Εξαγορά στο Leasing: να το κρατήσεις ή να το παραδώσεις στο τέλος;
Η περίπτωση χωρίς εξαγορά, ακολουθεί τη λογική «το αλλάζω πριν παλιώσει»
Καλύτερα συμβόλαιο με εξαγορά, για όσους «δένονται» με το αυτοκίνητο
Οι εταιρίες Leasing δίνουν λογική τιμή εξαγοράς, ίσως συμφέρει να το πουλήσεις μετά εσύ
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να «το προσέχεις», οι ζημιές στο τέλος χρεώνονται
Η περίπτωση χωρίς εξαγορά, ακολουθεί τη λογική «το αλλάζω πριν παλιώσει»
Σαφώς περισσότερα τα αυτοκίνητα που βγαίνουν με συμβόλαια Leasing στο δρόμο πλέον (65% επί του συνόλου στη χώρα μας) και όλο και περισσότεροι οι ενδιαφερόμενοι που θέλουν να μάθουν και να εξετάσουν λεπτομέρειες προκειμένου να πάρουν την απόφαση να ακολουθούσουν τη συγκεκριμένη τάση. Ένα από τα βασικά ερωτήματα που θέτουν οι λιγότερο έμπειροι υποψήφιοι πελάτες σε συμβούλους πωλήσεων εταιριών μακροχρόνιων μισθώσεων, είναι αν τους συμφέρει ή όχι η εξαγορά του οχήματος στη λήξη του συμβολαίου. Η αλήθεια είναι ότι η επιλογή της μη εξαγοράς (και αρά αντικατάστασης με ένα νέο αυτοκίνητο και συμβόλαιο ξανά από την αρχή), ακολουθεί τη λογική «το αλλάζω πριν παλιώσει», και άρα έχω μονίμως καινούργιο-ή σχεδόν καινούργιο-αυτοκίνητο.
Καλύτερα συμβόλαιο με εξαγορά, για όσους «δένονται» με το αυτοκίνητο
Μοιάζει σαν πρακτική άλλωστε με τη συνήθεια που είχαμε λίγα χρόνια πριν την έναρξη της οικονομικής κρίσης, να αγοράζουμε με μια προκαταβολή και δόσεις ένα αυτοκίνητο και να το δίνουμε ανταλλαγή για να το αντικαταστήσουμε στη λήξη του-60μηνου πχ-διακανονισμού. Αντιθέτως, κάποιος που δεν χρειάζεται την παραπάνω πολυτέλεια της συχνής ανανέωσης του αυτοκινήτου του αφενός, αλλά και δένεται ευκολότερα μαζί του αφετέρου, θα ήταν προτιμότερο να προχωρήσει σε συμβόλαιο μακροχρόνιας μίσθωσης με εξαγορά στη λήξη της. Έτσι, με τον τρόπο αυτό, και θα αποκομίσει τα φορολογικά και λειτουργικά οφέλη που προσφέρει το leasing για ένα διάστημα, αλλά και δεν θα αποχωριστεί το «αγαπημένο» του αυτοκίνητο, κάνοντας το και τυπικά δικό του κάποια στιγμή.
Οι εταιρίες Leasing δίνουν λογική τιμή εξαγοράς, ίσως συμφέρει να το πουλήσεις μετά εσύ
Aλλωστε αυτή η πρακτική θεωρείται “win-win”, αφού συμφέρει και τις ίδιες τις εταιρίες μισθώσεων. Ο σκοπός τους άλλωστε είναι να «εκποιήσουν» το περιουσιακό τους στοιχείο στη λήξη του συμβολαίου μίσθωσης (όσες τουλάχιστον δεν το ξαναμισθώνουν ως μεταχειρισμένο), άρα το να έχουν «έτοιμο» τον πελάτη που θα το αγοράσει και μάλιστα αυτό να είναι ει δυνατόν και προσυμφωνημένο, είναι ιδανικό για αυτές. Για το λόγο αυτό είναι διατιθέμενες να προσφέρουν μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή στον πελάτη τους, προκειμένου να αποφύγουν τις περεταίρω διαδικασίες που απαιτούνται προκειμένου το μεταχειρισμένο όχημα να «φροντιστεί» και να διοχετευτεί ξανά στην αγορά. Αυτό μάλιστα σημαίνει ότι ενδεχομένως να συμφέρει τον πελάτη να το εξαγοράσει ακόμη και αν δεν σκοπεύει να το κρατήσει, και να το διαθέσει μετά μόνος του στην αγορά καταφέρνοντας τελικά να πραγματοποιήσει μια καλύτερη στο σύνολο της συναλλαγή.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να «το προσέχεις», οι ζημιές στο τέλος χρεώνονται
Μια σημαντική λεπτομέρεια που πρέπει να ξέρεις πάντως, είναι ότι η εξαγορά μπορεί να είναι και προαιρετική , για αυτό στην συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιείται ο όρος «με δικαίωμα εξαγοράς». Αυτό σημαίνει, ότι εκτός από την επιλογή του να κλειδώσεις την εξαγορά προσυμφωνημένα στο τέλος του συμβολαίου με συγκεκριμένη τιμή, μπορείς απλά να το αφήσεις ανοιχτό για να το αποφασίσεις στο τέλος, με την αντίστοιχα «ανοιχτή τιμή» βέβαια και από πλευράς της εταιρείας. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι υποψήφιοι πελάτες leasing, είναι ότι το γεγονός ότι δεν είναι στην πραγματικότητα δικό τους το αυτοκίνητο και το ότι κάποια στιγμή θα το επιστρέψουν, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να το προσέχουν σαν να είναι δικό τους: οι ζημιές στο τέλος της χρήσης καταγράφονται και χρεώνονται.