autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Αερόσακος συνοδηγού: Πότε & γιατί πρέπει να τον απενεργοποιώ;

Αερόσακος συνοδηγού: Πότε & γιατί πρέπει να τον απενεργοποιώ;

14/5/2024

Είναι ένα κουμπί που έχουν σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα, είναι μία ένδειξη που έχεις δει σίγουρα στον πίνακα οργάνων σου. Μιλάμε για τον αερόσακο του συνοδηγού, ένα σύστημα που πολλές φορές πρέπει να απενεργοποιείς.

Ο διακόπτης στο πλάι του ταμπλό που έχουν (πολλά) σύγχρονα αυτοκίνητα

Αν δεν έχετε το ίδιο αυτοκίνητο πάνω από 30 χρόνια, λογικά θα έχετε δει το συγκεκριμένο διακόπτη. Οι περισσότεροι δεν το έχετε χρησιμοποιήσει ποτέ, ενώ κάποιοι δεν ξέρουν καν για ποιο λόγο βρίσκεται στο αμάξι τους. Ο συγκεκριμένος διακόπτης βρίσκεται συνήθως στο πλάι του ταμπλό, εκεί που κλείνει η πόρτα του συνοδηγού, ενώ κάποιοι κατασκευαστές το «κρύβουν» μέσα στο ντουλαπάκι. Τι ακριβώς κάνει όμως;

Ναι, υπάρχουν φορές που πρέπει να απενεργοποιείς τον αερόσακο!

Ο διακόπτης λοιπόν αυτός χρησιμεύει στην απενεργοποίηση του αερόσακου του συνοδηγού. Και υπάρχει λόγος που ο συγκεκριμένος αερόσακος έχει την επιλογή να «κλείνει». Υπάρχουν 3 βασικοί λόγοι;
 
1. Ο πρώτος έχει να κάνει στην περίπτωση που στη θέση του συνοδηγού τοποθετείται παιδικό κάθισμα, ανεστραμμένο προς τα πίσω. Σε μια τέτοια περίπτωση, το «σκάσιμο» του αερόσακου σε περίπτωση ατυχήματος είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη και μπορεί να υπάρξει και σοβαρός τραυματισμός του παιδιού. Αντιθέτως, αν το παιδικό κάθισμα είναι στραμμένο προς τα εμπρός τότε ο αερόσακος δεν πρέπει να απενεργοποιείται! Επίσης, σε περίπτωση που δεν υπάρχει τρόπος απενεργοποίησης του αερόσακου συνοδηγού, τότε τα παιδικά καθίσματα που βλέπουν προς τα πίσω, πρέπει να τοποθετούνται στο πίσω κάθισμα.
 
2. ¶λλος ένας λόγος είναι αν στη θέση του συνοδηγού επιβαίνει άτομο με κάποιο πρόβλημα υγείας και ο γιατρός του θεωρεί ότι είναι ασφαλέστερο να ταξιδεύει με τον αερόσακο απενεργοποιημένο.
 
3. Last but not least, ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιεί τον αερόσακο του οδηγού όταν η θέση του συνοδηγού είναι κενή.
 
Υπάρχουν κάποιες μάρκες, όπως για παράδειγμα η Mercedes και η Mazda, έχουν σύστημα αυτόματης απενεργοποίησης του αερόσακου συνοδηγού, όταν το κάθισμα είναι κενό.

Πώς δουλεύει;

Στα περισσότερα μοντέλα η απενεργοποίηση του αερόσακου συνοδηγού γίνεται χειροκίνητα με τη χρήση του κλειδιού της μίζας, ή κάποιου άλλου ίσιου εργαλείου (πχ. κατσαβίδι).
 
Η διαδικασία είναι πολύ απλή, καθώς αρκεί να τοποθετήσεις το κλειδί στη σχισμή και να γυρίσεις το διακόπτη στην επιλογή «Off». Στα περισσότερα μοντέλα υπάρχει και φωτεινή ένδειξη στο κέντρο του ταμπλό που ενημερώνει αν ο συγκεκριμένος αερόσακος είναι ενεργός ή όχι.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε