11 φωτογραφίες »

Θα δίνατε 200.000 ευρώ για μία BMW M3 E30 Sport Evo;

Διαβάστηκε από 6492 αναγνώστες - 1/2/2021

Στις ΗΠΑ, μία BMW M3 E30 Sport Evolution πουλήθηκε σε εξωφρενική τιμή. Για ποιο λόγο κοστίζει το συγκεκριμένο μοντέλο τόσο πολύ; Διαβάστε τις πληροφορίες για τη μυθική E30 και τις αιτίες που την κάνουν τόσο ποθητή.

 
 

Ανταλλακτικά με όφελος ως και 35%

Τα μεταχειρισμένα με το μεγαλύτερο όφελος σήμερα

Η BMW M3 E30 είναι ένας θρύλος, και για πολλούς το πιο αγαπημένο μοντέλο της Βαυαρικής εταιρείας. Δημιουργήθηκε προκειμένου να πάρουν έγκριση (homologation) τα αγωνιστικά του DTM, και πρωτοκυκλοφόρησε το 1986. Ενώ ο κανονισμός του «ομολογκαρίσματος» αναφέρει πως πρέπει να κατασκευαστούν τουλάχιστον 5000 αντίστοιχα πολιτικά οχήματα, η ζήτηση για την πρώτη M3 της ιστορίας ήταν τόσο μεγάλη, που μέχρι το 1991, όπου και είδαμε το τέλος του μοντέλου, παρήχθησαν συνολικά 17.970 M3 E30. Σήμερα, το θρυλικό μοντέλο είναι περιζήτητο και ιδιαίτερα ποθητό, με τις τιμές του, ιδιαίτερα στην αγορά των ΗΠΑ, να αγγίζουν αστρονομικά ποσά. Τρανό παράδειγμα αυτού είναι η πρόσφατη πώληση μίας σπάνιας BMW M3 Sport Evolution για 211.000 ευρώ!

Αυτό συνέβη στην Αμερική, μέσω της σελίδας δημοπρασιών «Bringatrailer», με την τιμή σε δολάρια να είναι 256.556. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο βρισκόταν σε άριστη κατάσταση, με μόλις 38.600 χιλιόμετρα στο κοντέρ του. Η εν λόγω M3, βαμμένη στο φλογερό κόκκινο χρώμα «Brilliantrot», κατασκευάστηκε το 1990, και παραδόθηκε αρχικά στην Ιταλία. Το αυτοκίνητο έπειτα έφτασε στη Γερμανία, από όπου ο σημερινός πωλητής της την αγόρασε τον Απρίλιο του 2020. Ακολούθησε ένα μεγάλο service στο BMW Group Classic στο Μόναχο, που αναζωογώνησε την θρυλική Γερμανίδα. Τα φρένα στον μπροστινό άξονα, τα μπουζί, τα ελαστικά και όλα τα υγρά είχαν αντικατασταθεί, και τελικά η εμβληματική E30 πήρε το δρόμο για τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με την περιγραφή, αλλά και τις φωτογραφίες της αγγελίας, η M3 βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση. Τι είναι αυτό όμως που κάνει την έκδοση Sport Evolution τόσο πολύτιμη;


 
Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά της M3 Sport Evolution
Λίγη ιστορία πρώτα: Όταν η BMW M3 E30 κυκλοφόρησε το 1986, ήταν αρχικά διαθέσιμη μόνο ως coupe. Από τη στιγμή που τα παράθυρα στις πόρτες διαθέτουν πλαίσιο, μπορούμε να περιγράψουμε το αυτοκίνητο και ως «δίθυρο sedan». Το 1988, η εταιρεία με έδρα το Μόναχο επέκτεινε την γκάμα των μοντέλων της, ώστε να συμπεριλάβει σε αυτήν την M3 Cabrio, η οποία κατασκευαζόταν μέχρι το 1991. Η σκληροπυρηνική και λατρεμένη έκδοση της E30  ξεχώριζε αμέσως χάρη στα πρισμένα μεταλλικά φτερά, που όχι μόνο έδιναν στο αυτοκίνητο αύρα από τους αγώνες DTM, αλλά επέτρεψαν την αύξηση του μετατροχίου, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την καλύτερη οδηγική συμπεριφορά.

Οι προφυλακτήρες και τα μαρσπιέ προσαρμόστηκαν και φούσκωσαν ανάλογα, και προσέφεραν άκρως επιθετική εμφάνιση. Αλλαγές υπήρχαν και στην τρίτη κολώνα, ενώ το πίσω παρμπρίζ ήταν λιγότερο καμπύλο και κολλητό, σε αντίθεση με αυτά των απλών E30 που συγκρατούνταν στη θέση τους με λάστιχο. Τέλος, το πίσω καπό του χώρου αποσκευών ήταν επανασχεδιασμένο και κατασκευασμένο από πλαστικό, ενισχυμένο με υαλονήματα.
Αυτές οι επεμβάσεις είχαν αποτέλεσμα την αρκετά βελτιωμένη αεροδυναμική, κάτι άκρως απαραίτητο για μία κατασκευή που προοριζόταν για αγωνιστική χρήση.



Στις εκδόσεις Sport Evolution, τόσο ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας όσο και η πίσω αεροτομή είχαν πρόσθετα spoiler, τα οποία μπορούσαν να ρυθμιστούν σε 3 θέσεις, ανάλογα την χρήση που θα έκανε ο εκάστοτε ιδιοκτήτης, και είχε εξελιχθεί με γνώμονα την βελτίωση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου στους αγώνες.
Το πτερύγιο της πιο ανόθευτης M3, ανάλογα με τη θέση του, ήταν από πολύ διακριτικό έως εντελώς αγενέστατο. Οι ρυθμίσεις, εκτός από την standard, ονομάζονταν «Monza» και «Nürburgring», κάτι που δήλωνε ξεκάθαρα τις καταβολές του οχήματος. Η θέση «Monza» έδινε στο αυτοκίνητο υψηλότερη τελική ταχύτητα, ενώ η «Nürburgring» περισσότερη κάθετη δύναμη.