Αγορά μεταχειρισμένου με 3.000 ευρώ: Τι πρέπει να ξέρω;
Πώς διαλέγεις μεταχειρισμένο στο κάτω άκρο της αγοράς;
Χιλιόμετρα αλλά και συνολική κατάσταση, συχνά ή το ένα, ή το άλλο
Εκτός από την αγορά, κρατάς λεφτά και για τις πρώτες επισκευές
Τι μοντέλο και με ποια κριτήρια το διαλέγεις;
Πώς διαλέγεις μεταχειρισμένο στο κάτω άκρο της αγοράς;
Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να αγοράσεις μεταχειρισμένο στα τρία χιλιάρικα; Τα χιλιόμετρα πολλά, η ηλικία μεγάλη και η κατάσταση λίγο ρωσική ρουλέτα; Και επιπλέον, εκτός από την τιμή αγοράς, θες λεφτά και για «μαζέματα». Πως αγοράζεις μεταχειρισμένο με 3.000 ευρώ;
Όσο χαμηλότερη τιμή ψάχνεις τόσο πιο δύσκολα βρίσκεις αυτοκίνητο που να είναι κελεπούρι. Στις 3.000 ευρώ, κοιτάς αυτοκίνητα πριν το 2008 και μάλλον κοντά στην 20ετία. Που σημαίνει πως έχεις να «ζυγίσεις» χιλιόμετρα, κατάσταση και ηλικία, ενώ αυτά τα αυτοκίνητα μετά από δύο, τρεις ή και περισσότερους ιδιοκτήτες, έχουν και ένα ιστορικό συντήρησης που συχνά απέχει από το να είναι ιδανικό.
Χιλιόμετρα αλλά και συνολική κατάσταση, συχνά ή το ένα, ή το άλλο
Ένα αυτοκίνητο του 2006 για παράδειγμα, είναι λογικό να έχει κοντά 270.000 χιλιόμετρα. Ότι λιγότερο από αυτό, και είναι κελεπούρι. Αν είναι κάτω από 200.000 ακόμη καλύτερα, αλλά αν τα χιλιόμετρα είναι πολύ λίγα, ίσως να πρέπει να υποψιάζεσαι πως μάλλον παραείναι λίγα. Αν είναι ντίζελ, είναι εισαγωγής σίγουρα, δεν κυκλοφορεί στις μεγάλες πόλεις, και τα χιλιόμετρα, άσχετα με το τι γράφει το κοντέρ, είναι μάλλον άπειρα και γυρισμένα.
Εκτός από την αγορά, κρατάς λεφτά και για τις πρώτες επισκευές
Και μετά είναι η κατάσταση. Αν δεν θέλει φαναρτζοδουλειά, και τα μηχανικά φαίνονται καλά, μένει να δεις τα ηλεκτρικά, και αν έχει επιζήσει όλος ο εξοπλισμός. Και μετά είναι τα αναλώσιμα, τακάκια, λάστιχα, αμορτισέρ, σινεμπλόκ, συμπλέκτης, αν έχει καμία «μόνιμη» βλάβη, όπως λαμπάκι ABS, σπασμένο φιλτροκούτι, κομμένες βάσεις εξάτμισης. Και η λίστα είναι μεγάλη, που σημαίνει πως εκτός από τα λεφτά για την αγορά, θες και λεφτά για τα πρώτα «μαζέματα».
Τι μοντέλο και με ποια κριτήρια το διαλέγεις;
Φυσικά η μεγαλύτερη απόφαση έχει να κάνει με το μοντέλο που θα διαλέξεις. Γιαπωνέζικο ή ιταλικό, γερμανικό η γαλλικό, κορεάτικο ή ισπανικό και πάει λέγοντας. Θα διαλέξεις από τα best seller της εποχής που όλοι θέλουν αλλά είναι «τσιμπημένα» ή από αυτά που δεν ήταν εμπορικά, αλλά ήταν γενικά καλά.
Στο σύνολό της, η αγορά μεταχειρισμένου στα 3.000 ευρώ είναι μάλλον η πιο δύσκολη. Οπότε πώς συμβιβάζεσαι, πώς κάνεις τον προϋπολογισμό σου και τελικά τι μοντέλο διαλέγεις;
Σχολιάστε |