autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
One Pedal: Φρέναρε χωρίς ... τα φρένα

One Pedal: Φρέναρε χωρίς ... τα φρένα

25/11/2024

Έτσι λέγεται η λειτουργία των ηλεκτρικών με την οποία δεν απαιτείται φρένο για να σταματήσουν.
Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας αναλαμβάνει τον ρόλο των φρένων και παράγει ενέργεια.
Ο κύκλος ζωής των τακακιών και δίσκων φρένων επεκτείνεται σημαντικά.
Δυνατότητα ρύθμισης της επιβράδυνσης μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Έτσι λέγεται η λειτουργία των ηλεκτρικών με την οποία δεν απαιτείται φρένο για να σταματήσουν

Ένα από τα πιο βασικά οφέλη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πως δεν συνοδεύονται από το κόστος συντήρησης των θερμικών κινητήρων. Πέρα από τα ετήσια έξοδα για τις αλλαγές λαδιών και τα περιστασιακά ακριβότερα μεγαλύτερα σέρβις, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά από κάποια χρόνια είναι πιθανό να παρουσιάσουν και βλάβη σε κάποια από τα εξαρτήματά τους. Η αντικατάστασή τους είναι συχνά μια πολυέξοδη διαδικασία. Από την άλλη, τα ηλεκτρικά παρουσιάζουν αναμενόμενες φθορές σε λάστιχα, αλλά και στις επιφάνειες τριβής στα φρένα τους. Τι κι αν σας λέγαμε ότι χάρη στην λειτουργία One Pedal που πολλά ηλεκτρικά διαθέτουν, μπορείτε να μειώσετε καθοριστικά την φθορά στα φρένα;

Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας αναλαμβάνει τον ρόλο των φρένων και παράγει ενέργεια.

Η λειτουργία One Pedal πρωτοεμφανίστηκε στο Nissan Leaf με την ονομασία «e-pedal» και πλέον έχει υιοθετηθεί από πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων που φροντίζουν να εξοπλίσουν με αυτήν τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η ουσία πίσω από αυτήν την λειτουργία είναι πως ο οδηγός δεν χρειάζεται να πατάει το πεντάλ φρένου για την επιβράδυνση του οχήματος αλλά και την ακινητοποίησή του. Αφήνοντας το γκάζι, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας του αυτοκινήτου αναλαμβάνει όλο το κομμάτι της επιβράδυνσης. Μέσω ηλεκτρικών μοτέρ στους άξονες ή τα ημιαξόνια που λειτουργούν ως γεννήτριες, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σταματά προοδευτικά, παράγοντας παράλληλα ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία. Με λίγα λόγια, όταν ενεργοποιείται η λειτουργία One Pedal, το σύστημα ανάκτησης λειτουργεί με τον πιο επιθετικό και αποδοτικό τρόπο με αποτέλεσμα να μην χρειάζονται τα φρένα κατά την καθημερινή οδήγηση.

Ο κύκλος ζωής των τακακιών και δίσκων φρένων επεκτείνεται σημαντικά.

Μέσω αυτής της λειτουργίας, η οποία έχει αποδειχθεί εξαιρετικά ωφέλιμη για την παραγωγή ενέργειας που ανακτά την μπαταρία προσφέροντας μεγαλύτερη αυτονομία, τα φρένα δεν είναι απαραίτητα κατά την καθημερινή οδήγηση. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι φθορές στις επιφάνειες τριβής των φρένων, τα τακάκια και τους δίσκους, μειώνονται σημαντικά με αποτέλεσμα ο κύκλος ζωής τους να επεκτείνεται κατά πολύ. ΄Αμεσο αποτέλεσμα αυτού είναι να περιορίζονται περαιτέρω τα κόστη συντήρησης ενός ηλεκτρικού οχήματος, καθώς πρακτικά αυτό που απομένει είναι η αντικατάσταση των ελαστικών τους. Ακόμα κι αν χρειαστεί η χρήση των φρένων για ένα πιο άμεσο φρενάρισμα, το έργο τους θα είναι σημαντικά πιο εύκολο με την υποβοήθηση του συστήματος ανάκτησης.

Δυνατότητα ρύθμισης του πόσο έντονα επιβραδύνει το όχημα μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας.

Εξελίσσοντας περαιτέρω την επιβράδυνση μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας του αυτοκινήτου, υπάρχουν πλέον μοντέλα που διαθέτουν ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας. Παραδείγματα αυτού είναι τα ηλεκτρικά της Mercedes, της Hyundai, της Kia και της Skoda. Μέσω paddles στο τιμόνι, ο οδηγός δύναται να παραμετροποιήσει το πόσο έντονα επεμβαίνει το σύστημα ανάκτησης στο φρενάρισμα. Συνήθως, υπάρχουν 3-4 επίπεδα στην ένταση με την οποία αυτό επεμβαίνει, και τραβώντας το αριστερό paddle, σαν κατέβασμα ταχύτητας, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο επιβραδύνει πιο έντονα, προσομοιάζοντας την επιβράδυνση με το κατέβασμα ταχύτητας σε ένα θερμικό κινητήρα. Τέλος, πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως της Peugeot, της Citroen και της VW διαθέτουν λειτουργία «B» στο κιβώτιο κατά την οποία, ναι μεν όταν αφήνει κανείς το γκάζι επιβραδύνουν πιο έντονα, από την άλλη, όμως, δεν ακινητοποιούνται ποτέ εντελώς.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις