Το Opel Mokka είναι ένα στιβαρό SUV το οποίο είναι πολύ δημοφιλές όχι μόνο ως νέο αυτοκίνητο, αλλά και ως μεταχειρισμένο. Έχει αδυναμίες;
Το όνομά του τα λέει όλα: το Opel Mokka διεγείρει το κοινό γιατί τα συστατικά του είναι τα σωστά. Στο ραντεβού του με το TÜV, όμως, αφήνει στο τέλος μια ελαφρώς πικρή επίγευση, επειδή το μικρό SUV παρουσιάζει διαρροή λαδιών από τον κινητήρα και την μετάδοση.
Opel Mokka Χρονολογία κατασκευής: από το 2012 έως σήμερα Κινητήρες: από 115 (1.6) έως 152 PS (1.4 DI Turbo) Τιμή (στη Γερμανία): από 8.000 ευρώ Ασφάλεια επιβατών (Crash testτου Euro NCAPτο 2012): 5 αστέρια
Η ταυτότητά του: Από πλευράς σχήματος πρόκειται για ένα SUV, με μήκος 4,28 μέτρων. Πάντως, το Mokka I έχει κυκλοφορήσει μέχρι πρόσφατα πολύ, αφού αρχικά κατασκευαζόταν στη Νότια Κορέα και από το 2014 στην Ισπανία επίσης. Το 2016 κυκλοφόρησε το αναθεωρημένο Mokka X (facelift). Το μικρό SUV, λοιπόν, βασίζεται σε μια πλατφόρμα, την οποία η GM χρησιμοποίησε σε όλο τον κόσμο, ωστόσο η Opel είχε λόγο στην εξέλιξή του και κατασκεύαζε, μάλιστα, και τους κινητήρες του. Έως τα τέλη του 2014, ο πετρελαιοκινητήρας των 1,7 λίτρων προερχόταν από τον Ιάπωνα κατασκευαστή Isuzu, αλλά «ο διάδοχός του», ο CDTI των 1,6 λίτρων προέρχεται από την Opel, όπως οι βενζινοκινητήρες στο σύνολό τους.
Η παροχή χώρων είναι η συνηθισμένη για την κατηγορία του: το μπροστινό μέρος είναι εντάξει, καθώς ταιριάζει στα δεδομένα της κλάσης, αλλά στο πίσω μέρος είναι οριακά επαρκής. Το ίδιο ισχύει για το χώρο αποσκευών, ο οποίος εξυπηρετεί αποσκευές όγκου μόλις 280 λίτρων, αν και, με αναδιπλωμένα τα καθίσματα, είναι διαθέσιμα έως και 1.220 λίτρα. Η ποιότητα κατασκευής κινείται μέσα στις συνηθισμένες προδιαγραφές από την Άπω Ανατολή, αλλά μερικές φορές έχουν παρατηρηθεί και απροσεξίες. Τα προτεινόμενα πρόσθετα από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού είναι τα προσαρμοζόμενα φώτα Xenon, καθώς και οι υπέροχα φωτεινοί προβολείς matrix LED. Ιδιαίτερα σημαντικός εξοπλισμός είναι ο ήχος ειδοποίησης, που εκπέμπεται κατά την οπισθοπορεία, αλλά και η ανάλογη κάμερα, «καλούδια» με τα οποία το αυτοκίνητο με το στρογγυλεμένο αμάξωμα είναι δυνατό να ελεγχθεί με μεγαλύτερη ευκολία.
Οι δυνατότητές του: Φέρνουν βάρος στη ζυγαριά, καθώς το Mokka ζυγίζει ήδη 1.400 κιλά όταν είναι άδειο, επομένως πρόκειται πιθανότατα για την έκδοση με έναν από τους turbo κινητήρες. Από την πλευρά της, η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς είναι διαθέσιμη με τους πιο ισχυρούς κινητήρες, και όχι με τον αδύναμο των 1,6 λίτρων και των 115 PS. Ωστόσο, κανείς δε θα πρέπει να περιμένει ιδιαίτερες εκτός δρόμου δεξιότητες από το σύστημα της τετρακίνησης, αν και για τους χωματόδρομους είναι σίγουρα αρκετό. Όπως και να ‘χει, το Mokka έχει σφιχτή ανάρτηση και είναι εύκολο στη χρήση.
Τι μας εκνευρίζει: Ευτυχώς, όλο και λιγότερα πράγματα ακόμη! Στα πρώτα δύο χρόνια της κατασκευής του υπήρχαν μερικές ελαττωματικές μίζες, ενώ όσα Mokka κατασκευάστηκαν το 2014 σαφώς επηρεάστηκαν από μεμονωμένες βλάβες στους κινητήρες. Μέχρι στιγμής, έχει γίνει μία ανάκληση: Στα μοντέλα του 2013 και του 2014, η μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς μπορεί ξαφνικά να απενεργοποιηθεί, οπότε η ισχύς μεταδίδεται μόνο στους μπροστινούς τροχούς. Μια ενημέρωση του λογισμικού έδωσε την απαιτούμενη βοήθεια.