Μήπως η εξάτμισή σου την έχει ακούσει; Τα σημάδια που το φανερώνουν!
Κάνει ξαφνικά περισσότερο θόρυβο το αυτοκίνητο σου; Βγάζει ντουμάνια καπνού από το πουθενά; Πατάς γκάζι και δεν πάει; Τότε μάλλον ήρθε η ώρα να επισκεφτεί τον εξατμισά γιατί κάτι πάει λάθος με την εξαγωγή καυσίμων! Δες πώς μπορείς να καταλάβεις ότι η εξάτμιση σου είναι χαλασμένη.
Το σύστημα εξαγωγής καυσίμων είναι ένα από τα πιο βασικά μέρη για τη σωστή λειτουργία ενός αυτοκίνητου. «Μαζεύει» τους βλαβερούς ρύπους, προσφέρει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να δουλεύει σωστά ο κινητήρας και κρατάει χαμηλά τον θόρυβο, μειώνοντας έτσι εκτός από την ατμοσφαιρική ρύπανση και την ηχορύπανση. Όμως είναι και από τα πιο εκτεθειμένα σε κακουχίες σημεία του οχήματος, αφού βρίσκεται έρμαιο των κακοτεχνιών και των πεζοδρομίων, καθώς και των στοιχείων της φύσης. Γι αυτό, εκτός από τη φυσική φθορά, έχει και περισσότερες πιθανότητες να «τραυματιστεί» και αν συμβεί αυτό τότε θα πρέπει να την φτιάξεις άμεσα για να μην αντιμετωπίσεις μεγαλύτερα προβλήματα.
Τσέκαρε το χρώμα των τελικών
Μπορεί οι «μπαρουτοκαπνισμένες» απολήξεις της εξάτμισης στα παλαιότερα αυτοκίνητα να μην αποτελούν αναγκαστικά σημάδι προβλήματος, αλλά στα πιο καινούργια, οποιοδήποτε αλλαγή χρώματος πρέπει να ελεγχθεί. Το κακό είναι ότι στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα, οι απολήξεις που βλέπεις σε κοινή θέα είναι μόνο για ομορφιά, όπως στη Mercedes GLA 250e, με το πραγματικό τελείωμα της εξάτμισης να βγαίνει στο κάτω μέρος. Οπότε, ο μόνος τρόπος για να δεις το χρώμα είναι να σηκώσεις το όχημα σε συνεργείο ή να συρθείς από κάτω του.
Αλλαγές στο ήχο σημαίνει πρόβλημα
Εκτός από τις οπτικές αλλαγές και οι ηχητικές φανερώνουν ότι ίσως υπάρχει πρόβλημα στο σύστημα της εξάτμισης. Αν ξαφνικά το αυτοκίνητο βγάζει μπάσο ήχο, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να υπάρχει κάποια τρύπα στη σωλήνα κάτω από το όχημα, ενώ αν ένας δυνατός θόρυβος έρχεται από το μέρος του κινητήρα, τότε υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να έχει ραγίσει η πολλαπλή εξαγωγή ή να έχει αλλοιωθεί η φλάντζα που ενώνει το χταπόδι της εξάτμισης με το μοτέρ. Επίσης αν ο θόρυβος έχει αυξηθεί συνολικά, το πρόβλημα μπορεί να βρίσκεται στο σιγαστήρα ή στο καζανάκι, ενώ αν ακούς σφύριγμα όταν το αυτοκίνητο είναι κρύο και στη συνέχεια σταματάει, τότε κάπου υπάρχει ρωγμή.
Τον καταλύτη και τα μάτια σου
Ο καταλύτης είναι ίσως το πιο βασικό στοιχείο σε ένα σύστημα εξαγωγής καυσαερίων, αφού κάνει την περισσότερη δουλειά, μετατρέποντας τα επιβλαβή αέρια σε λιγότερο τοξικά μέσω μιας οξειδοαναγωγικής χημικής αντίδρασης. Το κακό είναι ότι δεν κινδυνεύει μόνο από τα στοιχεία της φύσης, τα χτυπήματα ή την επίδραση του χρόνου, αλλά αποτελεί και «λίρα εκατό» για κλέφτες, μιας και διαθέτει πολύτιμα μέταλλα, είναι σε εύκολα προσβάσιμο σημείο και αφαιρείται σχετικά γρήγορα. Αν ξαφνικά το όχημα σου ακούγεται πολύ περισσότερο από ότι συνήθως, τσέκαρε από κάτω μήπως και λείπει κάτι.
...>>>Συνεχίστε το άρθροΣχολιάστε |