Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

TEST ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ: Hyundai i10

Διαβάστηκε από 34333 αναγνώστες - 15/1/2020

Ο διάδοχος του Atos είναι ήδη από το 2007 στην αγορά, και συνιστά μια καλή επιλογή μεταχειρισμένου για όσους αναζητούν ένα μικρό όχημα πόλης με αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά, καλούς χώρους και αξιοπιστία, αν και η τελευταία τίθεται εν μέρει υπό αίρεση.

Η Hyundai έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των αγοραστών ως μια εταιρεία η οποία κατασκευάζει αυτοκίνητα τα οποία «δεν σπάνε, δεν χαλάνε». Λέτε αυτός να είναι και ο λόγος που η κορεάτικη εταιρεία παρέχει πολλά χρόνια εργοστασιακή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων μάλιστα? Ένα από αυτά τα αυτοκίνητα είναι και το i10, το οποίο αντικατέστησε το 2007 το παρωχημένης σχεδίασης και τεχνολογίας Atos.



Ο λόγος για ένα κομψό σχεδιαστικά αυτοκίνητο με αρκετά βοηθητικά συστήματα στο βασικό εξοπλισμό και κάποια άλλα στον προαιρετικό εξοπλισμό (θερμαινόμενο τιμόνι και κάθισμα) και χαμηλό κόστος συντήρησης και ανταλλακτικών Στο εσωτερικό τα πάντα είναι στη σωστή θέση, η εργονομία και το φινίρισμα δεν δίνουν λαβές για σχόλια, ενώ και οι χώροι κρίνονται επαρκείς για τους επιβάτες. Στο δρόμο το μικρό Hyundai εμφανίζει ισορροπημένη οδική συμπεριφορά με λογική κατανάλωση.

Για να μπορέσουμε να δώσουμε μια απάντηση στα ερωτήματα που απασχολούν κάθε υποψήφιο αγοραστή μεταχειρισμένου, και αυτά δεν είναι άλλα από την αξιοπιστία, τη μακροζωία και τη συχνότητα βλαβών υποβάλλαμε ένα i10 1.2, σε μια δοκιμή διαρκείας 100.000 χλμ. Τουλάχιστον αυτή ήταν η πρόθεση μας γιατί στα 60.000 χλμ. το κιβώτιο έγινε ασαφές, ενώ και ο συμπλέκτης παρουσίασε «αρρυθμίες». Ευτυχώς που υπάρχει και η εγγύηση της Κορεάτικης εταιρείας και έτσι το πρόβλημα αποκαταστάθηκε έγκαιρα και προπάντων χωρίς κόστος.



Σημαντική παράμετρος για τους αγοραστές. Αλλες σημαντικές, (με την αρνητική έννοια του όρου αυτή τη φορά), παράμετροι - προβλήματα είναι τα ελαττωματικά και με λανθασμένη ρύθμιση φωτιστικά σώματα, ενώ και οι δισκόπλακες φτάνουν στο όριο τους μετά από όχι και τόσο μεγάλη χρήση. Και αν όλα αυτά λογίζονται τρόπον τινά ως «φυσιολογικές» φθορές, αυτό το οποίο είναι ιδιαίτερα εκνευριστικό και το γνωρίζουμε και από το προκάτοχο μοντέλο είναι η διαρροή λαδιού που παρατηρείται στον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων. Στον εν λόγω τομέα οι Κορεάτες οφείλουν να κάνουν κάτι, καθώς σύμπτωση επαναλαμβανόμενη παύει να είναι σύμπτωση.

Τι έδειξε ο έλεγχος
Τα καλά νέα αφορούν στο γεγονός ότι το i10 δεν εμφανίζει εκ κατασκευής προβλήματα, όπως στην αλυσίδα χρονισμού ή στο κιβώτιο ταχυτήτων επί παραδείγματι. Τα κακά αφορούν στη διαρροή λαδιού όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, τομέας στον οποίο οι Κορεάτες δεν σημείωσαν καμία πρόοδο. Καλό είναι λοιπόν το μεταχειρισμένο που θα επιλέξετε να είναι όσο το δυνατόν πιο καινούργιο, εφόσον το επιτρέπουν φυσικά οι οικονομικές σας δυνατότητες

Δισκόπλακες
Αυτές αποδεικνύονται ακόμη και για το μικρό i10 ανεπαρκείς και μη ανθεκτικές ακόμη και σε μέτρια χρήση, εμφανίζοντας βαθιές ρωγμές. Η αλλαγή δεν μπορεί να αποφευχθεί.



Διαρροή λαδιού
Το πρόβλημα το οποίο υπήρχε και στο προηγούμενο μοντέλο, όχι απλά δεν διορθώθηκε, αλλά επιδεινώθηκε κιόλας. Οι κατά τα άλλα επιμελείς Κορεάτες αποδείχθηκαν ανεπίδεκτοι μαθήσεως στον εν λόγω τομέα. Διευθετείστε το πρόβλημα κατά τη διάρκεια της εγγύησης ή ελέγξετε το πριν την αγορά, λύνεται σχετικά εύκολα .

Ελαττωματικά φωτιστικά σώματα
Το κύριο και συνεχές πρόβλημα στα ΚΤΕΟ είναι τα ελαττωματικά φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι και λάθος ρυθμισμένα συν τοις άλλοις, ως αποτέλεσμα της πλημμελούς συντήρησης.



Αδειες μπαταρίες
Κλασσική περίπτωση ακινητοποίησης του i10 είναι οι άδειες μπαταρίες. Αυτό έχει να κάνει αφενός με την αποσύνδεση των πόλων της μπαταρίας λόγω ακινησίας και αφετέρου με τη χρήση του αυτοκινήτου μόνο για κοντινές διαδρομές.



Συμπέρασμα
Το i10 2ης γενιάς έκανε μεγάλα βήματα προόδου, ακόμη και σε θέματα ποιότητας, προσεγγίζοντας το αδελφό μοντέλο i20. Αν και υπάρχουν κάποιες εκνευριστικές τέλειες – εκνευριστικές γιατί λύνονται σχετικά εύκολα – το i10 είναι μία πολύ καλή επιλογή και ως μεταχειρισμένο.

 
  Hyundai i10 1,2 Style 
Κινητήρας  τετρακύλινδρος, εμπρός εγκάρσια 
Βαλβίδες/εκκεντροφόροι  4 ανά κύλινδρο/2 
Κυβισμός (κ.εκ.)  1.248
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 87/6.000 
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)  121/4.000
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 175
0-100 χλμ/ώρα (δλ) 12,3
Ρεζερβουάρ/ καύσιμο  40/βενζίνη 
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση 5άρι/χειροκίνητο/εμπρός 
Μήκος/ πλάτος/ύψος (χλστ.) 3.665/1.660/1.500
Χώρος αποσκευών (λτ.)  262-1.046 
Καθαρό βάρος /ωφέλιμο (κιλά)  1.016/634 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις