Ιδιαίτερο φυσικά ήταν στην DS, το πεντάλ φρένου που απλά δεν ήταν...πεντάλ. Μια μικρή λαστιχένια «μπάλα» δίπλα από το πεντάλ του γκαζιού λειτουργούσε σαν on/off του φρένου και ήταν φυσικά τόσο απότομο που έπρεπε να ενημερώσεις από πριν όποιον ήθελε να οδηγήσει την θρυλική θεά. Πάρα τις όποιες ιδιαιτερότητες είχε η DS, που ήταν πολλές, είναι το εσωτερικότερο αυτοκίνητο της Citroen, και φυσικά και ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα του κόσμου.
Σημαντικά πιο καινούργιο, αλλά πιστό στις αρχές της είναι φυσικά το C6 του 2005 με το οποίο μετά από αρκετά χρόνια, θέλησε η Citroen να διεισδύσει στην κατηγορία των μεγάλων πολυτελών αυτοκινήτων. Είχε ασυμβίβαστο χαρακτήρα και με σχεδόν 50,000 ευρώ προσέφερε κυριολεκτικά τα πάντα. Δεν υπήρξε η αναμενόμενη απήχηση αλλά θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα εξελιχθεί σε κλασικό μοντέλο.
Μια πιθανότητα υπάρχει βέβαια και για το C5 2ης γενιάς να εξελιχθεί σε ιστορικό μοντέλο, αφού η Γαλλική εταιρία ανακοίνωσε πως μαζί με την λήξη της παραγωγής του θα περάσει και η φημισμένη ανάρτηση στην ιστορία. Το κόστος της ανάρτησης είναι αυτό που την στέλνει στο ράφι και γι αυτό προοριζόταν πάντα για τα μεγάλα αυτοκίνητα της γκάμας.
Η Citroen μένοντας προσανατολισμένη στην άνεση έχει παρουσιάσει ήδη και έχει τοποθετήσει στο ανανεωμένο C4 Cactus μια πιο απλή εκδοχή αυτής της ανάρτησης. Το Progressive Hydraulic Cushions όπως λέγεται το νέο σύστημα ανάρτησης, έρχεται από το WRC και αναφέρεται στην τοποθέτηση υδραυλικών στόπ στο άνω και κάτω άκρο της ανάρτησης απορροφώντας καλύτερα τους κραδασμούς. Πιο απλά, μιλάμε για δύο ελατήρια στο ίδιο ειδικό αμορτισέρ που λειτουργούν σαν μαξιλάρια.
Το C5 σαν κλασικός εκπρόσωπος της μεσαίας κλάσης προσφέρει καλούς χώρους, άνετα καθίσματα και ισχυρούς ντίζελ κινητήρες που το κάνουν άριστο καθημερινό σύντροφο. Υπάρχουν αναφορές για απώλεια λαδιού και εξασθενημένη πίσω ανάρτησή. Κάτοχοι των δίλτρων εκδόσεων παραπονιούνται για το κιβώτιο ταχυτήτων.
Η C5 είχε και αυτή τις ιδιαιτερότητες της όπως το τιμόνι με σταθερό ομφαλό. Είναι μια καθαρόαιμη Citroen και δεν μπορεί να το κρύψει. Και να ήθελε, το ελαφρύ χαμήλωμα του πίσω μέρους κατά την στάθμευση θα φώναζε ότι κάτι ιδιαίτερο κρύβεται κάτω από το μεγάλο αμάξωμα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | Citroën DS 20 Pallas | Citroën C5 HDi 140 | Citroën C6 3.0 V6 HDi 240 |
---|---|---|---|
Κινητήρας (κ.εκ./κύλινδροι) | 1972/4 | 1997/4 | 2992/6 |
Καύσιμο | Βενζίνη | Πετρέλαιο | Πετρέλαιο |
Ισχύς (ίπποι/σαλ) | 95/5,750 | 140/4,000 | 241/3,800 |
Ροπή (Nm/σαλ) | - | 320/2,000 | 450/1,600 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 4/χειροκίνητο/ εμπρός | 6/αυτόματο/εμπρός | 6/χειροκίνητο/εμπρός |
Start/Stop | ΌΧΙ | - | - |
0-100 χλμ/ώρα (δλ) | - | 10,6 | 8,5 |
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) | 165 | 205 | 235 |
Δοχείο καυσίμου(λτ.) | - | 71 | 72 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 500 | 471 | 421 |
Μ/Π/Υ | 4874/1803/1470 | 4779/1840/1458 | 4908/1860/1464 |
Κατανάλωση(λτ./100χλμ) | 11 | 6,2 | 7,3 |
Ρύποι (γρ/χλμ) | 261 | 164 | 193 |
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr