Παράνομα συνεργεία: Μακριά για να είσαι ήσυχος!
Παράνομα συνεργεία: Μακριά για να είσαι ήσυχος!
Καμία απόδειξη τεχνογνωσίας και ελλιπή σε εξοπλισμό.
Δεν βάζουν γνήσια ή έστω ποιοτικά OEM ανταλλακτικά.
Δεν παρέχουν εγγύηση, ούτε σφραγίδα που αποδεικνύει τις εργασίες που έγιναν στο βιβλίο σέρβις.
Αδύνατο να ξέρει κανείς αν τηρούν τα περιβαλλοντικά πρωτόκολλα.
Καμία απόδειξη τεχνογνωσίας και ελλιπή σε εξοπλισμό.
Δεν πρόκειται για μια νέα μόδα. Τα παράνομα συνεργεία λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια, εκμεταλλευόμενα την ανάγκη του κόσμου για φθηνές υπηρεσίες σε δύσκολες εποχές ακρίβειας και κρίσης. Σε αυτό που βασίζονται αυτά τα συνεργεία, είναι ότι δεν εμφανίζονται ως νόμιμη επιχείρηση, γλιτώνοντας έτσι πολλά εταιρικά έξοδα όπως ασφάλεια, εφορία και πολλά άλλα. Ενδεχομένως οι πολύ χαμηλότερες τιμές σε σχέση με τα εξειδικευμένα συνεργεία να δελεάζουν, μήπως όμως ο πελάτης κληθεί να πληρώσει περισσότερα από το να συντηρούσε το αυτοκίνητό του σε κάποιο νόμιμο και έμπιστο συνεργείο; Παρακάτω παρουσιάζονται τέσσερις λόγοι να αποφύγεις τα «μαύρα» συνεργεία.
Αρχικά, τα παράνομα συνεργεία δεν διαθέτουν κανένα τρόπο να αποδείξουν την τεχνογνωσία τους ή την ειδικότητά τους σε συγκεκριμένους τομείς ή αυτοκίνητα. Ναι μεν παλαιότερα οι γενικές γνώσεις ενός «διαβασμένου» μηχανικού ίσως να ήταν αρκετές ώστε να ανταποκριθεί στα μηχανικά προβλήματα οποιουδήποτε αυτοκινήτου, όμως οι εποχές έχουν αλλάξει. Τα αυτοκίνητα πλέον είναι τόσο πολύπλοκα, διαθέτοντας πλήθος μηχανικών και ηλεκτρονικών συστημάτων, τα οποία συνεργάζονται μεταξύ τους και η σωστή λειτουργία τους μπορεί να ελεγχθεί μέσω συγκεκριμένων λογισμικών. Τα επίσημα service και τα εξειδικευμένα συνεργεία διαθέτουν αυτό το λογισμικό, όμως εννοείται οι εταιρίες δεν το παρέχουν σε οποιονδήποτε μηχανικό με μηδενικό κόστος. Έτσι, όσο καλός και να είναι ο μηχανικός σε ένα παράνομο συνεργείο, δύσκολα θα μπορεί να σιγουρευτεί για τα αίτια ενός σύνθετου προβλήματος στο αυτοκίνητο, χωρίς να μπορεί να παρακολουθήσει τα δεδομένα. Επιπλέον, πολλά αυτοκίνητα διαθέτουν ειδικά εργαλεία για την επισκευή και συντήρηση των μηχανικών μερών τους, τα οποία διαθέτουν μόνο εξειδικευμένα και εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Επειδή το κόστος απόκτησης τους είναι μεγάλο, τα παράνομα συνεργεία προμηθεύονται εργαλεία-αντιγραφές των παραπάνω, τα οποία μπορεί να παρουσιάζουν αστοχίες και να δημιουργήσουν σοβαρές ζημιές.
Δεν βάζουν γνήσια ή έστω ποιοτικά OEM ανταλλακτικά.
Στα παράνομα συνεργεία, δεν είναι μόνο τα παραπάνω εργαλεία αμφιβόλου ποιότητας, αλλά και τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιούν. Με στόχο να ρίξουν όσο το δυνατό περισσότερο τις τιμές για να προσεγγίσουν περισσότερους πελάτες, αγοράζουν φθηνά ανταλλακτικά που αποτελούν αντιγραφές των γνήσιων και προέρχονται συνήθως από άγνωστους, μη έμπιστους κατασκευαστές. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτά τα ανταλλακτικά έχουν σημαντικά μικρότερο προσδόκιμο ζωής με αποτέλεσμα η συχνή αντικατάστασή τους να μπορεί να κριθεί πιο κοστοβόρα από την χρήση επώνυμων γνήσιων ανταλλακτικών. Ακόμα, πολλά από τα ανταλλακτικά-αντιγραφές εγκυμονούν και κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών, καθώς πολλά από αυτά αφορούν την ανάρτηση, τα φρένα και σημαντικά μέρη του κινητήρα. Για να έχει κανείς το κεφάλι του ήσυχο, πρέπει να σκεφτεί αν αξίζει η διαφορά χρημάτων την έκθεσή του σε κίνδυνο ή το ρίσκο να πληρώσει «διπλά» την ζημιά. Ίσως, τότε, οι ακριβότερες τιμές των ανταλλακτικών ή των υπηρεσιών σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο να μοιάζουν πιο λογικές.
Δεν παρέχουν εγγύηση, ούτε σφραγίδα που αποδεικνύει τις εργασίες που έγιναν στο βιβλίο σέρβις.
Ένας πελάτης ενός συνεργείου δεν πρέπει να ενδιαφέρεται μόνο για το πόσο γρήγορα και φθηνά θα λυθεί, μάλλον προσωρινά, το πρόβλημα στο αυτοκίνητό του. Εμπιστευόμενος ένα παράνομο συνεργείο, βασίζεται μόνο στον λόγο του μηχανικού. Σε περίπτωση κάποιας βλάβης έπειτα από μία «πρόχειρη» επισκευή, θα πρέπει να τα βρει μαζί του, με μεγάλη πιθανότητα να αφεθεί ξεκρέμαστος και εννοείται χωρίς να καλύπτεται από καμία εγγύηση. Σε τέτοια περίπτωση, η δικαστική διαμάχη σίγουρα θα κοστίσει μία περιουσία και δεν θα αξίζει τον κόπο, με αποτέλεσμα απλά να πληρώσει πολλαπλά το αρχικό κόστος επισκευής του οχήματός του. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζει κανείς πως σε περίπτωση που γίνει αντιληπτό από τον κατασκευαστή πως το αυτοκίνητο επισκέφθηκε παράνομο συνεργείο για κάποια επισκευή, παύει να ισχύει η εργοστασιακή εγγύηση του. Ασχέτως αυτού, το παράνομο συνεργείο δεν μπορεί να περάσει σφραγίδες στο βιβλίο σέρβις του αυτοκινήτου, ώστε να αποδείξει ότι έγιναν οι εργασίες που αναγράφονται. Έτσι, πέφτει κατακόρυφα η μεταπωλητική αξία του.
Αδύνατο να ξέρει κανείς αν τηρούν τα περιβαλλοντικά πρωτόκολλα.
Κάτι που πολλοί δεν σκέφτονται, αλλά αφορά όλους μας, είναι πως κανείς δεν μπορεί να βεβαιωθεί πως ένα παράνομο συνεργείο σέβεται τους περιβαλλοντικούς κανόνες που διέπουν τα συνεργεία. Όλα τα νόμιμα συνεργεία έχουν συμβάσεις με οργανισμούς διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων, που διαθέτουν σε αυτά ειδικά δοχεία περισυλλογής λαδιών και τοξικών υγρών, τα οποία αναλαμβάνουν να απομακρύνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα προς ανακύκλωση. Όπως είναι εύκολο να καταλάβει κανείς, τα «μαύρα» συνεργεία δεν διαθέτουν τέτοιες συμβάσεις. Έτσι, πολλές φορές τα τοξικά απόβλητα καταλήγουν στην φύση ή στους υπονόμους, επιβαρύνοντας το περιβάλλον. Θα εμπιστευόσασταν τον μηχανικό «της γειτονιάς» για την σωστή διαχείριση τους;