είναι καλά, ενώ το τιμόνι είναι άμεσο για ένα όχημα αυτής της κατηγορίας. Συνοπτικά, στην τιμή που διατίθεται, αποτελεί μία από τις πιο συμφέρουσες προτάσεις για ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV.