Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

500 ευρώ επιδότηση για ασφαλή φόρτιση στο σπίτι

Διαβάστηκε από 9065 αναγνώστες - 17/9/2021

Η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκίνητων εξελίσσεται σε γρίφο για δυνατούς λύτες, ειδικά αν ο ιδιοκτήτης δεν έχει γκαράζ. Οι τρόποι που κάποιος μπορεί να φορτίσει το ηλεκτρικό του αυτοκίνητο είναι τέσσερις, με τον έναν από αυτούς να επιδοτείται με πάνω από το 50% του συνολικού κόστους απόκτησης του στις περισσότερες περιπτώσεις.

Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα μας είναι ακόμα σε βρεφικό στάδιο κι ένας από τους βασικούς λόγους είναι η δυσκολία που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι μελλοντικοί ιδιοκτήτες τους, στο τρόπο φόρτισης των οχημάτων. Υπάρχουν 4 διαφορετικοί τρόποι για να φορτίσει κάποιος το αυτοκίνητο του, με διαφορετικά πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα ο καθένας τους, με τον ιδιοκτήτη να πρέπει να πάρει την τελική απόφαση για το τι τον συμφέρει.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Αν φορτίζεις από οικιακή πρίζα, υπάρχει κίνδυνος φωτιάς!

Ο πρώτος και ο πιο εύκολος τρόπος είναι η οικιακή πρίζα ή schuko. Ακόμα και γκαράζ να μην έχει ο ιδιοκτήτης, αν έχει παρκάρει αρκετά κοντά στο σπίτι του, με μια μπαλαντέζα θα μπορέσει να δώσει ζωή στη μπαταρία του αυτοκινήτου του. Δυστυχώς όμως κρύβει ένα μεγάλο κίνδυνο, την υπερθέρμανση της πρίζας, με συνέπεια την πιθανότητα εκδήλωσης φωτιάς. Επιπλέον, επειδή οι οικιακές πρίζες έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν μικρή ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας, ο χρόνος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να φτάσει και τις 24 ώρες.

Υπάρχει 500 ευρώ επιδότηση για αγορά ειδικού επιτοίχιου φορτιστή (Wallbox) για ασφαλή φόρτιση

Η πιο συμφέρουσα επιλογή, αρκεί ο ιδιοκτήτης να έχει προσωπικό χώρο στάθμευσης, είναι το WallBox. To Wallbox είναι ένας επιτοίχιος φορτιστής, που μεσολαβεί ανάμεσα στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και την πρίζα του σπιτού και φροντίζει να πραγματοποιείται με ασφάλεια η φόρτιση του οχήματος. Εκτός από την extra ασφάλεια, μπορεί να φορτίσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έως και 10 φορές πιο γρήγορα, σε σχέση με την απλή οικιακή πρίζα. Αυτή τη στιγμή για την αγορά ενός Wallbox υπάρχει επιδότηση 500 ευρώ (υπερκαλύπτει το 50% του συνολικού κόστους απόκτησης στις περισσότερες περιπτώσεις), ενώ πολλοί πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος προσφέρουν προνομιακά προγράμματα και μειωμένη τιμή στη κιλοβατώρα, όταν υπάρχει εγκατεστημένος επιτοίχιο φορτιστή.

Πληρώνεις πιο πολλά σε δημόσιο φορτιστή από όσο στη ΔΕΗ!

Σε αυτή την περίπτωση επικρατεί ένα μικρό χάος, όσο αφορά τις χρεώσεις. Άλλοι σταθμοί χρεώνουν με την ώρα, άλλοι με το λεπτό και άλλοι με την κιλοβατώρα, με τη μέση τιμή να διαμορφώνεται στα 3€ ανά ώρα, 0,25€ ανά λεπτό και 0,32€ ανά κιλοβατώρα αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή η ΔΕΗ χρεώνει κατά μέσο όρο 0,09€ την κιλοβατώρα και με τη δυνατότητα μέσω των ειδικών προνομιακών προγραμμάτων, που προαναφέραμε, η τιμή της κιλοβατώρας να μπορεί να πέσει και κάτω από τα 0,07€, η δημόσια φόρτιση φαντάζει αρκετά πιο ακριβή. Ευτυχώς υπάρχουν αρκετοί σταθμοί που είναι δωρεάν, όπως σε πολυκαταστήματα που μπορείς να αφήσεις το αυτοκίνητο να φορτίζει όσο ψωνίζεις .

Σε 5 λεπτά με δημόσιο ταχυφορτιστή (supercharger) έχεις αυτονομία μέχρι 120 χιλιόμετρα

Η πιο γρήγορη διαδικασία, αλλά ταυτόχρονα και η πιο ακριβή. Αν και στην Ευρώπη υπάρχουν εκατοντάδες ταχυφορτιστές, στην Ελλάδα μόλις πριν λίγο καιρό αποκτήσαμε τους πρώτους, χάρη στη Tesla. Η δυνατότητα παροχής ρεύματος έως και 150 kW/h  δίνει τη δυνατότητα μέσα σε μόλις 5 λεπτά το αυτοκίνητο να αποκτήσει αυτονομία 120 χιλιομέτρων. Tέτοιοι δημόσιοι φορτιστές υπάρχουν μόνο στην Αθήνα αυτή τη στιμή, με τη χρέωση να ξεκινάει από τα 0,35€ /kWh, ενώ για τους ιδιοκτήτες Tesla είναι δωρεάν. 
 
H ιδανική λύση φαίνεται να είναι η εγκατάσταση ενός Wallbox, αν έχει τον απαραίτητο χώρο στάθμευσης ο ιδιοκτήτης, με την επιδότηση των 500€ να μειώνει αρκετά το κόστος απόκτησης του. Σίγουρα η χώρα μας θέλει αρκετή δουλειά στους δημόσιους φορτιστές (απλούς ή ταχυφορτιστές), αφού έχουμε μόλις 0,2 ανά 100 χιλιόμετρα οδικού δικτύου (1 ανά 500 χιλιόμετρα αναλογικά), αλλά ακόμα και τώρα είναι μια ασφαλή λύση στο τομέα της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ειδικά στις μεγαλουπόλεις. Όσο αφορά τη φόρτιση μέσω απλής οικιακής πρίζας, καλό είναι οι ιδιοκτήτες να την επιλέγουν μόνο σαν λύση - ανάγκης για να κερδίσουν λίγα χιλιόμετρα αυτονομίας. 

Πιστεύεις ότι θα έρθει η στιγμή που θα φορτίζουμε γρήγορα και θα πληρώνουμε λίγα?
 
 
Ιδανικός ο επιτοίχιος φορτιστής (Wallbox), που έχει και επιδότηση έως 500 ευρώ!
Οι δημόσιοι ταχυφορτιστές (supercharger) φορτίζουν γρήγορα, αλλά το πληρώνεις ακριβά! Η φόρτιση σε οικιακή πρίζα κρύβει κινδύνους, ενώ πληρώνεις πιο πολλά σε δημόσιο φορτιστή από όσο στο σπίτι!
Τελικά γρήγορα και ακριβά ή αργά και φθηνά?

Σου άρεσε? Κοινοποιήσε το και στους φίλους 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε