autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
6 φωτογραφίες »

Η δεύτερη γενιά μπορεί να μοιάζει με την πρώτη αλλά βασίζεται σε ολοκαίνουργια πλατφόρμα.

Οδηγούμε στο όριο το ανανεωμένο Subaru XV 2.0i

22/3/2018

Η Subaru ανανεώνει το XV, το station wagon με στοιχεία από Crossover , και μας το ξανά συστήνει. Χωρίς κινητήρα ντίζελ και χειροκίνητο κιβώτιο, έρχεται να μπει σφήνα ανάμεσα στα μεσαία και στα SUV. Εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα μπόξερ που αποδίδει 156 ίππους

Δεν είναι πολύ σπάνιο η νέα γενιά ενός μοντέλου να είναι σχεδόν ίδια σχεδιαστικά με αυτή που αντικαθιστά. Το συγκεκριμένο ιαπωνικό μοντέλο, όπως και ο προκάτοχος του, έχει σχεδίαση συμβατικού station wagon,αλλά φοράει μαύρες ποδιές και προστατευτικά, έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με ένα απλό station και γενικά σου αφήνει μια αίσθηση που μυρίζει..χώμα. Αυτό όπως δείχνουν οι πωλήσεις αρέσει, μιας και το XV πουλάει στην Ευρώπη καλύτερα και από το Forester.


Παρά την εξωτερική ομοιότητα, το νέο ιαπωνικό μοντέλο δεν έχει καμία σχέση με τον προκάτοχο του. Είναι το πρώτο μοντέλο που χτίζεται στην νέα πλατφόρμα της ονόματι Παγκόσμια πλατφόρμα και θα αποτελέσει την βάση για πολλά νέα μοντέλα όπως και του Imbreza. Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 30 χλστ και αυτό φαίνεται στους εσωτερικούς χώρους. Ειδικά οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν περισσότερο αέρα για τα γόνατα και μια καλύτερη αίσθηση ευρυχωρίας.


Ο έρωτας με την πρώτη ματιά είναι σίγουρα ωραίο συναίσθημα αλλά σίγουρα δεν κρατάει για πάντα. Κάπως έτσι έγινε και με το XV πρώτης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2012. Είχε διαφορετικό χαρακτήρα με πολλά off road χαρακτηριστικά αλλά στην δοκιμή διαρκείας των 100,000χλμ πήρε δυστυχώς την τελευταία θέση με την χειρότερη βαθμολογία. 
Τώρα ήρθε η δεύτερη γενιά χωρίς κινητήρες πετρελαίου με χειροκίνητο κιβώτιο και υπόσχεται σίγουρα καλύτερη αξιοπιστία. Ο κινητήρας boxer σε συνδυασμό με την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο, είναι ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο που μπορεί να εμφανίζει ελαφρώς αυξημένη κατανάλωση,αλλά δεν πρόκειται να το επηρεαστεί από τις όποιες απαγορεύσεις λόγω ρύπων. 

Κινητήρας: Ζωντανός αλλά διψασμένος
Αν τα 156 άλογα από 2λιτρο κινητήρα βενζίνης σας ακούγονται λίγα για τα 1450 κιλά του αμαξώματος, πρέπει να αναθεωρήσετε. Ο boxer κινητήρας είναι ζωντανός σε όλο το εύρος των στροφών και θα κινήσει με άνεση το βαρύ αμάξωμα ακόμα και φορτωμένο. Δεν δείχνει σημάδια υστέρησης πουθενά και θα αποζημιώσει ακόμα και τον οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί σε αγωνιστικούς ρυθμούς. 
Σίγουρα δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά θα μπορέσει να κινηθεί με υψηλές μέσες ταχύτητες. Τα πρώτα 100χλμ./ώρα έρχονται σε 9,4 δλ και η τελική αγγίζει τα 194χλμ./ώρα. Είναι ο ιδανικός συνεργάτης για ρυθμούς οικογενειακού ταξιδιού αφού ο μέσος οδηγός δεν θα χρειαστεί κάτι παραπάνω απ όσα προσφέρει ο κινητήρας του νέου XV. 
Τα 9,5λτ/100χλμ που χρειάζεται ο κινητήρας είναι εκτός εποχής και η κατανάλωση αυξάνεται πολύ όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Πρέπει λοιπόν ο οδηγός να οδηγεί με σύνεση γιατί αλλιώς μπορεί να βρεθεί σε δύσκολες καταστάσεις. 

Οδική συμπεριφορά: Βελτιωμένο αλλά πάντα με δικό του χαρακτήρα
Μπορεί να μοιάζει αρκετά με την προηγούμενη γενιά αλλά αυτό το XV κατασκευάζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα της Subaru. Εμφανίζει έτσι πολύ καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο. Θα στρίψει με μεγαλύτερη σιγουριά και με εμφανώς μικρότερες κλίσεις ενώ το τιμόνι απαντάει πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού , τουλάχιστον σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Σε σύγκριση με τα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας των SUV, όπως το Tiguan, θα θέλαμε περισσότερη πληροφόρηση και αμεσότητα από το σύστημα διεύθυνσης. Η δυναμική οδήγηση είναι στο menu του XV αλλά δεν είναι αυτός ο σκοπός της κατασκευής του. 
Το XV έχει άλλες χάρες. Για του λόγου το αληθές, η μόνιμη κίνηση σε όλους τους τροχούς σε συνδυασμό με το υψηλό αμάξωμα κάνουν το XV πραγματικά σκληροτράχηλο εκτός δρόμου. Το νέο πρόγραμμα XMode το κάνει ακόμα πιο ικανό εκτός δρόμου.

Εσωτερικό: Ποιοτικό με premium βλέψεις
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου XV συναντάμε high tech εικόνα που συνδυάζεται από πολύ καλή ποιότητα, τόσο των υλικών όσο και της συναρμογής. Από την κεντρική οθόνη αφής ρυθμίζονται οι λειτουργίες άνεσης και ασφάλειας ενώ χαμηλότερα βρίσκονται οι διακόπτες του κλιματισμού. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης ενώ συναντάμε και το σύστημα «Eyesight» που φρενάρει το αυτοκίνητο μόνο του σε περίπτωση που ο οδηγός έχει αφαιρεθεί. 

Χώροι: Αρχοντικό για επιβάτες, μέτριο για αποσκευές
Οι χάρες του XV δεν τελειώνουν στις εκτός δρόμου ικανότητες καθώς η νέα πλατφόρμα του έδωσε μεγάλο μεταξόνιο που του χάρισε κορυφαίου χώρους. ¶ξιος μνείας είναι ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Ακόμα και οι ψηλόσωμοι θα καθίσουν σταυροπόδι, ενώ χάρη στο διαθέσιμο πλάτος θα μπορούν να μεταφερθούν με άνεση 3 επιβάτες στο πίσω κάθισμα. 
Ο χώρος αποσκευών από την άλλη, έχει χωρητικότητα 385 λτ, νούμερο αρκετά μικρό για την κατηγορία του XV. Με την αναδίπλωση των πίσω θέσεων φτάνει τα 1290 λτ και θα καταφέρει να μεταφέρει ακόμα και μακριά αντικείμενα. 
Οδηγός και συνοδηγός έχουν και αυτοί αρκετό διαθέσιμο πλάτος ενώ τα καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν την απαιτούμενη πλευρική στήριξη.  

Παθητική ασφάλεια: Το ασφαλέστερο μικρό οικογενειακό για το 2017
Το κυριότερο πλεονέκτημα της νέας βάσης είναι η μεγαλύτερη αντοχή σε περίπτωση σύγκρουσης. Έχει ενισχυθεί στα κατάλληλα σημεία και σύμφωνα με τα ιαπωνικά πρότυπα ασφαλείας το νέο XV σημείωσε σε δοκιμή πρόσκρουσης την υψηλότερη ως σήμερα βαθμολογία. Στις ευρωπαϊκές δοκιμές πρόσκρουσης το XV διακρίθηκε ως το ασφαλέστερο μικρό οικογενειακά μιας και πέτυχε 94% στην προστασία των ενηλίκων επιβατών. 

Συμπέρασμα 
Νέο XV αν και πλήρως ανανεωμένο δεν είναι κάποιο τεχνολογικό θαύμα. Η αποκλειστική διάθεση του με κινητήρες βενζίνης περιορίζει την γκάμα των υποψήφιων αγοραστών. Είναι βέβαια μια πολύ καλή εναλλακτική πρόταση και απευθύνεται κυρίως σε αυτούς που αναζητούν ένα πραγματικά τετρακίνητο όχημα. Αυτούς λοιπόν το XV θα τους ανταμείψει και με το παραπάνω.

Αξιολόγηση
Αμάξωμα:
Το όμορφο αμάξωμα κρύβει πολύ καλούς χώρους για επιβάτες αλλά όχι για αποσκευές. Η ποιότητα είναι καλή. 3,5/5

Κινητήρας: Δυνατός boxer με αυτόματο κιβώτιο αλλά υψηλή κατανάλωση. 3/5

Οδική συμπεριφορά: Βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και με καλά φρένα. 3,5/5

Συνδεσιμότητα: Πολλά διαθέσιμα συστήματα ασφαλείας και συνδέονται όλοι οι τύποι smartphones. 4/5

Περιβάλλον: Υψηλή κατανάλωση και κατά συνέπεια πολλοί ρύποι. HHMII
¶νεση: Καλή η προσφερόμενη άνεση τόσο από τα καθίσματα όσο και από την ανάρτηση. 3,5/5

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις