2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Πώς να θωρακίσεις το αυτοκίνητο από τα νερά
Διαβάστηκε από 15470 αναγνώστες - 17/10/2024
Το σημείο που θα δούμε γεμάτο υγρασία συνήθως «μαρτυρά» την πηγή από όπου εισέρχεται το νερό. Ας τα δούμε αναλυτικά.
Αν τα λάστιχα που βρίσκονται μεταξύ πόρτας και αμαξώματος έχουν φθαρεί ή κοπεί, επιτρέπουν στο νερό να περάσει στην καμπίνα
Αν δεις νερά στα πόδια οδηγού-συνοδηγού, καθάρισε τις υδρορροές κάτω από τους υαλοκαθαριστήρες
Ένα από τα πιο κοινά σημεία εισχωρής νερού είναι μπροστά, στα πόδια του οδηγού ή συνοδηγού. Πολλές φορές, υπαίτιες για αυτό είναι οι υδρορροές (τα λούκια) που βρίσκονται στη βάση του παρμπρίζ, κάτω από τους υαλοκαθαριστήρες. Με την πάροδο του καιρού, αυτό το σημείο βουλώνει από ξερά φύλλα, πευκοβελόνες ή λάσπες που έχουν συσσωρευτεί εκεί. Αυτό έχει ως συνέπεια το νερό να μην καταλήγει στο δρόμο, αλλά να υπερχειλίζει και να μπαίνει στην καμπίνα από τους αεραγωγούς. Έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου το νερό έφτασε στον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και τον βραχυκυκλώσει.Για να καθαρίσουμε το νεροχύτη, πρέπει να αφαιρέσουμε τους υαλοκαθαριστήρες και έπειτα την (συνήθως πλαστική) σχάρα κάτω από αυτούς. Η διαδικασία πρέπει να γίνει με προσοχή, αφού ενδέχεται ο ήλιος να έχει κάνει το πλαστικό αρκετά ξερό και ευαίσθητο στις απότομες κινήσεις. Αναλόγως του μοντέλου, η σχάρα είναι τοποθετημένη με βίδες, πλαστικές ασφάλειες, ή απλά κλιπς.
Με την σχάρα εκτός, μπορούμε να βγάλουμε με τα χέρια μας ή μια ηλεκτρική σκούπα τις λάσπες και τα φύλλα που έχουν κατακαθίσει εκεί. Αν έχουμε πρόσβαση σε πιεστικό με αέρα, μπορούμε να φυσήξουμε μέσα στις υδρορροές για να φύγουν και τα μικρότερα σκουπιδάκια. Στο τέλος, με ένα βρεγμένο πανί καθαρίζουμε την λαμαρίνα. Μετά το ελέγχουμε ρίχνοντας νερό στο σημείο, για να δούμε εάν θέλει περεταίρω καθάρισμα.
Πίσω από την ταπετσαρία της πόρτας έχει μεμβράνη, που αν σκιστεί θα φέρει νερά
Ο φραγμένος νεροχύτης κάτω από το παρμπρίζ δεν είναι η μόνη αιτία που θα δούμε υγρασία στα πόδια. Στις πόρτες του αυτοκινήτου εισέρχεται λίγο νερό, το οποίο διαφεύγει στο έδαφος μέσω ειδικών οπών που βρίσκονται στο κάτω μέρος τους. Προκειμένου να γίνουν υδατοστεγείς, οι πόρτες έχουν μία μεμβράνη κολλημένη στη λαμαρίνα τους, πίσω από την ταπετσαρία. Αν αυτή έχει σκιστεί, τότε το νερό θα κάνει την εμφάνισή του χαμηλά στα πόδια των επιβατών, ή στη μοκέτα στο πλάι του καθίσματος.Προκειμένου να επιλύσουμε αυτό το πρόβλημα πρέπει να αφαιρέσουμε την ταπετσαρία της πόρτας. Αν το σκίσιμο είναι μικρό, μπορούμε να το επισκευάσουμε τοπικά κολλώντας το σημείο ταινία. Αν η μεμβράνη είναι ξερή και κατεστραμμένη, ένας οικονομικός και αξιόπιστος τρόπος αντικατάστασής της είναι με μαύρη σακούλα σκουπιδιών, τοποθετημένη με ειδική ταινία βουτυλίου. Σε αυτό το σημείο θα αναφέρουμε πως η μεμβράνη συναντάται κυρίως σε παλαιότερα μοντέλα, και η χρήση της στα καινούργια τείνει να αντικατασταθεί από σκληρές επιφάνειες, οι οποίες δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα σκισίματος.
Επιπλέον, καλό είναι να επιθεωρήσουμε τα λάστιχα που βρίσκονται μεταξύ πόρτας και αμαξώματος. Αν έχουν φθαρεί, ή κοπεί, επιτρέπουν στο νερό να περάσει στην καμπίνα και να ποτίσει την μοκέτα αλλά και την ταπετσαρία στις κολώνες.
Νερά στο πορτ-μπαγκάζ; Έλεγξε τα πίσω φανάρια
Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η καμπίνα να είναι εντελώς στεγνή, και να παρατηρήσετε υγρασία στο χώρο αποσκευών. Συνήθεις ύποπτοι για αυτό είναι οι βάσεις της αεροτομής, εάν υπάρχει τέτοια, ή κάποια κεραία.Παρόλα αυτά, άλλο ένα σημείο που μπορεί να ευθύνεται για νερά στο πορτ-μπαγκάζ είναι τα πίσω φανάρια.
Πιο συγκεκριμένα, τα λάστιχα που εφάπτονται με τη λαμαρίνα ενδέχεται να είναι ξεραμένα, και έτσι το νερό της βροχής «γλύφει» και περνάει μέσα από τις τρύπες του αμαξώματος, οι οποίες υπάρχουν για να μας δίνουν πρόσβαση στις λάμπες. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αν εφαρμόσουμε ταινία βουτυλίου στα σημεία που βρίσκονται τα εν λόγω λάστιχα, το πρόβλημα επιλύεται. Η συγκεκριμένη ταινία δεν στεγνώνει ποτέ, και μας επιτρέπει να αφαιρέσουμε τα φανάρια στο μέλλον και να τα επανατοποθετήσουμε χωρίς να χρειαστεί να την αντικαταστήσουμε
Νερό μπορεί επίσης να εισέρχεται από την ηλιοροφή. Αυτό το στοιχείο εξοπλισμού είναι αγαπητό από πολλούς, όμως πρέπει να είναι καλοδιατηρημένο για να μην παρουσιάσει προβλήματα υγρασίας. Συνήθως η ηλιοροφή δεν σφραγίζει 100% από το νερό, και για αυτό το λόγο έχει υδρορροές, οι οποίες κατευθύνουν το νερό χαμηλά και έξω από το αμάξωμα. Αν παρατηρήσουμε υγρασία γύρω από αυτή, τότε πρέπει να την ανοίξουμε και να ρίξουμε λίγο νερό στους νεροχύτες της. Αν αυτό δεν φεύγει γρήγορα, τότε κάποιο λούκι είναι βουλωμένο. Με τη βοήθεια ενός πιεστικού αέρα, μπορούμε να φυσήξουμε τους αγωγούς και να τους ξεβουλώσουμε.
Το νερό είναι «ύπουλο» και μπορεί να φτάσει (και να λιμνάσει) σε εντελώς διαφορετικό σημείο από εκεί που μπήκε. Στην περίπτωση της φρακαρισμένης ηλιοροφής, υπάρχει πιθανότητα να δούμε ένα… ρυάκι να τρέχει από την πλαφονιέρα, αλλά ακόμα μπορεί το νερό να περάσει στην κολώνα του παρμπρίζ και να κάνει την εμφάνισή του στα πόδια των εμπρός καθισμάτων.
Αν δεν επιλυθεί το πρόβλημα με τις παραπάνω μεθόδους και το αυτοκίνητο συνεχίζει να «μπάζει νερά», ένας τρόπος να βρούμε την πηγή είναι να βρισκόμαστε μέσα, στο επίμαχο σημείο, με κάποιον να ρίχνει νερό περιμετρικά με το λάστιχο. Δεν θα αργήσουμε να εντοπίσουμε την εστία του προβλήματος.
Γίνεται «πισίνα» σε κάθε καταιγίδα; Δες τι πρέπει να κάνεις!
Καταρχάς στέγνωσέ το άμεσα, αλλιώς θα πιάσουν μούχλα οι ταπετσαρίες
Βρίσκεις νερά στα πόδια μπροστά; Τα λούκια κάτω από τους υαλοκαθαριστήρες θέλουν καθάρισμα.
Αν έχει σκιστεί η μεμβράνη πίσω από τις ταπετσαρίες της πόρτας, μπάζει νερά!
Αν έχουν ξεραθεί τα λάστιχα στα πίσω φανάρια, θα σου φέρνει νερό στο πορτ-μπαγκάζ.
Έχετε βρει νερά σε καινούργια αυτοκίνητα, ή είναι μόνο κουσούρια των παλιών; Σας έχει τύχει να «πνιγείτε» στο νερό μετά από καταιγίδα;
Σελ. 1 | Πρώτο βήμα: Στέγνωσε άμεσα την υγρασία! |
Σελ. 2 | Πώς να θωρακίσεις το αυτοκίνητο από τα νερά |