autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
smart #3: Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό SUV
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

smart #3: Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό SUV

22/10/2024

Λιτή αλλά καλόγουστη σχεδίαση για το SUV των 31.900 ευρώ
272 «ηλεκτρικοί» ίπποι και σασί που μπορεί να τους υποστηρίξει
0-100 χλμ. / ώρα σε 5,5 δλ. και 348 χλμ. αυτονομίας
΄Ανετη καμπίνα, χώρος αποσκευών 370 λτ.

Λιτή αλλά καλόγουστη σχεδίαση για το SUV των 31.900 ευρώ

Η smart έχει πλέον πάρει την κατεύθυνση προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της, ενώ ταυτόχρονα έχει απομακρυνθεί από τα super mini οχήματα που έγινε γνωστή σε όλους μας. Με το smart #3 εισέρχεται στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών SUV υπό την ηγεσία της Mercedes. Εκ πρώτης όψεως, παρόλο που η εξωτερική εμφάνιση είναι υποκειμενική, το #3 έχει αντικειμενικά αρμονικές αναλογίες και δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει με περιττά στοιχεία. Τα «τεντωμένα» φώτα τονίζουν το πλάτος των 2,05 μ. τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω μέρος. Η smart, λοιπόν, επιλέγει ήπια σχεδίαση και ελπίζει να εντυπωσιάσει με τις επιδόσεις του οχήματος ώστε να δικαιολογήσει την αρχική τιμή των 31.900 ευρώ στην χώρα μας (με την επιδότηση ύψους 9.000 ευρώ για ηλεκτρικά οχήματα).

272 «ηλεκτρικοί» ίπποι και σασί που μπορεί να τους υποστηρίξει

Η τιμή αυτή είναι αρκετά ανταγωνιστική λαμβάνοντας υπόψη τα χαρακτηριστικά του. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 272 ίππους που κατανέμονται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Έχοντας συνηθίσει τα μεγάλα νούμερα από ηλεκτρικά σύνολα, μεγαλύτερη εντύπωση κατά την δοκιμή μας έκανε το σασί, που ανταποκρίνεται πολύ καλά στην διαχείριση των επιδόσεων ενός ισχυρού ηλεκτρικού κινητήρα. Έτσι, μπορεί να οδηγηθεί σε γρήγορους ρυθμούς παρόλο που η ανάρτηση του δεν είναι ιδιαίτερα «σφιχτή». Το τιμόνι είναι άμεσο ακόμα και χωρίς την ρύθμιση sport, στην οποία γίνεται ιδιαίτερα σκληρό.

0-100 χλμ. / ώρα σε 5,5 δλ. και 348 χλμ. αυτονομίας

Όπως αναμένεται, το SUV επιταχύνει με ευκολία, με τα 100 χλμ. / ώρα από στάση να έρχονται σε 5,5 δλ., κατά 0,5 δλ. πιο γρήγορα απΆ όσο δηλώνει η smart. Γενικότερα, το smart #3 έχει ικανοποιητικές επιδόσεις δεδομένου του συνολικού βάρους 1822 κιλών, που θεωρείται λογικό για ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Συγκρίνοντας το με τους λιγοστούς ανταγωνιστές του, το αντίστοιχο αμιγώς ηλεκτρικό Hyundai Kona των 218 ίππων δεν μπορεί να πλησιάσει τις επιδόσεις του smart. Η κατανάλωση ρεύματος 19,7 kWh που μετρήσαμε ήταν παραπάνω από επαρκής για τις επιδόσεις, παρέχοντας 348 χλμ. αυτονομίας., ενώ επίσης με παροχή ρεύματος 150 kW η μπαταρία γεμίζει από το 10% στο 80% σε 30 λεπτά.

΄Ανετη καμπίνα, χώρος αποσκευών 370 λτ.

Οι χώροι στην καμπίνα του #3 είναι ικανοποιητικοί. Αν και έχει κουπέ σχεδίαση παρουσιάζοντας κλίση στο πίσω μέρος της οροφής, οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για το κεφάλι. Αυτό μάλλον οφείλεται στο ότι τα καθίσματα είναι τοποθετημένα αρκετά χαμηλά, κάτι που μπορεί να προβληματίσει ψηλότερους επιβάτες δημιουργώντας μεγάλη γωνία στα γόνατά τους. Ο χώρος αποσκευών συνολικής χωρητικότητας 370 λτ. δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος, παρόλα αυτά «ρίχνοντας» τα πίσω καθίσματα μπορεί να φτάσει τα 1160 λτ. Αν και έχει καλό επίπεδο εξοπλισμού, ο χειρισμός του infotainment και των λειτουργιών του οχήματος θέλει λίγη συνήθεια. Αυτό οφείλεται στην έλλειψη συμβατικών κουμπιών που δίνουν το απαραίτητο feedback. Υπάρχει ένα keypad στο κάτω μέρος της κεντρικής οθόνης με τις βασικές λειτουργίες του οχήματος, όμως ρυθμίσεις όπως τα driving modes βρίσκονται μακριά από τον οδηγό. Τέλος, συναντάται μεγάλη επιφάνεια πλαστικού στην κεντρική κονσόλα η οποία ομολογουμένως είναι ποιοτική, όπως και οι υπόλοιπες επιφάνειες στο εσωτερικό.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις