Αριστερά ένας αερόσακος που φουσκώνει με προκαθορισμένες παραμέτρους. Βλέπετε ότι υπάρχει μία σημαντική ανεκμετάλλευτη ζώνη επιβράδυνσης. Δεξιά ένας εξελιγμένος αερόσακος που φουσκώνει με τέτοιο τρόπο ώστε να προστατευτεί όσο το δυνατόν περισσότερο ο επιβάτης.
Λύση οι εξελιγμένες ζώνες ασφαλείας & αερόσακοι
Ναι, υπάρχει λύση να μειωθούν οι κίνδυνοι τραυματισμού τόσο για τους ηλικιωμένους, όσο και για τους υπέρβαρους και η λύση αυτή είναι τα εξελιγμένα συστήματα συγκράτησης (Advanced Adaptive Restraint Systems, δηλαδή οι εξελιγμένες ζώνες ασφαλείας ), και η βελτίωση των αερόσακων ως προς την λειτουργία τους, όπως και συγκεκριμένων σημείων του οχήματος, όπως π.χ. η περιοχή στην κολόνα του τιμονιού (σ.σ. π.χ. με steer by wire συστήματα).
Οι αισθητήρες (θα) μπορούν να διαγνώσουν τον σωματότυπο σε κάθε κάθισμα, και έτσι να διαφοροποιηθεί η λειτουργία των ζωνών ή των αερόσακων για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Πως μπορούν, τώρα, να εξελιχθούν οι ζώνες και οι αερόσακοι στην πράξη; Σύμφωνα με τους ειδικούς να χρησιμοποιηθούν αισθητήρες που θα ανιχνεύουν πόσο «γερό» είναι το τρακάρισμα, και τι σωματοτύπο έχουν οι επιβάτες που πρέπει να προστατευτούν. Για παράδειγμα μπορούν να τοποθετηθούν επιπλέον αισθητήρες επιτάχυνσης, αισθητήρες στις ράγες του καθίσματος, αισθητήρες στη βάση που θα προσδιορίζουν το βάρος και το ύψος, μέχρι και στο «άνοιγμα» της ζώνης ώστε να υπολογιστεί αν το άτομο είναι αρκετά αδύνατο ή υπέρβαρο. Μέχρι και μία κάμερα στο εσωτερικό θα μπορούσε να παρέχει πρόσθετες πληροφορίες για το αν το άτομο βρίσκεται στην βέλτιστη θέση καθίσματος.
Έχοντας λοιπόν όλες αυτές τις παραπάνω πληροφορίες σε περίπτωση ατυχήματος οι εξελιγμένες ζώνες ασφαλείας μπορούν να δράσουν διαφορετικά, όπως επίσης και ο αερόσακοι στον τρόπο που θα φουσκώσουν. Δηλαδή, σε μία ηλικιωμένη λεπτή κυρία ο αερόσακος μπορεί να είναι πιο μαλακός όταν ανοίξει και έτσι αυτή να προστατευτεί καλύτερα. Ή αντιστρόφως να φουσκώσει γρηγορότερα σε ένα υπέρβαρο άτομο.
Σελ. 1 | Είσαι ψηλός ή με παραπάνω κιλά; Κινδυνεύεις περισσότερο σε τρακάρισμα |
Σελ. 2 | Έκαναν δοκιμές με 4 νέες κούκλες αξίας 1 εκατομμυρίου η καθεμία |
Σελ. 3 | Οι «μη-κανονικοί» σωματότυποι κινδυνεύουν περισσότερο |
Σελ. 4 | Λύση οι εξελιγμένες ζώνες ασφαλείας & αερόσακοι |
Σελ. 5 | Αναλυτικά τα αποτελέσματα για καθένα από τους 4 σωματότυπους |
Σελ. 6 | Τα αμάξια που έχουν ήδη τα συστήματα & συμπέρασμα |