autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Αν βάζεις και συ νερό αντί για παραφλού στο ψυγείο, σκοτώνεις τον κινητήρα σου

Αν βάζεις και συ νερό αντί για παραφλού στο ψυγείο, σκοτώνεις τον κινητήρα σου

21/2/2024

Ο τακτικός έλεγχος και η αναπλήρωση του υγρού στο ψυγείο εξασφαλίζει τη μακροζωία του αυτοκινήτου. Όμως οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποιούν νερό αντί για παραφλού, με αποτέλεσμα να βλάπτουν σοβαρά την «υγεία» του κινητήρα. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Πρέπει να είναι τακτικός ο έλεγχος της στάθμης του υγρού στο ψυγείο του κινητήρα

Ο οδηγός που ενδιαφέρεται για την «υγεία» του αυτοκινήτου του είναι εκείνος που κάνει τακτικά συντήρηση. Φροντίζοντας την εύρυθμη λειτουργία των μηχανικών μερών, μειώνεται δραστικά ο κίνδυνος εμφάνισης κάποιας βλάβης. Το πιο εύκολο πράγμα που έχει να κάνει ο ιδιοκτήτης είναι να ελέγχει τακτικά τη στάθμη των υγρών. Ο πιο βασικός έλεγχος αφορά τη στάθμη του υγρού στο ψυγείο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό το υγρό κυκλοφορεί από το ψυγείο στον κινητήρα και πάλι πίσω, εξασφαλίζοντας ότι η θερμοκρασία του κινητήρα παραμένει όσο το δυνατόν χαμηλότερα.
 

Το ψυγείο του κινητήρα πρέπει να γεμίζει με παραφλού, όχι με νερό

Μία πάγια, πολύ παλιά τακτική, που ωστόσο χρησιμοποιείται και από νεότερους οδηγούς, είναι το γέμισμα του ψυγείου με νερό. Ωστόσο, το ψυγείο πρέπει να γεμίζει με παραφλού, διαφορετικά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να προκληθεί βλάβη στον κινητήρα. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Τα πρόσθετα συστατικά που περιέχει το παραφλού το βοηθούν να μην βράζει ακόμη και σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, αλλά και να μην παγώνει στις πολύ χαμηλές. Το νερό μειονεκτεί και στις δύο συνθήκες, αφού εξατμίζεται και παγώνει ευκολότερα. Επιπλέον, το παραφλού δεν περιέχει νερό βρύσης, αλλά απιονισμένο νερό, το οποίο δεν περιέχει άλατα. Τα άλατα βουλώνουν το κύκλωμα μέσα στο οποίο κυκλοφορεί το υγρό που ψύχει τον κινητήρα, αυξάνοντας την πιθανότητα σοβαρής βλάβης. Για τον ίδιο λόγο δεν βάζουμε νερό στο ηλεκτρικό σίδερο του σπιτιού.
 

Μόνο σε έκτακτη ανάγκη γέμισμα του ψυγείου με νερό

Το γέμισμα του ψυγείου με νερό γίνεται μόνο σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Αν διαπιστώσουμε ότι η θερμοκρασία του κινητήρα ανεβαίνει απότομα εξαιτίας έλλειψης παραφλού, τότε ακινητοποιούμε το αυτοκίνητο και γεμίζουμε το ψυγείο με νερό ώστε να αντέξει μέχρι το πλησιέστερο συνεργείο. Αφού επιδιορθωθεί οποιαδήποτε βλάβη έχει προκληθεί, τότε πρέπει να αδειάσει το ψυγείο από το νερό που πιθανώς έχει περισσέψει, και να προσθέσουμε παραφλού.
 

Το παραφλού δεν κοστίζει ακριβά και είναι πολύ χρήσιμο

Για τους ίδιους λόγους δεν γεμίζουμε με νερό βρύσης ούτε τα «πιτσιλιστήρια», γιατί υπάρχει η πιθανότητα να βουλώσουν από τα άλατα. Και εκεί πρέπει να χρησιμοποιούμε παραφλού, προϊόν που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, και που βρίσκουμε εύκολα στο διαδίκτυο ή στο βενζινάδικο. Κοστίζει περίπου 10 ευρώ. Κυκλοφορεί σε συμπυκνωμένη μορφή που πρέπει να την αραιώσουμε με απιονισμένο νερό σύμφωνα με τις οδηγίες ή απευθείας σε αραιωμένη μορφή. Είναι επομένως πολύ καλή ιδέα να έχετε ένα μπουκάλι μαζί σας στο αυτοκίνητο.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε