Το νέο EV6 GT αποκτά ακόμα περισσότερη δύναμη
Kia Ev6 GT, Τιμή 16/12/2024: 64 990€
Το νέο EV6 GT αποκτά ακόμα περισσότερη δύναμη
0-100 σε 3,5 δλ. και αυτονομία 450 χλμ. από μπαταρία 84 kWh.
Ανασχεδιασμένο τιμόνι και νέες τεχνολογικές προσθήκες.
Σπορ και ικανό σε στροφές, άνετο και πολιτισμένο στην ρύθμιση Normal.
Με 650 ίππους από τις αρχές του 2025 η κορυφαία σπορ έκδοση GT.
Με το Kia EV6, η κορεάτικη μάρκα παρουσίασε ένα αδερφικό μοντέλο του Hyundai Ioniq 5, βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα E-GMP. Το ηλεκτρικό μοντέλο ανανεώθηκε πρόσφατα, με την GT έκδοση να αποδίδει, όπως την ξέραμε, 585 ίππους. Πλέον, αναμένεται το Kia EV6 GT να γίνει ακόμα ισχυρότερο με την απόδοση να φτάνει τους 650 ίππους. Οι τιμές του EV6 αρχίζουν από τα 37.790 ευρώ στην χώρα μας (συμπ. επιδότησης), ενώ η τιμή της τρέχουσας GT έκδοσης είναι τα 57.590 ευρώ (συμπ. έκπτωσης και επιδότησης). Οι τιμές του ακόμα ισχυρότερου EV6 GT που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2025 υπολογίζεται να ανακοινωθούν τον Ιανουάριο αυτού του έτους. Παρόλο που μοιράζεται κοινή τεχνολογία με το Ioniq 5, το Kia EV6 δεν έχει καμία ομοιότητα οπτικά. Με αυτό, η Kia έχει ουσιαστικά προχωρήσει σε ένα πλήρες crossover σχέδιο με γραμμή οροφής που θυμίζει κουπέ.
0-100 σε 3,5 δλ. και αυτονομία 450 χλμ. από μπαταρία 84 kWh.
Στο facelift μοντέλο, το σχέδιο παραμένει ίδιο με παρεμβάσεις ιδιαίτερα στο μπροστινό και πίσω μέρος. Τα φωτιστικά σώματα και η υπογραφή φωτός τους, ονομαζόμενη «Star Map» είναι ανασχεδιασμένα, ενώ επίσης προστίθενται νέες χρωματικές επιλογές και σχέδια ζαντών. Εμφανισιακά, δεν αναμένουμε να δούμε διαφορές στην κορυφαία έκδοση GT, καθώς οι αλλαγές περιορίζονται στο κινητήριο σύνολο. Όσοι δεν αρκούνται στα 325 άλογα της βασικής έκδοσης, μέχρι τώρα μπορούσαν να κοιτάξουν προς το EV6 GT των 585 ίππων. Από τις αρχές του 2025, η απόδοση αυτή θα αυξηθεί περαιτέρω, φτάνοντας τους 650 ίππους. Μέσω δύο ηλεκτρικών κινητήρων τοποθετημένων στον μπροστινό και πίσω άξονα αντίστοιχα, το ηλεκτρικό SUV θα επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 3,5 δλ. με την τελική του ταχύτητα να είναι τα 260 χλμ./ώρα. Η κορυφαία σπορ έκδοση θα εξοπλίζεται με την μεγαλύτερη μπαταρία των 84 kWh, σε αυτήν την ισχύ, όμως, η αυτονομία θα περιορίζεται στα 450 χλμ. Μικρή σε σχέση με τα 582 χλμ. που θα μπορεί να διανύσει η λιγότερο ισχυρή έκδοση με την αντίστοιχη μπαταρία.
Ανασχεδιασμένο τιμόνι και νέες τεχνολογικές προσθήκες.
Ακόμα και μετά την ανανέωση του, το εσωτερικό θυμίζει ακόμα το Ioniq 5, αν και η Kia έχει κάνει και εδώ κάποιες αλλαγές. Η νέα σχεδίαση του τιμονιού τραβάει αμέσως την προσοχή. Οι οθόνες για το ψηφιακό cockpit και το σύστημα infotainment εξακολουθούν να έχουν μέγεθος 12,3 ιντσών η καθεμία. Το σύστημα πίσω από αυτές, φυσικά, είναι πάντα online, καθώς μπορεί να παρέχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο και να δέχεται ενημερώσεις «over the air». Το σύστημα συμπληρώνεται από head-up display με λειτουργία επαυξημένης πραγματικότητας. Όπως στο Ioniq, η μονάδα κλιματισμού έχει αντικατασταθεί από μια ψηφιακή επιφάνεια αφής. Με το πάτημα ενός κουμπιού, ο ψηφιακός έλεγχος κλιματισμού μετατρέπεται σε μπάρα συντομεύσεων για τη λειτουργία πλοήγησης και ραδιοφώνου. Τα πιο σημαντικά συστήματα υποστήριξης περιλαμβάνουν έναν βοηθό εξόδου, ο οποίος χρησιμοποιεί έναν ηχητικό συναγερμό ή κλείδωμα της πόρτας για να αποτρέψει τους πίσω επιβάτες από το να βγουν όταν πλησιάζει αυτοκίνητο από πίσω. Υπάρχει, επίσης, εξελιγμένος «highway assistant», ο οποίος επιτρέπει μερικώς αυτόνομη οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. 'Αλλες νέες δυνατότητες περιλαμβάνουν την αναγνώριση δακτυλικών αποτυπωμάτων και το ψηφιακό κλειδί εισόδου.
Σπορ και ικανό σε δυναμική οδήγηση, άνετο και πολιτισμένο στην ρύθμιση Normal.
Οδηγώντας το Kia EV6 GT για πρώτη φορά, οποιοσδήποτε θα εντυπωσιαστεί με τις πολύ υψηλές ταχύτητες που μπορεί να στρίψει στην λειτουργία sport, πριν τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S αρχίσουν να εμφανίζουν σημάδια υποστροφής. Παραμένει εύκολα ελεγχόμενο και σε αυτές τις συνθήκες, αν και το σύστημα διεύθυνσης θα μπορούσε να παρέχει καλύτερη πληροφόρηση. Πάντως, τα 740 Nm ροπής εκτοξεύουν το SUV στην έξοδο κάθε στροφής με απολαυστικό τρόπο. Παράλληλα, η GT έκδοση μπορεί να κάνει ακριβώς αυτό που υποδεικνύει το όνομά της, να μεταμορφώσει το EV6 σε ένα Gran Turismo ικανό να διανύσει μεγάλες αποστάσεις γρήγορα με άνετο τρόπο. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να βγείτε σε ανοικτό δρόμο και να το βάλετε στην ρύθμιση Normal. Η απόκριση του γκαζιού θα είναι πιο ήπια και η ανάρτηση θα μαλακώσει αισθητά. Τα ίδια περιμένουμε να μπορεί να κάνει και το νέο μοντέλο των 650 ίππων, που αναμένεται το 2025, ενώ είμαστε περίεργοι για το αν η αύξηση της ιπποδύναμης κατά 85 ίππους θα είναι αισθητή στον δρόμο.