Το bullying που κάνει το Nissan GT-R σε όλους τους παραδοσιακούς κατασκευαστές γρήγορων αυτοκινήτων ανά τον κόσμο, είναι πραγματικά μοναδικό. Από την εμφάνισή του και μόνο, το GT-R είναι όσο «ψαρωτικό» ζητάει η πλειοψηφία των αγοραστών αυτοκινήτων της κατηγορίας. Ας αρέσει έτσι και αλλιώς, καθώς είναι ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί επί της ουσίας στην πίστα και για την πίστα.
Είναι έτσι και αλλιώς γρήγορο και ικανό σε τέτοιο περιβάλλον, είτε έχει κλωβό ασφαλείας και πυρόσβεση ως αγωνιστικό, είτε απλά προσφέρει απλόχερα τη χαρά της οδήγησης στον ιδιοκτήτη του σε κάποια πίστα και μετά τον πάει σπίτι. Η «Track Edition» του μοντέλου της Nissan, έχει ορισμένες επεμβάσεις στο πλαίσιο, στην ανάρτηση και στον κινητήρα. Προσφέρει 20 άλογα επιπλέον σε σχέση με την «απλή» έκδοση του μοντέλου, φτάνοντας τους 570 ίππους και τα 637 Nm ροπής κι όλα αυτά, για να περνούν στο δρόμο μέσω της εξελιγμένης τετρακίνησης.
Με αυτά τα δεδομένα, το κορυφαίο GT-R μπορεί να κοιτάξει στα μάτια το Audi R8 V10 με τους 610 ίππους και πολύ περισσότερο την Porsche 911 Turbo S με τους 580 ίππους. Με τα τρία αυτοκίνητα σε μια πίστα, το θέμα μας είναι εντυπωσιακό! Έχει κορυφαία ηχητική υπόκρουση από τους κινητήρες αλλά και πολύ αδρεναλίνη σε όλους όσοι συμμετείχαν για την ολοκλήρωσή του στην πίστα Contidrom (που χρησιμοποιείται από την Continental για τις δοκιμές των ελαστικών της).
Audi: Μόνο και μόνο από τον V10 κινητήρα, το Audi προσδιορίζει το χαρακτήρα του. Δεν είναι μόνο η μελωδία του θηριώδους συνόλου του R8. Είναι και η απόδοση αλλά και τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του κεντρομήχανου R8, με τον κινητήρα πίσω από οδηγό- συνοδηγό. Τα 5,2 λίτρα του V10, μας δίνουν 610 ίππους να πορευτούμε, ενώ 40 βαλβίδες «χτυπιούνται» πίσω από το κεφάλι του οδηγού. Όπως και να κινείσαι με το R8, είτε πας γρήγορα, είτε απλά μετακινείσαι, ο κινητήρας είναι ο πρωταγωνιστής.
Αυτός ο FSI που έρχεται απευθείας από την αγωνιστική ιστορία της Audi και φροντίζει να το θυμίζει αυτό συνεχώς, με τον εκπληκτικό του ήχο, την απόδοσή του αλλά και την αμεσότητα στις αντιδράσεις του. Οι επιδόσεις είναι εκρηκτικές, με την απόδοση του κινητήρα να είναι τόσο γραμμική που τρομάζει τον οδηγό ακόμα και όταν αυτός είναι «υποψιασμένος» και περιμένει αυτό που αισθάνεται. Είναι υπερτονισμένη η αίσθηση που «ξυπνούν» τα αυτοκίνητα με τους κινητήρες που έχουν πολλούς κυλίνδρους. Συνολικά, καλύτερα από αυτό δεν γίνεται, με την ομαλή του λειτουργία σε νορμάλ συνθήκες να είναι υπόδειγμα πολιτισμού.
Στην πίστα υπό πίεση, η αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου δίνει χαρακτηριστικά που μόνο σε αγωνιστικά μπορεί να αναζητήσει κανείς, με την αμεσότητα του τιμονιού να ταιριάζει απόλυτα στο στήσιμο της ανάρτησης που κάνει τις αλλαγές κατεύθυνσης ακαριαίες. Στο ίδιο μήκος κύματος και τα φρένα, που στα δυνατά φρεναρίσματα σου δίνουν την εντύπωση πως άνοιξε αλεξίπτωτο πίσω σου. Τις περισσότερες φορές μάλιστα και μέχρι να συνηθίσεις την απόδοσή τους, φρενάρεις τόσο καλά στην πίστα με το R8 V10, που χρειάζεται να ξαναπατήσεις το γκάζι για να στρίψεις. Ο βρυχηθμός από τις εξατμίσεις, είναι η ηχητική υπογραφή του αυτοκινήτου που δείχνει ικανό να «τραβήξει» τα πιο αδύναμα αυτοκίνητα σε έναν πολύ γρήγορο γύρο στην πίστα.
PORSCHE: Συγκεντρώνει μια σειρά από χαρακτηριστικά που την κάνουν πραγματικά ξεχωριστή: έχει ενεργητική ανάρτηση και ενεργητική τετραδιεύθυνση, κεραμικά φρένα και αυτόματη προσαρμογή των αεροδυναμικών βοηθημάτων του αμαξώματος. Μιλάμε για full τεχνολογία σε κάτω από κάθε panel του αυτοκινήτου που σε πρώτη επαφή μαζί του, μοιάζει τόσο οικείο έχοντας διατηρήσει τις κλασσικές γραμμές της θρυλικής 911.
Η Turbo S κάνει τους ταχύτερους γύρου στην πίστα χάρη στις τεχνολογικές λύσεις, που δημιουργούν συνθήκες αδιανόητα υψηλής πρόσφυσης στους τροχούς του αυτοκινήτου. Με 750 Nm ροπής, το ταχύτατο (σαν να λειτουργεί... τηλεπαθητικά) κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και την προσαρμοζόμενη στις εκάστοτε ανάγκες τετρακίνηση, αυτή η 911 μπορεί και διαχειρίζεται ακόμα πιο πολύ πρόσφυση στους πίσω τροχούς.
Ο χρόνος που απαιτείται για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, είναι ενδεικτικός του πόσο καλά δουλεύουν όλα τα προαναφερθέντα στην ξεχωριστή αυτή 911: Σε 2,8 δευτερόλεπτα, έχει φτάσει τα 100 χλμ./ώρα, ενώ ανάλογα εντυπωσιακά είναι και τα φρένα της, που χάρη στην τεχνολογία και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, δείχνουν και εξαιρετικά υψηλή αντοχή στη σκληρή χρήση. Κάναμε πολύ εύκολα τον γρηγορότερο γύρο που μπορούσαμε με την 911 Turbo S, παρατηρώντας παράλληλα πως και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, είναι προσαρμοσμένο πολύ προσεκτικά και για συνθήκες πίστας.
NISSAN: Δείχνει από τα πρώτα μέτρα στην πίστα, λίγο πιο βαρύ από όσο περιμένεις. Κάθεσαι ψηλά και αυτό είναι ένα ακόμα “περίεργο” στοιχείο για τη συγκεκριμένη κλάση των αυτοκινήτων. Σε αντίθεση με τα άλλα δύο αυτοκίνητα, εδώ τα ηχητικά που συνοδεύουν την κίνηση, παραπέμπουν περισσότερο σε φορτηγό, με τα γρανάζια του κιβωτίου να ακούγονται έντονα σε κάθε αλλαγή αλλά και το V6 σύνολο να είναι πιο τραχύ σε λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας.
Μόλις εξοικειωθείς με τη θέση οδήγησης και πατήσεις τέρμα το γκάζι, το «φορτηγό» μεταμορφώνεται σε σφαίρα και οι στροφές έρχονται και φεύγουν με καταιγιστικό ρυθμό. Το κίτρινο Audi στον εσωτερικό καθρέπτη, γίνεται μακρινή κουκκίδα σε ελάχιστο χρόνο. Η αίσθηση από το αυτοκίνητο συνολικά, είναι πιο αρχέγονη σε σχέση με τα άλλα δύο.
Τα φρένα τα αισθάνεσαι πιο «γήινα», δεν αποκλείεται να εντοπίσεις μέχρι και «σκαλοπάτια» στην απόδοσή τους αλλά είναι αξιόπιστα και με την απόδοσή τους σε βάθος χρόνου, κερδίζουν την εμπιστοσύνη σου. Τα λάστιχα «μαγκώνουν» στην άσφαλτο και σου δίνεται η εντύπωση πως όταν εσύ οδηγώντας το σκέφτεσαι την είσοδο στην εκάστοτε στροφή, το Nissan βρίσκεται ήδη στην έξοδο από αυτή. Η αλήθεια είναι πως στο GT-R ο οδηγός «παλεύει» πιο πολύ από ότι στα άλλα δύο. Αυτό όμως είναι στοιχείο του χαρακτήρα του και το κάνει πολύ πιο «όμορφο» στα μάτια μας!
Porsche 911 Turbo S 1: 29,46 λεπτά 580 ίπποι • 330 χλμ./ώρα τελική
Audi R8 V10 plus 1: 31.15 λεπτά 610 ίπποι • 330 χλμ./ώρα τελική
Nissan GT-R Track Edition 1: 30.48 λεπτά 570 ίπποι • 315 χλμ./ώρα τελική
Θέση |
Μοντέλο |
Γύρος |
1 |
Mercedes-AMG GT R |
01:26,5 |
2 |
Porsche GT3 RS |
01:27,5 |
3 |
Porsche 911 Turbo S |
01:29,5 |
4 |
Audi R8 V10 plus |
01:29,9 |
5 |
Porsche 911 GTS |
01:30,2 |
6 |
Nissan GT-R Track |
01:30,5 |
7 |
Audi R8 V10 Plus |
01:31,2 |
8 |
Honda NSX |
01:31,3 |
9 |
Corvette C7 Stingray |
01:31,4 |
10 |
Porsche Boxster Spyder |
01:31,4 |
Με διαφορετικές καιρικές συνθήκες
To Contidrom είναι η πίστα που χρησιμοποιούμε για τις δοκιμές των sport αυτοκινήτων και έχει μήκος 3,8 χιλιομέτρων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Audi R8 V10 Plus
Κινητήρας V10, σε κέντρο, διαμήκης τοποθέτηση, Χωρητικότητα 5.204 κ.εκ. • Ισχύς 449 kW (610 ίπποι) στις 8.250 σ.α.λ. • Ροπή 560 Nm στις 6.500 σ.α.λ. • Τελική 330 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα σε 3,1 δλ. • Μετάδοση AWD/7ταχ. S tronic • Ρεζερβουάρ 83 λίτρα Μ/Π/Υ 4.426/1.940/1.240 χιλ. Αποσκευές 112 λίτρα • Βάρος 1.674 κιλά • Κατανάλωση δοκιμής 13,9 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 329 γρ./χλμ. Τιμή (Γερμανία) 190000 Eυρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά Nissan GT-R Track Edition
Κινητήρας V6, twin-turbo, τοποθετημένος εμπρός κατά το διαμήκη άξονα • Χωρητικότητα 3.799 κ.εκ. Ισχύς 419 kW (570 ίπποι) στις 6.800 σ.α.λ. • Ροπή 637 Nm στις 3.300 σ.α.λ. • Τελική 315 χλμ./ώρα, 0-100 χλμ./ώρα 3,1 δλ. • Μετάδοση AWD/6ταχ. Διπλού συμπλέκτη • Ρεζερβουάρ 74 λίτρα • Μ/Π/Υ 4.710/1.895/1.370 χιλ. Αποσκευές 315 λίτρα • Βάρος 1.765 κιλά Κατανάλωση δοκιμής 13.5 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 320 γρ./χλμ. Τιμή (Γερμανία) 117.900 Ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά Porsche 911 Turbo S
Κινητήρας 6κύλινδρος Boxer, biturbo, τοποθετημένος πίσω κατά το διαμήκη άξονα, Χωρητικότητα 3.800 κ.εκ. • Ισχύς 427 kW (580 ίπποι) στις 6.750 σ.α.λ. • Ροπή 750 Nm στις 2.250 σ.α.λ. • Τελική 330 χλμ./ώρα 0-100 χλμ./ώρα 2.8 δλ. • Μετάδοση AWD/7ταχ. Διπλού συμπλέκτη Ρεζερβουάρ 68 λίτρα • Μ/Π/Υ/ 4.507/1.880/1.297 χιλ. Αποσκευές 115 λίτρα • Βάρος 1.611 κιλά • Κατανάλωση δοκιμής 12.2 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 289 γρ./χλμ. Τιμή (Γερμανία) 205.133 Ευρώ
ΣΥΝΤΑΞΗ: HENNING KLIPP, DIERK MOLLER ΚΑΙ JAN HORN
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: T. BADER