6 φωτογραφίες »

Να αγοράσω Mercedes A-Class W176;

Διαβάστηκε από 1449 αναγνώστες - 14/6/2021

Αξίζει η αγορά της! Απαλλαγμένη από προβλήματα του παρελθόντος, η Mercedes A-Class 3ης γενιάς έχει κερδίσει επάξια το αστέρι στο καπό. Δοκιμάζουμε μία A 200 d του 2016.

Ο κόσμος της Mercedes πριν το 1997 ήταν ένας κόσμος γνώριμος. Ένας κόσμος συνηθισμένος στην τάξη. Στην υπεροχή και στην ποιότητα. Ένας κόσμος επιβράβευσης, κύρους κι ακριβών γούστων για ακόμα μεγαλύτερους μισθούς. Μετά όμως παρουσιάστηκε η πρώτη A-Class. Αυτό το compact μοντέλο με την οροφή εμπνευσμένη από ιαπωνικά πούλμαν πολυτελείας είχε τόσα προβλήματα τον πρώτο καιρό, που θάμπωσε τη λάμψη του λαμπρού αστεριού. Αυτομάτως ο κόσμος αυτός σκιάστηκε από ανησυχία.
 
Η σκιά αυτή παρέμεινε παρά την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς (W169) το 2004. Προβλήματα στο αυτόματο κιβώτιο, προβλήματα με σκουριά, προβλήματα ακόμη και στον κινητήρα… προβλήματα.
 
Την εικόνα αυτή ήρθε να διορθώσει η καινούργια. Η W176. Αυτή τη συμβατική εμφάνιση του πεντάθυρου hatchback έπρεπε να αλλάξει. Από το 2012 και μετά το αυτοκίνητο θα γινόταν πιο sport, πιο δυναμικό, πιο επιθετικό. Θα ξεχώριζε από την B-Class, θα γινόταν αντικείμενο πόθου νεαρών οδηγών, που μέχρι τότε προτιμούσαν την BMW 1 Series και το Audi A3.
 


Το σασί άλλωστε ήταν πάντα σφιχτό, προσέδιδε σπορ συμπεριφορά. Η απόδοση του τιμονιού και του κιβωτίου δεν χρειαζόταν πια να κρύβεται και να προκαλεί σύμπλεγμα κατωτερότητας σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Υπήρξαν βέβαια επικρίσεις για την φτωχή ορατότητα προς τα πίσω - πράγμα που έκανε επιτακτική ανάγκη τη χρήση βοηθημάτων παρκαρίσματος – και για τον περιορισμένο χώρο.
 
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μακράς διάρκειας που ξεκινήσαμε στην AUTO BILD τον Ιανουάριο του 2013, μας είχε κάνει αρνητική εντύπωση η ποιότητα των φτηνών πλαστικών στο τιμόνι και το λεβιέ ταχυτήτων. Καμία σχέση με το VW Golf VII που είχαμε εκείνο τον καιρό για αντίστοιχη δοκιμή, που το εσωτερικό του έπαιρνε σχεδόν ανεξαιρέτως καλύτερες βαθμολογίες.
 
Ενώ το Golf όμως μετά από αναρίθμητες επισκευές και 250.000 χιλιόμετρα κατέληξε στην... ανακύκλωση, η Α 180 ακόμα εξυπηρετεί τη συντακτική ομάδα. Με 350.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ και με τόσους οδηγούς με βαρύ πόδι που έχουν περάσει από το τιμόνι της, αντέχει μια χαρά παρόλη την κακομεταχείριση, ενώ αρκετές έχουν ήδη γράψει 500.000 χιλιόμετρα και συνεχίζουν ακάθεκτες.
 
Τεχνικά χαρακτηριστικά Mercedes A 200 d
Κινητήρας  Τετρακύλινδρος, εμπρός εγκάρσια
Βαλβίδες / Εκκεντροφόροι 4 ανά κύλινδρο/ 2
Κυβισμός 2.143 cc
Ισχύς 136 PS στις 3.400 rpm
Ροπή     300 Nm στις 1.400 rpm
Τελική ταχύτητα 210 km/h
0-100 km/h 9,3 secs
Κιβώτιο / Κίνηση Χειροκίνητο 6 σχέσεων / στους εμπρός τροχούς
Ρεζερβουάρ /Καύσιμα 50 lt / diesel
Χώρος αποσκευών 341-1.157 lt
Βάρος/φόρτωση 1.455 kg/ 555 kgm
Μ / Π / Υ (Διαστάσεις) 4.299 mm/ 1.780 mm/ 1.433 mm
Το ίδιο αξιόπιστη δείχνει και η λευκή Α 200 d που χρησιμοποιήσαμε επίσης σε δοκιμή μακράς διάρκειας. Σε πέντε χρόνια συμπληρώσαμε 184.000 χιλιόμετρα. Χωρίς μεγάλη παρέα και πολλές αποσκευές, απολάμβανες μια πραγματική Mercedes: χαμηλός θόρυβος στο εσωτερικό, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, άνετα καθίσματα. Επιπλέον, οι αναβαθμίσεις του 2015 βελτίωσαν αρκετές λεπτομέρειες. Επιτέλους το εσωτερικό είχε την ποιότητα που θα περίμενε κανείς και ο ελαφρώς χαλαρός λεβιές ταχυτήτων το ίδιο.
 


Ένα από τα μεγάλα ατού του μοντέλου είναι ο πετρελαιοκινητήρας του. Αυτός εδώ ο κυρυφαίος στη σειρά diesel 2,1 λίτρων βελτιώνει αρκετά την οδηγική εμπειρία. Είναι ελαστικός, έχει πολύ καλή ροπή στις χαμηλές στροφές και πίνει σα... σπουργίτι: περίπου πέντε λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα που διανύει. Και μια συμβουλή για όσους εξετάζουν το ενδεχόμενο να την αγοράσουν: μιας που μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε το 2014 με τις καταναλώσεις των diesel αυτοκινήτων, η φήμη των πετρελαιοκίνητων όλων σχεδόν των μαρκών έχει πληγεί, οι τιμές των diesel μοντέλων σε σχέση με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα είναι λίγο πιο χαμηλές.
 
Μια ακόμη συμβουλή είναι να επιλέξει κανείς μοντέλο με διπλό συμπλέκτη. Το σύστημα DCT αξίζει τον κόπο και λειτουργεί όμορφα και ομαλά, ακόμα και σε σύγκριση με το αντίστοιχο σύστημα της VW, το DSG.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει