autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Απαλός και οικονομικός γίγαντας

Διαβάστηκε από 33484 αναγνώστες - 24/9/2020

«Απαλός γίγαντας», σημείωσε ένας συνάδελφος στο σχετικό σημειωματάριο, ένας άλλος συμπλήρωσε πως «έτσι είναι ένα SUV διασκεδαστικό», ενώ ένας τρίτος σημείωσε «τέλειο ταξιδιωτικό ποταμόπλοιο». Σε τελική ανάλυση, όλοι είπαν πάνω-κάτω το ίδιο. Ένα τόσο ευρύχωρο και άνετο αυτοκίνητο να το κινεί κανείς τόσο διασκεδαστικά και οικονομικά είναι κάτι, που πλησιάζει το όριο της μαγείας. But its not a trick, its a Skoda. Σε ένα εμβαδόν 4,70 επί 1,88 μέτρων ταξιδεύουν χαλαρά ακόμα και μεγαλύτερες οικογένειες με τις αποσκευές τους. Και πραγματικά χωρίς μεγάλο κόστος. Σχεδόν 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα χρειάστηκε το Skoda στο... Μαραθώνιό μας, παρά το αυξημένο βάρος των 1,8 τόνων και το επίσης αυξημένο ύψος των 1,68 m της υψηλής σιλουέτας ενός SUV.



Αν η άσφαλτος... αποκτήσει ξαφνικά περισσότερες ανωμαλίες ή ο δρόμος λιγοστέψει αρκετά σε πλάτος, δεν προκύπτει κανένα άγχος. Το Kodiaq παραμένει με όλο το ταλέντο του, «αρκετά συμπαγές, ώστε να μπορεί να ανταπεξέρχεται τόσο στα κλειστά γκαράζ όσο και στο κέντρο των πόλεων». Κι από πλευράς ανάρτησης, η ρύθμιση του συστήματος DCC δε θα λέγαμε πως παρέχει τη ζητούμενη άνεση ή τουλάχιστον, όση παρέχουν τα αντίστοιχα μοντέλα της VW.



Τα πράγματα έγιναν για πρώτη φορά δραματικά στις 23 Ιουλίου του 2018, όταν ακόμα ένας συνάδελφος δεν μπόρεσε να πάει πολύ μακριά, επειδή τότε ο πίνακας οργάνων άρχισε να λαμπιρίζει από τις κίτρινες προειδοποιητικές ενδείξεις, ενώ ο κινητήρας ξεκίνησε να λειτουργεί στο... safety mode. Ο δίλιτρος diesel κινητήρας άρχισε να μη μας τα... λέει καλά, έπειτα από μόλις 19.348 km; Δε γίνονται αυτά τα πράγματα... Κι ευτυχώς, δεν ήταν και έτσι. Ένα λεπτό μοναχικό ζωάκι με σκούρα καφέ γούνα, ήταν ο υπεύθυνος. Ο λόγος γίνεται για ένα κουνάβι, που θέλησε να βρει ζεστασιά στα... έγκατα του Kodiaq, φτάνοντας έως το σωλήνα του turbo. Έπειτα από την αντικατάστασή του όλα έγιναν και πάλι, όπως παλιά.



Οι εποχές έρχονταν και έφευγαν και τίποτε (άλλο) δε συνέβαινε. Βέβαια, μάλλον είναι καλύτερα να πούμε «σχεδόν τίποτε άλλο». Εμείς, από την πλευρά μας, συνεχίσαμε να επισκεπτόμαστε ανά 30.000 χιλιόμετρα, σαν καλά παιδιά, το συνεργείο για τους προβλεπόμενους ελέγχους και συμπληρώναμε τις ζητούμενες ποσότητες AdBlue, τομέας στον οποίο το τσεχικό μοντέλο (σε αντίθεση με προηγούμενα μοντέλα δοκιμών διαρκείας), αποδείχθηκε πολύ... διψασμένο. Σχεδόν 100 λίτρα του διαλύματος υδατικής ουρίας χρησιμοποιήθηκαν στον καταλύτη ως... δολοφόνος οξειδίου του αζώτου. Επιπλέον, αντικαταστούσαμε, φυσικά, τους τροχούς με τα χειμερινά και τα θερινά ελαστικά και τούμπαλιν, όποτε έπρεπε. Σημειώνουμε πως χρειαστήκαμε ένα παραπάνω χειμερινό ελαστικό, καθώς ο... προκάτοχός του πληγώθηκε από το σκαρφάλωμα του Kodiaq σε ένα πεζοδρόμιο, ώστε να αποφευχθεί ένα ατύχημα. Σε αυτήν την περίπτωση μάθαμε σε τι χρησιμεύει η σχετική «εγγύηση κινητικότητας».



Ρυμούλκηση, ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο, αλλαγή ελαστικού την επόμενη μέρα, καθόλου περίπλοκα και με φιλικότητα. Για την προκειμένη περίπτωση, «ευχαριστούμε πολύ, Skoda
Ανάμεσα στα περαιτέρω, αμέτρητα κομπλιμέντα, που συγκέντρωσε το θηριώδες Skoda, αναμείχθηκαν βέβαια, και μερικά κριτικά σχόλια. Κινούμενοι στην κίνηση της πόλης, ο diesel κινητήρας φάνηκε σε πολλούς πολύ θορυβώδης, ενώ στον αυτοκινητόδρομο μας εκνεύριζε ο αεροδυναμικός θόρυβος. Ταυτόχρονα, με την πάροδο των χιλιομέτρων, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, το οποίο αρχικά ήταν αψεγάδιαστο, σταμάτησε να λειτουργεί, αφού παρουσίαζε «συχνές διακοπές», ενώ τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού δεν παρουσιάζονταν πάντα, απόλυτα συγκεντρωμένα και προσεκτικά. Όλα αυτά δεν κρίθηκαν από τους συνεργάτες μας σοβαρά προβλήματα και αποτέλεσαν περισσότερο αφορμές για πιθανά μέτρα βελτίωσης στο πλαίσιο της μελλοντικής ανανέωσης του Kodiaq (facelift).



Έως τώρα το Kodiaq θα αποσπούσε με ευκολία το βαθμό «πολύ καλό». Ωστόσο, στη συνέχεια μεσολάβησαν δυστυχώς τα προβλήματα, που αναφέρθηκαν στην αρχή. Όταν στις 28 Ιανουαρίου βρέθηκε ο κόκκινος γίγαντας για την αποσυναρμολόγηση στην έδρα της φίρμας, στο Mlada Boleslav, τα πράγματα έγιναν για δεύτερη φορά συναρπαστικά. Οι άνθρωποι της DEKRA δεν βρήκαν προβλήματα ή ελλείψεις. Μόνο η κατεστραμμένη φλάντζα της πολλαπλής αποκάλυψε ότι θα μετατρεπόταν σε πρόβλημα, το πολύ μέσα στα επόμενα 50.000 χιλιόμετρα. Καλό για τη Skoda, που αυτή δεν... εγκατέλειψε λίγο πριν από την ολοκλήρωση της δοκιμής διαρκείας.

Συμπέρασμα
Πολύ κοντά στο άριστα. Το Skoda Kodiaq μας ενθουσίαζε επί δύο χρόνια. Ωστόσο, οι μικρές βλάβες στο τέλος μας χάλασαν την τέλεια εικόνα. Σε γενικές γραμμές το Kodiaq τα κατάφερε!
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει