Θα φούλαρες ντίζελ και βενζίνη σε σούπερ μάρκετ
Στο εξωτερικό τα σούπερ μάρκετ πουλάνε και βενζίνη
Στη Βρετανία καθορίζουν τις τιμές
Ερωτηματικό η ποιότητα, σιγουριά για την ποσότητα
Το κάνουν στην Ελλάδα με τους φορτιστές
Βενζινάδικο Carrefour και Βερόπουλος
Αναφέρουμε δύο αλυσίδες που πλέον δεν υπάρχουν για αποφυγή παρεξηγήσεων, αλλά για σκεφτείτε λίγο και με άλλες αλυσίδες. Θα μπορούσε να γίνει σε συνεργασία με κάποια υπάρχουσα μπράντα (έχει συμβεί στο παρελθόν) αλλά και με το σήμα του supermarket.
Φαντάζει κάτι αδύνατον αλλά στην Ευρώπη παίζει πολύ. Μάλιστα έχει υπάρξει η ιδέα, αλλά έχει βρει σθεναρή αντίσταση από την αγορά πριν φτάσει στη φάση της αποδοχής από τους καταναλωτές.
Πιθανή πτώση τιμών
Σε κάθε περίπτωση, οι τιμές διαμορφώνονται από τα πρατήρια, γεγονός που συγκριτικά με άλλες χώρες, έχει αρνητικές επιπτώσεις για τον χρήστη. Γιατί, όταν μια μεγάλη αλυσίδα υπεραγορών έχει και τα δικά της πρατήρια, η βενζίνη φέρνει πελάτες στο σούπερ μάρκετ και το ανάποδο. Έτσι στο φάσμα του διπλού κέρδους, οι τιμές γίνονται πιο ελκυστικές. Μάλιστα οι τιμές των καυσίμων, γιατί αυτές φαίνονται έξω.
Στη Βρετανία καθορίζουν τις τιμές
Ας δούμε λοιπόν τι συμβαίνει στη Μ. Βρετανία, όπου οι τιμές των καυσίμων διαμορφώνονται από τον ανταγωνισμό των σούπερ μάρκετ. Τα υπόλοιπα επώνυμα πρατήρια, είναι πάντα ακριβότερα. Έτσι ο καταναλωτής μπορεί να βρει πιο φθηνό καύσιμο, πηγαίνοντας σε ένα πρατήριο σούπερ μάρκετ, τα οποία ωστόσο βρίσκονται κατά βάση λίγο πιο έξω από τα κέντρα πόλεων.
Το κάνουν στην Ελλάδα με τους φορτιστές
Με τα καύσιμα μπορεί να μην προχώρησε, όμως γίνεται με τους φορτιστές για τα ηλεκτρικά που πλέον συναντάμε σε όλες τις γνωστές αλυσίδες. Κάποια μάλιστα το προφέρουν δωρεάν, με αποτέλεσμα πολλοί να τα προτιμούν και ακόμα πιο συχνά να πηγαίνουν για φόρτιση και με την ευκαιρία όσο περιμένουν να κάνουν και τα ψώνια τους. Βέβαια σαφώς και είναι πιο εύκολο χωροταξικά να μπει ένας φορτιστής συγκριτικά με μια αντλία, αλλά σίγουρα θα μπορούσε να γίνει μια εγκατάσταση στα πιο αποκεντρωμένα.Ερωτηματικό η ποιότητα, σιγουριά για την ποσότητα
Συνεχίζοντας στο παράδειγμα της Βρετανίας, οι επώνυμες μάρκες καυσίμων ισχυρίζονται ότι τα καύσιμά τους παρέχουν πρόσθετα που αυτά των σούπερ μάρκετ δεν έχουν. Παρά το γεγονός πως αγοράζουν από τα ίδια διυλιστήρια, η πρόσθεση των χημικών γίνεται μετά. Τώρα αν πρόκειται για κόλπο μάρκετινγκ ή πραγματικότητα με στοιχεία δεν έχει αποδειχτεί κάτι. Αυτό που είναι σίγουρο πάντως, είναι πως η ποσότητα είναι η σωστή. Μία αντλία σε ένα πρατήριο βρέθηκε να βάζει 5% λιγότερο καύσιμο και έκλεισαν όλα τα πρατήρια της φίρμας στη χώρα για ένα μήνα. Τα σούπερ μάρκετ χάνουν όλα τους τα πρατήρια ακόμη και σε ένα τέτοιο σφάλμα.