Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
4 φωτογραφίες »

Test μεταχειρισμένων Ηyundai i30

23/2/2021

Το Hyundai i30 αναδείχθηκε νικητής της μικρομεσαίας κατηγορίας στην έκθεση αξιοπιστίας «TÜV 2021». Είναι, όμως, και οι προκάτοχοί του το ίδιο πειστικοί;

Με την πάροδο του χρόνου γίνεται συχνά προφανές ότι πολλά αυτοκίνητα από την Κορέα δε δικαιολογούν τις διακρίσεις, που έχουν λάβει. Έτσι και το Hyundai i30, το οποίο δεν αποτελεί εξαίρεση, αφού η απόδοσή του είναι καλή μόλις από το 2011 και μετά.

Hyundai i30 (τύπος PD)
Χρονολογία κατασκευής:
από το 2017 έως σήμερα
Κινητήρες: από 96 (1.6 CRDi) έως 275 PS (N Performance)
Τιμή (στη Γερμανία): από 9.500 ευρώ
Ασφάλεια επιβατών (Crash test του Euro NCAP το 2017): 5 αστέρια



Η ταυτότητά του: Προσεκτικά εξελιγμένο, κατασκευασμένο με στιβαρή τεχνολογία και διαθέτει standard πολλά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Κατασκευάζεται σε πολλές εκδόσεις αμαξωμάτων, αν και σήμερα κυκλοφορεί μόνο ως πεντάθυρο μοντέλο, δηλαδή, όπως παλιότερα, ως station wagon ή σε hatchback έκδοση, ενώ σήμερα και ως liftback με μεγάλη πίσω πόρτα (Fastback).

Οι δυνατότητές του: Μεγάλη γκάμα επιλογών σε κινητήρες, από τον τρικύλινδρο του 1,0 λίτρου έως και τον Rallye-Double N Performance. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη διατίθεται προαιρετικά, ενώ η ανάρτηση έχει σφικτή ρύθμιση.

Τι μας εκνευρίζει: Όλα τα νέα i30 και οι ιδιοκτήτες του (σημερινοί και μελλοντικοί) απολαμβάνουν (ή θα απολαμβάνουν) την πενταετή εργοστασιακή εγγύηση. Επομένως, καθόλου παράπονα έως τώρα.



Hyundai i30 (τύπος GD)
Χρονολογία κατασκευής:
από το 2011 έως το 2017
Κινητήρες: από 90 (1.4 CRDi) έως 186 PS (GDI Turbo)
Τιμή (στη Γερμανία): από 4.900 ευρώ
Ασφάλεια επιβατών (Crash test του Euro NCAP το 2012): 5 αστέρια

Η ταυτότητά του: Του απονεμήθηκε τίτλος… ευγένειας στην Έκθεση της Φρανκφούρτης το 2011 από τον τότε διευθύνοντα του τμήματος τεχνολογίας της VW, Martin Winterkorn, που έμεινε περισσότερο στη μνήμη μας εξαιτίας της παρακάτω φράσης : «Δεν κουνιέται τίποτε εδώ!» Αρχικά ως πεντάθυρο, από το 2012 ως station wagon και αργότερα ως τρίθυρο, επίσης. Καλή η ποιότητα της κατασκευής, αλλά οι χώροι στο πίσω μέρος μικροί.

Οι δυνατότητές του: Οι βενζινοκινητήρες θεωρούνται μέρος ενός συνηθισμένου κορεατικού menu, ενώ με το facelift του 2015, μπήκαν στο πρόγραμμα και τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, ενώ το σύστημα διεύθυνσης παρέχει στον οδηγό σαφή αίσθηση. Τέλος, το προτελευταίο i30 διαθέτει standard υποβοήθηση φρένων έκτακτης ανάγκης.

Τι μας εκνευρίζει: Τα προβλήματα είναι σχεδόν μηδαμινά, με μόνη εξαίρεση μια ανάκληση για το χειρόφρενο. Στο test διαρκείας της AUTO BILD, δεν καταγράφηκε σχεδόν τίποτε για παράπονο μετά από 100.000 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο i30 να πάρει στο τέλος πανάξια το βαθμό «άριστα».



Hyundai i30 (τύπος FD)
Χρονολογία κατασκευής:
από το 2007 έως το 2012
Κινητήρες: από 90 (1.6 CRDi) έως 143 PS (2.0)
Τιμή (στη Γερμανία): από 2.500 ευρώ
Ασφάλεια επιβατών (Crash test του Euro NCAP το 2007): 4 αστέρια

Η ταυτότητά του: Διάδοχος του Elantra και «αδερφό» μοντέλο με το KIA Ceed. Πεντάθυρο hatchback ή station wagon. Πάντοτε standard στο κορεατικό μικρομεσαίο: Έξι αερόσακοι, ABS και ESP.

Οι δυνατότητές του: Να ικανοποιεί τις βασικές ανάγκες μετακίνησης. Καλά καθίσματα, ακριβές σύστημα διεύθυνσης, αλλά ανάρτηση, που αναπηδά. Μάλλον βαρετοί οι κινητήρες, αν και σε ορισμένα μοντέλα είναι επίσης διαθέσιμη μία αντίκα-αυτόματο κιβώτιο, 4 σχέσεων.

Τι μας εκνευρίζει: Το test διαρκείας ενός i30cw 1.6 ολοκληρώθηκε με ένα… χάος στις πόρτες και τα καπό. Επιπλέον, αναγνώστες διαμαρτύρονται για σκουριά στις ακμές του πατώματος, η οποία δε σχετίζεται με αυτήν, που βρέθηκε κατά τον πρώτο κυρίως έλεγχο από το TÜV στη λαμαρίνα του δαπέδου. Επιπλέον, αυτό το μοντέλο απασχόλησε περαιτέρω τους δοκιμαστές μας με ελαττωματικούς συμπλέκτες, ρουλεμάν τροχών και ραγισμένες κυλινδροκεφαλές στους diesel κινητήρες.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις