Είσαι σε αναζήτηση μεταχειρισμένου και δεν είναι σίγουρος αν το μοντέλο που σε ενδιαφέρει έχει «φάει» κάποιο μεγάλο τρακάρισμα! Δες πως μπορείς να καταλάβεις αν ένα αυτοκίνητο έχει τρακάρει.
Σε ένα ιδανικό κόσμο, όλοι οι πωλητές των αυτοκινήτων θα έλεγαν μόνο την αλήθεια, δεν θα έκρυβαν τα ψεγάδια ή την προϊστορία του οχήματος και θα ήμασταν όλοι πιο χαλαροί όταν θα έπρεπε να αγοράσουμε μεταχειρισμένο. Δυστυχώς όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ανθρώπων που πλήρωσαν πολλά για να αποκτήσουν τελικά ένα «σμπαραλιασμένο» αμάξι που είχε εμπλακεί σε κάποιο μεγάλο ατύχημα. Υπάρχουν βέβαια τρόποι, τεχνικές και σημάδια που μπορούν να σε βοηθήσουν να καταλάβεις εάν ένα αυτοκίνητο είχε τρακάρει χωρίς να έχεις την άμεση ανάγκη κάποιου ειδικού.
Η βαφή μπορεί να σου φανερώσει την ιστορία του αυτοκινήτου
Το πρώτο στοιχείο που θα σου δείξει ότι κάτι δεν πάει καλά είναι η βαφή του αμαξώματος. Διακυμάνσεις στην απόχρωση ή στη λάμψη είναι σημάδια ότι το αυτοκίνητο έχει ξαναβαφτεί. Οι προφυλακτήρες είναι οι πρώτοι που μαρτυρούν τυχόν τρακαρίσματα, ενώ και μια «ταλαιπωρημένη» πινακίδα είναι ύποπτο στοιχείο. Επίσης έλεγχε προσεχτικά αν υπάρχουν σημεία που έχει τρέξει το χρώμα κι έχουν δημιουργηθεί τα λεγόμενα «δάκρυα». Ταυτόχρονα αν ανακαλύψεις ότι οι επιφάνειες δεν είναι λείες και ότι υπάρχουν «μπιμπικάκια», τότε σίγουρα έχει στοκαριστεί το συγκεκριμένο σημείο. Πάντως επειδή μπορεί να έχει κάνει εξαιρετική δουλειά ο φανοποιός και το αυτοκίνητο να φαίνεται άψογο, ένας τρόπος για να ανακαλύψεις αν είναι ξαναβαμμένο είναι να τσεκάρει το αμάξωμα με μετρητή επικάλυψης χρώματος, όπου σου λέει πόσο είναι το πάχος του χρώματος. Συνήθως η εργοστασιακή βαφή δεν ξεπερνάει τα 150 μικρόμετρα. Αν ο μετρητής δείχνει πάνω από 200, τότε έχει απλά ξαναβαφτεί, αν είναι πάνω από 300 τότε το αυτοκίνητο είχε γρατζουνιστεί αρκετά βαθιά, ενώ αν δεις πάνω από 1.000 τότε υπάρχει στόκος στο σημείο που μέτρησες.
Αλλαγμένα φανάρια, καινούργιο τιμόνι κι έλλειψη πλαστικών τμημάτων μαρτυρούν πολλά
Κόκκινο πανί θα πρέπει να θεωρηθούν και τα αλλαγμένα φανάρια! Ειδικά αν έχει αλλαχτεί μόνο το ένα φωτιστικό σώμα τότε θα πρέπει να είσαι διπλά υποψιασμένος ότι κάτι πάει λάθος. Επίσης καλό είναι να τσεκάρεις το τιμόνι και το ταμπλό, μήπως κι έχει αλλαχτεί. Αυτό σημαίνει ότι οι αερόσακοι του αυτοκινήτου μπορεί να είχαν ανοίξει, κι αυτό δεν γίνεται χωρίς σύγκρουση. Τέλος δες περιμετρικά το μοντέλο κι τσέκαρε τα πλαστικά κομμάτια του. Η έλλειψη τους ή η μη σωστή εφαρμογή τους υποδηλώνει τρακάρισμα και επισκευή όχι τόσο προσεχτική.