Το diesel έχει μυστικά που δεν ξέρεις
Το diesel ξεχωρίζει από τα κετάνια
Το τύπου Α βάζουμε στο αυτοκίνητό μας
Τι είναι τα diesel B7, B10 και B20;
Υπάρχει diesel από μαγειρικό λάδι και είναι το καλύτερο
Το diesel ξεχωρίζει από τα κετάνια
Ασφαλώς και έχετε ακούσει πολλές φορές για την αμόλυβδη, χαρακτηριστικά όπως 95άρα ή 100άρα. Αριθμός που προκύπτει από τον αριθμό των οκτανίων και δείχνει την ικανότητα ανάφλεξης του καυσίμου.
Λίγο πιο άγνωστος όρος είναι τα κετάνια, τα οποία είναι ο αντίστοιχος αριθμός για το diesel. Δηλώνει δηλαδή, το χρονικό διάστημα ανάμεσα στον ψεκασμού του diesel και της εκκίνησης της ανάφλεξης. Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός κετανίου τόσο καλύτερη είναι η καύση.
Το τύπου Α βάζουμε στο αυτοκίνητό μας
Στην αγορά τα diesel καύσιμα έχουν αριθμό κετανίου που κυμαίνεται ανάμεσα σε 45 και 55 και στα περισσότερα βενζινάδικα έχετε την επιλογή δύο τύπων, Α και Α+.
Το diesel τύπου Α είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος που θα συναντήσουμε στα βενζινάδικα και παράλληλα αυτό με την χαμηλότερη τιμή. Περιέχει συγκεκριμένα πρόσθετα που εμποδίζουν την παραφίνη του στερεοποιηθεί σε χαμηλές θερμοκρασίες, γι αυτό το λόγο κιόλας συνιστάται για καθημερινή χρήση. Στις ιδιότητές του ξεχωρίζει η ικανότητα να μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.
Το Diesel τύπου A+ που συχνά θα συναντήσουμε με κάποια ονομασία τύπου «Diesel όνομα» στα πρατήρια είναι ελαφρώς πιο ακριβό, ωστόσο σύμφωνα με τους παραγωγούς, μειώνουν την κατανάλωση μεταξύ 2 και 5% και παρατείνουν τη διάρκεια ζωής κάποιων μηχανικών μερών όπως ο σωλήνας της εξάτμισης.
Τι είναι τα diesel B7, B10 και B20;
Ένας πιο πρόσφατος τύπος diesel που ακούμε είναι το βιοντίζελ. Το κύριο πλεονέκτημά του είναι ότι έχει χαμηλότερες εκπομπές ρύπων και παράλληλα βοηθάει στον καθαρισμό της «βρωμιάς» που συσσωρεύεται στη δεξαμενή. Από την άλλη όμως μειονεκτεί καθώς παγώνει πιο εύκολα, οπότε είναι όντως χρήσιμο σε οχήματα με διπλό ρεζερβουάρ, όπου το ρεζερβουάρ με το diesel τύπου A βοηθά μέχρι να φτάσει στη σωστή θερμοκρασία.
Το βιοντίζελ ωστόσο έχει διάφορους κωδικούς, οι οποίοι υποδεικνύουν τι συγκέντρωση έχει. Το Β7 για παράδειγμα δείχνει ότι το 7% του καυσίμου είναι βιοντίζελ και το υπόλοιπο κανονικό. Το συγκεκριμένο συνιστάται για τα περισσότερα αυτοκίνητα, ενώ το B10 και πιο πάνω αντίστοιχο είναι προτιμότερα για υψηλές επιδόσεις.
Υπάρχει diesel από μαγειρικό λάδι και είναι το καλύτερο
Οι παραπάνω είναι οι πιο δημοφιλείς τύποι, αλλά όχι και οι μοναδικοί. Ας ξεκινήσουμε από τα diesel 1D, 2D και 4D, όπου το «D» αναφέρεται στην πυκνότητα του καυσίμου. Το 1 ενδείκνυται για ψυχρά κλίματα, το 2 για ζεστές περιοχές και το 4 έχει ειδική σύνθεση για βιομηχανικά μηχανήματα.
Ένας ακόμα τύπος, είναι το τύπου Β, το οποίο πρόκειται χαμηλότερης ποιότητας πετρέλαιο με λιγότερα πρόσθετα και μεγαλύτερη περιεκτικότητα παραφίνης. Προορίζεται για γεωργικά μηχανήματα, γι αυτό και δεν θα το συναντήσουμε σε πολλά πρατήρια, με την τιμή του να είναι αρκετά χαμηλότερη.
Τέλος υπάρχει και diesel που φτιάχνεται από μαγειρικό λάδι, το οποίο είναι και το πιο αποδοτικό. Το μυστικό για την αποτελεσματικότητά του βρίσκεται στη χρήση απορριμμάτων και παραφινών που προέρχονται από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι. Ονομάζεται R33 diesel ή blue diesel και προσφέρεται σε πολύ λίγα πρατήρια παγκοσμίως (αυτή τη στιγμή). Έχει τις ίδιες ιδιότητες με το τύπου A, αλλά είναι έως και 20% λιγότερο ρυπογόνο.
Σχολιάστε |