autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Γιατί δε πρέπει να φουλάρεις το ντεπόζιτο μέχρι πάνω;

Γιατί δε πρέπει να φουλάρεις το ντεπόζιτο μέχρι πάνω;

4/12/2024

Σου έχει συμβεί ο υπάλληλος να συνεχίζει να βάζει καύσιμο μέχρι να το στρογγυλέψει
Το γέμισμα μέχρι τέρμα πάνω ίσως σου προκαλέσει ζημιά
Εκτός από πιθανή ζημιά σε μοτέρ & χρώμα, αδειάζεις και την τσέπη σου χωρίς λόγο

Σου έχει συμβεί ο υπάλληλος να συνεχίζει να βάζει καύσιμο μέχρι να το στρογγυλέψει

Σε όλους έχει συμβεί να ζητάμε από τον υπάλληλο του βενζινάδικου να γεμίσει το ντεπόζιτο και εκείνος, όταν η αντλία σταματήσει αυτόματα με τον χαρακτηριστικό ήχο, εκείνος συνεχίζει να «γεμίζει» χειροκίνητα για μερικά λίτρα ακόμα. Αυτό το κάνει για να στρογγυλοποιήσει το ποσό, πχ. αν έβαλες 48,64 ευρώ, τότε θα κοιτάξει να βάλει σχεδόν ένα λίτρο καύσιμο ακόμα ώστε να το στρογγυλοποιήσει στα 50 ευρώ.

Το γέμισμα μέχρι τέρμα πάνω ίσως σου προκαλέσει ζημιά

Η συνήθεια να γεμίζεις το ντεπόζιτο «μέχρι το λαιμό», δεν κάνει καλό, ούτε στο όχημα, ούτε στην τσέπη σου. Στο αυτοκίνητο είναι πιθανό να «φράζει» το παραπάνω καύσιμο την τάπα εξαέρωσης του ντεπόζιτου. Εκτός από άσχημη μυρωδιά καυσίμου, αυτό μπορεί να φράξει το δοχείο άνθρακα (βρίσκεται σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα), το οποίο έχει σκοπό να συγκεντρώνει και να φιλτράρει τις αναθυμιάσεις του καυσίμου έως ότου ξαναποκτήσουν υγρή μορφή. Αυτό με τη σειρά του θα προκαλέσει την εμφάνιση του check engine στο καντράν του αυτοκινήτου σου και θα χρειαστεί να επισκεφθείς συνεργείο.

Επίσης σε περίπτωση που η τάπα βενζίνης δεν σφραγίζει καλά, τότε είναι πιθανό μετά από οδήγηση σε δρόμο με λακκούβες (ή απότομη οδήγηση) να «τρέξει» μικρή ποσότητα καυσίμου έξω από το αυτοκίνητο, καταστρέφοντας με τον καιρό το χρώμα στο σημείο.

Εκτός από πιθανή ζημιά σε μοτέρ & χρώμα, αδειάζεις και την τσέπη σου χωρίς λόγο

Εκτός από τις παραπάνω ζημιές, το τιγκαρισμένο ντεπόζιτο προκαλεί αναθυμιάσεις που φεύγουν έξω από το αυτοκίνητο. Σύμφωνα με μελέτες, το καύσιμο διογκώνεται κατά περίπου 1% για κάθε 15 βαθμούς αύξησης της θερμοκρασίας, με αποτέλεσμα αν πχ. μείνει στον ήλιο το αυτοκίνητο, η αύξηση της θερμοκρασίας να προκαλέσει υπερχείλιση του καυσίμου. Η άσχημη μυρωδιά που μπορεί να έχεις προσέξει κοντά στην τάπα του καυσίμου, σημαίνει αεριοποιημένο καύσιμο που χάνεται στην ατμόσφαιρα και άρα πεταμένα ευρώ.

Τέλος, η αντλίες καυσίμου στα πρατήρια, έχουν σύστημα επιστροφής των αναθυμιάσεων, για λόγους ασφαλείας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, όταν ο εργαζόμενος πατά στιγμιαία την αντλία για να βγάλει αυτό το λίγο παραπάνω καύσιμο, μέρος του να επιστρέφει πίσω στην αντλία και ουσιαστικά εσύ να χρεώνεσαι… αέρα! Και δεν αναφερόμαστε σε 50-100 ml καυσίμου, αλλά σε περιπτώσεις μισού λίτρου ή και παραπάνω, οπότε σε κάθε περίπτωση καλό είναι να αποφεύγεται αυτή η συνήθεια.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις