Τι να κάνεις άμα μείνεις από μπαταρία με ηλεκτρικό αυτοκίνητο!
Τι να κάνεις άμα μείνεις από μπαταρία με ηλεκτρικό αυτοκίνητο!
Φροντίστε πάντα για την ασφάλεια, ανοίξτε τα προειδοποιητικά φώτα, απομακρυνθείτε από τον δρόμο και καλέστε βοήθεια.
Όπως και στα θερμικά μοντέλα, η συχνότερη αιτία για να μείνει ένα ηλεκτρικό είναι η άδεια μπαταρία των 12 βολτ.
Ελέγχετε πάντοτε την αυτονομία που υπολογίζει το όχημα και αν έχετε χαμηλή μπαταρία ελαττώστε ταχύτητα.
Ποτέ μην επιχειρήσετε να ρυμουλκήσετε με τον άξονα να περιστρέφεται, τα ηλεκτρικά πρέπει να «φορτώνονται»..
Φροντίστε πάντα για την ασφάλεια, ανοίξτε τα προειδοποιητικά φώτα, απομακρυνθείτε από τον δρόμο και καλέστε βοήθεια.
Είναι πλέον κατανοητό πως για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ισχύουν διαφορετικοί κανόνες απΆ ότι στα βενζινοκίνητα. Αυτό συμβαίνει και σε περίπτωση βλάβης. Αν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί λόγω εξάντλησης της μπαταρίας, πρέπει να αντιμετωπιστεί ένα διπλό πρόβλημα. Από την μία χρειάζεται ρεύμα, όμως επίσης χρειάζεται και χρόνος για την φόρτισή του. Η ρυμούλκηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι πάντοτε εφικτή. Ο κίνδυνος ακινητοποίησης λόγω εξάντλησης μπαταρίας είναι μικρότερος σήμερα απΆ ό,τι πριν από μερικά χρόνια, αλλά όπως πρόσφατα αποδείχθηκε, μπορεί ακόμα να συμβεί. ¶ρα, καλό θα ήταν οι κάτοχοι ηλεκτρικών να ενημερώνονται και να γνωρίζουν. Τι μπορούν να κάνουν, λοιπόν, αν αδειάσει η μπαταρία του ηλεκτρικού τους αυτοκινήτου;
Τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν έναν έκτακτο αποθεματικό χώρο αυτονομίας που σας επιτρέπει να φτάσετε στον επόμενο σταθμό φόρτισης με μειωμένη ταχύτητα. Ωστόσο, αυτός θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο σε απόλυτη ανάγκη. Αν αποτύχουν όλα και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί, ισχύουν οι ίδιοι κανόνες ασφάλειας όπως σε όλες τις βλάβες. Ενεργοποιήστε τα φώτα έκτακτης ανάγκης και τοποθετήστε το αυτοκίνητο στο πλάι του δρόμου ή στην άκρη του οδοστρώματος, φορέστε γιλέκο ασφαλείας, απομακρυνθείτε πίσω από τον φράχτη ασφαλείας και καλέστε βοήθεια.
Όπως και στα θερμικά μοντέλα, η συχνότερη αιτία για να μείνει ένα ηλεκτρικό είναι η άδεια μπαταρία των 12 βολτ.
Προς αμφισβήτηση πολλών, τα επίσημα στοιχεία δείχνουν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι όλο και πιο αξιόπιστα. Η γερμανική ADAC έχει καταγράψει περίπου 30.000 βλάβες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις στατιστικές της για το 2024. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μέχρι στιγμής πιο αξιόπιστα από τον μέσο όρο. Τα εξαρτήματα των ηλεκτρικών, όπως η μπαταρία κίνησης, ο ηλεκτροκινητήρας ή η τεχνολογία φόρτισης, ευθύνονται μόνο για ένα μικρό ποσοστό των βλαβών. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, η συχνότερη αιτία να «μείνει» ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η ίδια με αυτήν ενός αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το 2024, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, η μικρή μπαταρία των 12 βολτ ήταν το πιο συχνά ελαττωματικό εξάρτημα και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι άδειες μπαταρίες κίνησης ήταν η αιτία της βλάβης σε πολύ λίγες περιπτώσεις.
Ελέγχετε πάντοτε την αυτονομία που υπολογίζει το όχημα και αν έχετε χαμηλή μπαταρία ελαττώστε ταχύτητα.
Ο καλύτερος τρόπος είναι πάντοτε η πρόληψη. Για να αποφύγετε να «μείνετε» από ρεύμα πρέπει να παρακολουθείτε προσεκτικά την ένδειξη του επιπέδου φόρτισης και την εκτίμηση της αυτονομίας. Ο υπολογιστής ταξιδιού σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταγράφει κάθε χιλιόμετρο και σας ενημερώνει σαφώς για το πότε η μπαταρία πρόκειται να εξαντληθεί. Παράλληλα, το σύστημα πλοήγησης συνήθως δείχνει και το δρόμο προς τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης. Αυτά τα σήματα δεν πρέπει να αγνοούνται σε καμία περίπτωση. Επίσης, καλό θα ήταν να γνωρίζετε αν θα υπάρχει δυνατότητα φόρτισης καθοδόν σε κάποιο ταξίδι, πιθανώς σε κάποιο σταθμό φόρτισης. Αν η μπαταρία σας είναι χαμηλή, μειώστε την ταχύτητά σας σε λιγότερο από 80 χλμ/ώρα. Έτσι, η κατανάλωση θα μειωθεί σημαντικά λόγω της μειωμένης αντίστασης του αέρα. Παρόλα αυτά, μην το παρακάνετε. Η οδήγηση με πολύ μικρή ταχύτητα σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας είναι επικίνδυνη.
Ποτέ μην επιχειρήσετε να ρυμουλκήσετε με τον άξονα να περιστρέφεται, τα ηλεκτρικά πρέπει να «φορτώνονται».
Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να ρυμουλκηθούν. Ο λόγος είναι πως όταν ρυμουλκείται το αυτοκίνητο, ο άξονας περιστρέφεται και έτσι παράγεται ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα μέσω της αναγεννητικής πέδησης (recuperation). Ωστόσο, αν η ηλεκτρική ενέργεια ρέει στον ηλεκτροκινητήρα χωρίς να είναι ενεργοποιημένο το σύστημα του οχήματος, μπορεί να προκύψουν υψηλές επαγωγικές τάσεις, οι οποίες ενδέχεται να προκαλέσουν ζημιά στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Η φόρτιση της μπαταρίας χωρίς ψύξη μπορεί επίσης να προκαλέσει ζημιά. Επομένως, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει συνήθως να φορτωθεί σε ρυμουλκούμενο όχημα αν δεν μπορεί να κινηθεί με τη δική του δύναμη.