Το νέο ηλεκτρικό Abarth 500e ακούγεται (από έξω) σαν να έχει μοτέρ V8
Το νέο ηλεκτρικό Abarth 500e έχει ηχείο κάτω από το αμάξωμα
Ο ήχος δεν μεταδίδεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου
Ίσως είναι απαραίτητο ένα κουμπί «mute» για τις υψηλές ταχύτητες
Πιο θορυβώδη τα ηλεκτρικά τα τελευταία χρόνια για την ασφάλεια των πεζών
Το καλοκαίρι του 2021 κρίθηκε απαραίτητο οι κατασκευαστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να κάνουν τα ηλεκτρικά λίγο πιο «θορυβώδη», ώστε να τα αντιλαμβάνονται οι πεζοί και συνεπώς να είναι πιο ασφαλή. Αυτό το πρόβλημα εμφανιζόταν ιδιαίτερα σε ταχύτητες κάτω των 20 χλμ./ώρα, αλλά και στην όπισθεν. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των πρώτων Toyota Prius, τα οποία μπορεί και να σε τρόμαζαν αν διέσχιζες τον δρόμο και γυρνούσες το κεφάλι πίσω για να διπλοελέγξεις.
Το νέο ηλεκτρικό Abarth 500e έχει ηχείο κάτω από το αμάξωμα
Φαίνεται πως οι κατασκευαστές της Stellantis πήραν πολύ σοβαρά αυτή την υποχρέωση. Κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τον ήχο που κάνει το καινούργιο Abarth 500e Turismo. Κάτω από το αμάξωμα, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, έχει τοποθετηθεί ένα μεγάλο ηχείο που το κάνει να ακούγεται σαν το Abarth 595 ή τουλάχιστον σαν την ηχογράφησή του. Τουλάχιστον ασυνήθιστο για ένα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Ο ήχος δεν μεταδίδεται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου
Κι αυτό γιατί έχουμε μάθει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ξεχωρίζουν για τη «διακριτικότητά» τους, γεγονός που έχει αυξήσει και την επαγρύπνηση των περισσότερων πεζών στον δρόμο. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι δεν υπάρχει αντίστοιχο ηχείο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Τουλάχιστον δεν ακούγεται σαν ορισμένα αυτοκίνητα των τελευταίων χρόνων με θερμικούς κινητήρες, που μέσω ηχείου ακούγονται μέσα στην καμπίνα σαν να κρύβουν μοτέρ V8 κάτω από το καπό.
Ίσως είναι απαραίτητο ένα κουμπί «mute» για τις υψηλές ταχύτητες
Το Abarth 500e μοιάζει να φτάνει στα όρια «εμφράγματος» σε υψηλές στροφές, όταν ο ήχος είναι σχεδόν εκκωφαντικός, φωνάζοντας «άλλαξε ταχύτητα». Σε αυτή την περίπτωση ίσως θα ήταν απαραίτητο να υπάρχει επιλογή σίγασης. Αυτό το ψεγάδι ωστόσο δεν καταργεί την προσπάθειά της Abarth να καινοτομήσει. Η αλήθεια είναι ότι οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων ψάχνουν τα τελευταία χρόνια τρόπους να δώσουν «ψυχή» και χαρακτήρα στα ηλεκτρικά. Η BMW προσέλαβε τον γνωστό συνθέτη Hans Zimmer ως «αρχιτέκτονα» του ήχου των ηλεκτρικών της, ενώ το Hyundai Ioniq 5 N προσφέρει στον οδηγό ποικίλες ηχητικές επιλογές για τον τεχνητό ήχο του μοτέρ.
Σχολιάστε |