Lada Niva 4X4: Είναι συλλεκτικό, αξίζει ως μεταχειρισμένο;
Διαβάστηκε από 7628 αναγνώστες - 16/6/2022
Το Lada Niva 4X4 είναι σίγουρα συλλεκτικό μοντέλο. Παραμένει όμως λειτουργικό ως μεταχειρισμένο; Δοκιμάσαμε ένα off road ρωσικής καταγωγής 10 χρόνων και σας απαντάμε.
Μετράει σχεδόν μισό αιώνα ζωής. Κυκλοφόρησε το μακρινό 1977 κάνοντας αίσθηση ως το πρώτο off road αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με αμάξωμα μονοκόκ, με δηλαδή ενιαίο δομικό σύνολο, γνωστό και ως αυτοφερόμενο. Την ίδια στιγμή, μπορεί να υπερηφανεύεται και για την ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτησή του, ένα ακόμη λειτουργικό στοιχείο στο οποίο βασίζονται πλέον σχεδόν όλα τα crossover SUV. Έχει εμφανιστεί σε δύο γενιές, ενώ δημιουργήθηκαν και δύο εκδόσεις concept cars (2014 και 2018) Ο λόγος για το Lada Niva 4X4, το ρωσικής καταγωγής off road της AvtoVAZ. Το χαμηλό κόστος είναι ίσως το μοναδικό του πλεονέκτημα. Μπορεί κανείς να βρει ένα μεταχειρισμένο μοντέλο σε πολύ χαμηλές τιμές, ενώ την ίδια στιγμή τα έξοδα αγοράς ανταλλακτικών του είναι αντίστοιχα πολύ χαμηλά. Επιπρόσθετα, ακόμη και ένας οδηγός που δεν... πιάνει το χέρι του, μπορεί να επιδιορθώσει ένα μικροελάττωμα για στο Lada Niva 4X4.
Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »
Αν πάντως ψάχνετε στην αγορά μεταχειρισμένων, καλό θα είναι να το αποφύγετε, διότι μόνο λίγα δεν είναι τα μειονεκτήματα για το ρωσικό off road. Θα αναρωτηθεί κανείς: «Υπάρχει στις αγορές 44 χρόνια, άρα είναι μοντέλο με ποιότητα σε βάθος χρόνου».
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Η δοκιμή της Auto Bild σε ένα Lada Niva 4X4 1.7i του 2010 δεν οδηγεί σε αυτό το αποτέλεσμα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά |
Κινητήρας |
Τετρακύλινδρος, διαμήκης εγκατάσταση μπροστά |
Βαλβίδες / εκκεντροφόροι άξονες |
2 ανά κύλινδρο / 1 |
Κυβισμός |
1.690 κυβικά |
ισχύς |
61 kW (83 άλογα) at 5.000 σ.α.λ. |
Ροπή |
128 Nm at 4.000 σ.α.λ. |
Μάξιμουμ τελική ταχύτητα |
137 χλμ / ώρα |
0-100 χλμ / ώρα |
19.0 δ. |
Δεξαμενή / καύσιμο |
42 λ. / Super 98 οκτανίων |
Κιβώτιο / κίνηση |
Χειροκίνητο πέντε σχέσεων / τετρακίνητο |
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις) |
3.720/1.680/1.640 χλστ |
Αποθηκευτικός χώρος |
263-982 λίτρα |
Βάρος (άδειο) / ωφέλιμο φορτίο |
1.285/325 κιλά |
Κατανάλωση στο test |
11 λ. Super 98 οκτανίων / 100 χλμ |
CO2 |
260 γρ. / χλμ |
Καθ υπερβολήν, θα μπορούσε να πει κανείς ότι δεν γλιτώνει την
σκουριά, ακόμη και αν ασφαλίσουμε ένα μοντέλο τριετίας μέσα σε μία «φούσκα»! Εάν η
άθλια παθητική ασφάλεια και η υψηλή κατανάλωση δεν σας αποτρέψουν, τότε σίγουρα η σκουριά είναι ο βασικός παράγοντας που φωνάζει «STOP» σε όποιον σκεφτεί να επενδύσει τα χρήματά του σε ένα Lada Niva 4X4. Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου της δοκιμής, πρόκειται για τετρακίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, με διαμήκη εγκατεστημένο
τετρακύλινδρο κινητήρα ο οποίος αποδίδει 83 άλογα. Έχει τελική ταχύτητα
137 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ καταναλώνει
Super 98 οκτανίων.
Συμπέρασμα
Είστε συλλέκτης παλαιών μοντέλων; Ίσως το
Lada Niva 4X4 είναι αυτοκίνητο που θα μπορούσε τέλεια να συμπληρώσει το παζλ σας. Μάλιστα,
υπάρχει και επετειακή έκδοση του για τα 50 χρόνια «ζωής» της AvtoVAZ. Το «Lada 50th Anniversary Limited Edition» θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένο αριθμό, μόνο 50 κομματιών, ενώ θα κατασκευαστεί στην περιοχή του Μαγδεβούργου. Στην Ελλάδα, μπορεί κανείς να βρει με αρκετό ψάξιμο Lada Niva 4X4 10ετίας λίγο κάτω από
5.000 ευρώ.