8 φωτογραφίες »

Test αξιοπιστίας 100.000 χλμ σε Kia Stonic: Τι διαπιστώνουμε;

Διαβάστηκε από 1188 αναγνώστες - 13/11/2020

Crash test 100.000 χιλιομέτρων. Οδηγούμε και «λύνουμε» ένα Kia Stonic 1.0 T-GDI Spirit. Αξίζει να το εμπιστευτούμε;

 
 
Σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο τα πρώτα 100.000 χιλιόμετρα λειτουργούν άτυπα ως ο πρώτος μεγάλος «κριτής» της αξίας του. Ένα Kia Stonic 1.0 T-GDI Spirit μπαίνει στην συγκεκριμένη δοκιμασία και κατόπιν το «λύνουμε» για να δούμε αν και ποια κουσούρια εμφανίζει μετά από ταξίδια εξαψήφιου αριθμού. Στην δοκιμή έχουμε ένα χρώματος Florida-Yellow Kia Stonic, 998 κυβικών, με ιπποδύναμη 120 άλογα και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.


 
Η πρώτη εικόνα αξιολογείται θετικά. Ένα crossover χωρίς υπερβολικές διαστάσεις, ευρύχωρο για την κατηγορία του, με άνεση στα ταξίδια και καλή ευελιξία. Αντίστοιχά θετική εντύπωση αποκομίζει κανείς χρησιμοποιώντας το Kia Stonic και σε συνθήκες έντονης κυκλοφορίας, όταν και η οδήγηση ενός ογκώδους αυτοκινήτου στην θεωρία μοιάζει δύσκολη. Στην περίπτωσή μας, δεν ισχύει αυτή η άποψη. Το Kia Stonic παρέχει γεναιόδωρους χώρος μπροστά και πίσω, ως ένα SUV αυτοκίνητο σε small car διαστάσεις. Η είσοδος, μάλιστα, για οδηγό και συνοδηγό επαινείται για το πλάτος και το ύψος του ανοίγματος της πόρτας.
 
Καλές κριτικές απέσπασε και ο κινητήρας. Μολονότι το τρικύλινδρο μοτέρ «φωνάζει» αρκετά στην αρχή, στην πορεία δίνει με υπέροχο τρόπο ισχύ στο αυτοκίνητο. Όσον αφορά την κατανάλωση, αρχικά μάς ικανοποιεί, ωστόσο με το επιπλέον πάτημα στο γκάζι οι... απαιτήσεις για καύσιμο αυξάνονται.
 


Κλείνοντας την πρώτη μας αξιολόγηση, μπορεί να παραδεχτεί κάποιος ότι και η διαμόρφωση στο σασί στερεί κάποιες ανέσεις σε οδηγό και επιβάτες λόγω των έντονων κραδασμών.  Οι αναταράξεις απο τις εγκάρσιες ανωμαλίες και τις λακκούβες περνάνε στην καμπίνα αφιλτράριστες, δηλαδή αν πέσουμε σε μία λακκούβα ο χαρακτηριστικός (γκουπ) ήχος είναι έντονος. Για την Kia, βέβαια, το μειονέκτημα αυτό δίνει αύρα... σπορ αυτοκινήτου.
 
Κινητήρας τρικύλινδρος, turbo, front transverse
Κυβισμός 998 κυβικά
Ισχύς 88 kW (120 άλογα) στις 6.000 σ.α.λ.
Μάξιμουμ ροπή 172 Nm στις 1.500 σ.α.λ.
Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς / χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων
Συνολικό βάρος 1.178 κιλά
Ωφέλιμο φορτίο 462 κιλά
Μέγεθος χώρου αποσκευών 352-1.155 λ.
Τελική ταχύτητα 185 χλμ / ώρα
Κατανάλωση / καυσαέρια 5.2 λ. 95 οκτν (EU-Mix), CO2 115 γρ. / κιλό, WLTP 6.1 λ. / 138 κιλά
 
Σε επίπεδο πακέτου εξοπλισμού, το Kia Stonic της δοκιμής έχει την «Spirit» επιλογή. Το αυτοκίνητο διαθέτει θερμαινόμενο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, σύστημα hands-free, θερμαινόμενα καθίσματα, δυνατότητα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας και αυτόματο κλιματισμό. Επιπλέον, περιλαμβάνει συστήματα βοήθειας όπως τα lane keepers και lane changers, ειδοποίηση για διασταυρούμενα οχήματα από πίσω μας, ρυθμίσεις για τον φωτισμό υψηλής δέσμης ανάλογα με τις εξωτερικές συνθήκες, καθώς και αισθητήρες που συμβάλλουν στην αποφυγή του στιγμιαίου ύπνου. Βέβαια, η λειτουργία τους δεν ήταν πάντα η ενδεδειγμένη καθώς μερικές φορές ενεργοποιήθηκαν χωρίς να είναι απαραίτητο. Για τον λόγο αυτό, καλό θα είναι να απενεργοποιήσετε την 


 
Αντιθέτως, καθόλου ενοχλητικό αλλά ιδιαίτερα εύχρηστο είναι το σύστημα πλοήγησης όταν το κινητό τηλέφωνο του οδηγού συνδέεται στο Internet μέσω της υπηρεσίας Kia Connected Services, μιας και οι οδηγίες κίνησής μας στον δρόμο δίνονται σε πραγματικό χρόνο. Αν την επιλέξουμε, μπορεί και να αποφύγουμε σημεία με έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση.
 
Σίγουρα, πάντως, δεν μπορούμε να γλιτώσουμε την επίσκεψη σε ένα συνεργείο για το Kia Stonic. Επίσκεψη βέβαια που... πονάει στην τσέπη μας. Πρόταση της Kia είναι να κάνουμε service μία φορά τον χρόνο ή κάθε 15.000 χιλιόμετρα. Μετά από 76.000 χιλιόμετρα ήταν απαραίτητη η βοήθεια του συνεργείου. Χρειάστηκε νέος συμπλέκτης, μιας και η αλλαγή ταχύτητας (ειδικά η πρώτη και η δεύτερη) ήταν προβληματική. Σε διαφορετική περίπτωση, θα άλλαζαμε μόνο τα τακάκια των φρένων.
 
Στοιχεία απόδοσης
  Στην αρχή του test Στο τέλος του test
Επιτάχυνση
0-50 χλμ / ώρα 35 δ. 3,9 δ.
0-100 / -130 χλμ / ώρα 10,1 / 17,0 δ. 10,9 / 17,9 δ.
0-160 χλμ / ώρα 30,4 δ. 31,2 δ.
Ελαστικότητα
60-100 χλμ / ώρα 8,2 / 11,2 δ. 8,4 / 11,5 δ.
80-120 χλμ / ώρα 12,0 / 14,6 δ. 12,4 / 15,2 δ.
Απόσταση πέδησης
από 100 χλμ / ώρα σε κρύο δρόμο 36,9 μ. 37,2 μ.
από 100 χλμ / ώρα σε ζεστό δρόμο 36,6 μ. 37,5 μ.
Εσωτερικός θόρυβος (decibel)
στα 50 χλμ / ώρα 60 dB (A) 60 dB (A)
στα 100 χλμ / ώρα 67 dB (A) 68 dB (A)
στα130 χλμ / ώρα 70 dB (A) 71 dB (A)
Κατανάλωση test – CO2 6,6 λ. - 156 γρ. /κιλό 7,1 λ. - 168 γρ. / κιλό
 
Η αποσυναρμολόγηση του Kia Stonic γίνεται μετά από 100.594 χιλιόμετρα. Το αυτοκίνητο ήδη κινείται με ελαφρώς αυξημένη θερμοκρασία, ενώ δεν μπορούμε καταλάβουμε ακριβώς λόγω των καπνών αν η στάθμη του αντιψυκτικού υγρού στο δοχείο έχει πέσει κάτω από την ελάχιστη τιμή του.
 


Τελικώς, η απάντηση έρχεται μέσα από την αποσυναρμολόγηση. Διαπιστώνουμε σημάδια σταδιακής απώλειας υγρού στην αντλιά νερού. Η Kia έχει τοποθετήσει αισθητήρα για να διαπιστώνει τέτοιας φύσης προβλήματα. Γενικότερα, η τεχνολογία που ενσωμάτωσαν στο αυτοκίνητο οι Κορεάτες κάνει πολύ καλή εντύπωση κατά την διάρκεια του τεχνικού ελέγχου.
 
Συμπέρασμα
Το Kia Stonic δεν συγκαταλέγεται στα καλύτερα σε πωλήσεις αυτοκίνητα της Kia, ωστόσο αξίζει να του δώσουμε περισσότερη προσοχή. Έχει μέγεθος κατάλληλο για να οδηγήσουμε σε αστικό περιβάλλον, με ευχάριστη εξωτερική εμφάνιση, σταθερή τεχνολογία. Η συχνότητα επίσκεψης σε συνεργείο δεν ξεπερνά τους συνηθισμένους ρυθμούς. Ίσως να χρειάζεται λίγο καλύτερος συντονισμός (fine-tuning). Στην Ελλάδα παρεμφερές σε τεχνικά χαρακτηριστικά (όχι σε χιλιόμετρα) αυτοκίνητο κοστίζει στην αγορά του μεταχειρισμένου περίπου 16.500 ευρώ.