Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Προβολείς ομίχλης: Aπαγορεύεται να τους έχεις μόνιμα αναμμένους!
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Προβολείς ομίχλης: Aπαγορεύεται να τους έχεις μόνιμα αναμμένους!

8/2/2024

ΚΟΚ: Πρόστιμο 80 ευρώ για άσκοπη χρήση
Προσφέρουν ορατότητα κοντά & κυρίως χαμηλά αλλά σε δείχνουν & στους υπόλοιπους
Σβήσε τους όταν δε χρειάζεται γιατί τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς
Δεν βελτιώνουν την ορατότητα σε κανονικές συνθήκες

ΚΟΚ: Πρόστιμο 80 ευρώ για άσκοπη χρήση

Όταν η ορατότητα είναι περιορισμένη, κυρίως λόγω ομίχλης αλλά και σε έντονη χιονόπτωση ή βροχή, χρειάζονται τα φώτα ομίχλης. Πιο συγκεκριμένα, πρέπει να χρησιμοποιούνται όταν η ορατότητα πέφτει κάτω από τα 100 μέτρα απόσταση με τον ΚΟΚ να προβλέπει και πρόστιμο 80 ευρώ για άσκοπη χρήσης τους.

 

Προσφέρουν ορατότητα κοντά & κυρίως χαμηλά αλλά σε δείχνουν & στους υπόλοιπους

Τα φώτα ομίχλης είναι σχεδιασμένα κατά βάση στο να κάνουν ένα όχημα ορατό στους υπολοίπους οδηγούς και να προσφέρουν ορατότητα λίγα μέτρα μπροστά από το όχημα. Η ομίχλη είναι πιο αραιή χαμηλά στο έδαφος και πιο πυκνή από τους 30 πόντους από το έδαφος και πάνω. γι`αυτό και συνήθως είναι τοποθετημένα χαμηλά στο αυτοκίνητο. Αυτός είναι και ο λόγος που σε περίπτωση ομίχλης η μεσαία (και ακόμη περισσότερο η μεγάλη σκάλα) περιορίζει, σαν ένα άσπρο πέπλο, την ορατότητα προς τα εμπρός.

Όσο σημαντική είναι η χρήση των μπροστινών φώτων ομίχλης, άλλο τόσο είναι και αυτή των πίσω καθώς έτσι σε βλέπουν οι πίσω οδηγοί και έτσι αποφεύγεται η πιθανότητα τρακαρίσματος.
 


Όταν έχει ομίχλη, οι σχετικοί προβολείς βοηθούν να βλέπεις αλλά και να σε βλέπουν καλύτερα οι υπόλοιποι οδηγοί.

Όταν έχει ομίχλη, οι σχετικοί προβολείς βοηθούν να βλέπεις αλλά και να σε βλέπουν καλύτερα οι υπόλοιποι οδηγοί.

Σβήσε τους όταν δε χρειάζεται γιατί τυφλώνουν τους άλλους οδηγούς

Τα φώτα ομίχλης πρέπει να τα σβήνεις αμέσως όταν τα ακραία φαινόμενα σταματήσουν και βελτιωθεί η ορατότητα. Αυτό πρέπει να γίνεται γιατί σε κανονικές συνθήκες είναι επικίνδυνα για τους άλλους οδηγούς καθώς μιλάμε για έντονα φώτα που μειώνουν την ορατότητα στο αντίθετο ρεύμα και θαμπώνουν τους οδηγούς.

Ο κίνδυνος είναι ακόμα μεγαλύτερος στο πίσω μέρος, καθώς οι προβολείς ομίχλης είναι πιο φωτεινοί και έντονοι από τα υπόλοιπα φωτά για να είναι ορατοί σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας. Όμως σε φυσιολογικές συνθήκες οι προβολείς ομίχλης καλύπτουν τα φώτα φρένων, δημιουργώντας έτσι επικίνδυνες καταστάσεις.
 

Δεν βελτιώνουν την ορατότητα σε κανονικές συνθήκες

Τα φώτα ομίχλης δεν έχουν τους ίδιους ανακλαστήρες με τους προβολείς πορείας, επομένως είναι σχεδόν απίθανο να προσφέρουν παραπάνω φως σε συνθήκες απόλυτου σκοταδιού, πχ. το βράδυ σε μια ερημική τοποθεσία. Τέλος. είναι επικίνδυνοι και σε βρεγμένη άσφαλτο καθώς η επιπλέον φωτεινότητα τους αντανακλάται πάνω στον υγρό δρόμο και το έντονο κόκκινο φως τους θαμπώνει τους υπόλοιπους οδηγούς.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις