Συνήθως οι περισσότεροι εστιάζουν στις επιδόσεις και την κατανάλωση όταν αναφέρονται σε καινούργια αυτοκίνητα, αλλά τι να τα κάνεις αν δεν νιώθουμε ωραία και άνετα όταν καθόμαστε μέσα τους. Τελικά μήπως η αίσθηση πολυτέλειας κρίνει πολλά περισσότερα από όσα νομίζουμε;
Σκέψου το παρακάτω σενάριο: Είσαι σε αναζήτηση κατοικίας και βρίσκεις μια φοβερή ευκαιρία σε εξαιρετική περιοχή και με χαμηλή τιμή. Πας ενθουσιασμένος και μόλις μπαίνεις στο εσωτερικό του σπιτιού, διαπιστώνεις ότι είναι κατασκευασμένο από κακής ποιότητας υλικά και κακοσχεδιασμένο. Τι κάνεις; Λογικά θα φύγεις, αφού εκεί μέσα θα περνάς αρκετό χρόνο. Ακριβώς την ίδια αξία έχει και η αίσθηση πολυτέλειας στο αυτοκίνητο.
2 ώρες κάθε μέρα περνάει ο Έλληνας στο αυτοκίνητο του
Σύμφωνα με έρευνες, ο μέσος Έλληνας «σπαταλάει» σε εβδομαδιαία βάση 13 ώρες (52 το μήνα) μέσα στο αυτοκίνητο του για τις μετακινήσεις του. Ουσιαστικά δηλαδή 2 και κάτι μέρες του μήνα «μένει» μέσα στο όχημα του, περιτριγυρισμένος από την «καμπίνα» του αμαξιού που αγόρασε. Ο χρόνος αυτός έχει κάνει όλους και περισσότερους οδηγούς να νοιάζονται περισσότερο για το εσωτερικό και την συνολική αίσθηση πολυτέλειας, ψάχνοντας καλής ποιότητας υλικά, χαμηλά επίπεδα θορύβου και hi-tech συνδεσιμότητα, πάρα για την εμφάνιση, την οποία και ουσιαστικά δεν βλέπουν. Εννοείται ότι οι παραπάνω ώρες αυξάνονται κατακόρυφα αν μιλάμε για πωλητές εταιρειών ή στελέχη που ταξιδεύουν συχνά λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.
Οι εταιρείες ήδη έχουν καταλάβει την αξία της αίσθηση πολυτέλειας
Σίγουρα η τιμή ενός αυτοκίνητου παίζει τον πρώτο ρόλο στην απόκτηση του, αλλά πλέον βλέπουμε και πιο mainstream αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν αυξήσει την ποιότητα της καμπίνας χωρίς να έχει αλλάξει συγκλονιστικά το συνολικό κόστος του οχήματος, ενώ αναλογικά με το παρελθόν παίρνεις πολύ καλύτερα εσωτερικά σε πιο χαμηλές τιμές. Παλαιότερα για να βρεις καλή αίσθηση πολυτέλειας έπρεπε να στραφείς σε καθαρόαιμες premium και πιο ακριβές εταιρείες, ενώ τώρα παίρνεις και από τις πιο «θνητές», όπως η Hyundai που πλέον έχει ξεφύγει από την «πλαστικούρα» της προηγούμενης δεκαετίας, εξαιρετικές δόσεις πολυτέλειας. Αυτή η τάση δείχνει ότι οι εταιρείες γνωρίζουν ότι η διαφορά παίζεται πλέον στην καμπίνα και στην αίσθηση που αυτή αναβλύζει, όπου όπως ήδη αναφέραμε ο οδηγός περνάει αρκετές ώρες, και για αυτό επενδύουν σε όλο καλύτερα υλικά, φινιρίσματα, συναρμογές, hi-tech στοιχεία και ηχομόνωση.
Υπάρχουν και περιπτώσεις που θυσιάστηκε η πολυτέλεια για την οικολογία
Βέβαια υπάρχει και η αντίπερα όχθη, π.χ. όπως στην περίπτωση της Volvo, όπου δεν είναι λίγοι οι ιδιώτες που της γύρισαν την πλάτη, επειδή στο «βωμό της βιωσιμότητας» θυσίασε μερικώς την αίσθηση πολυτέλειας που πρόσφεραν οι καμπίνες του αυτοκινήτου, δείχνοντας ότι πλέον η φήμη, το prestige και η τιμή ίσως στο μέλλον να μην συμβαδίζουν 100% με την αξία της πολυτέλειας.
Στο leasing σημασία έχει η «δουλειά» του αυτοκινήτου
Στο leasing τα πράγματα είναι ελαφρώς διαφορετικά ανάλογα που απευθύνονται. Από την μια, η αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό είναι αδιάφορη για τις επιχειρήσεις που αναζητήσουν leasing αυτοκίνητα για τους πωλητές τους, αφού σαν βασικό κριτήριο έχουν την κατανάλωση και το χαμηλό μίσθωμα. Από την άλλη, τα στελέχη ψάχνουν αυτοκίνητα που έχουν το κατάλληλο image για την θέση τους, κοιτώντας κυρίως τη μάρκα και το εσωτερικό, όποτε για αυτούς παίζει σημασία η αίσθηση πολυτέλειας να κινείται σε υψηλά επίπεδα.