Αν δεν κοιτάζεις το κοντέρ, μπορείς να καταλάβεις με πόσα πηγαίνεις;
Οι περισσότεροι δεν κοιτάζουν το κοντέρ, μέσα στην πόλη
Μέσα στην πόλη 7/10 οδηγούς μαντεύουν την ταχύτητα
Αν δεν κοιτάζεις το κοντέρ, έχεις τάση να τρέξεις με περισσότερα
Οι περισσότεροι δεν κοιτάζουν το κοντέρ, μέσα στην πόλη
Αλήθεια τώρα, μέσα στην πόλη, σταμάτα ξεκίνα κάθε πενήντα μέτρα στην καλύτερη, πόσο συχνά κοιτάς το κοντέρ; Εδώ δεν έχεις χρόνο καλά καλά να δεις δεξιά-αριστερά, να ελέγξεις πεζούς, ποδηλάτες, μηχανάκια, να δεις αν έχεις στοπ, αν πάει ο άλλος ανάποδα, αν περνάει με κόκκινο, αν σου κλέψει την προτεραιότητα. Έχεις να κάνεις εκατό δουλειές μέσα σε αυτά τα πενήντα μέτρα, το κοντέρ θα κοιτάξεις.
Μέσα στην πόλη 7/10 οδηγούς μαντεύουν την ταχύτητα
Μεγάλη έρευνα που έκανε ο ασφαλιστικός οργανισμός Thatcham στο Ηνωμένο Βασίλειο, βρήκε πως σε ρυθμούς κίνησης πόλης και σε δρόμους με όριο μέχρι και 80 χλμ./ώρα 7 στους 10 οδηγούς μαντεύουν την ταχύτητας. Σε δρόμους με όριο τα 50 χλμ./ώρα μόνο ένας στους 10 κοιτάζει το κοντέρ να δει να τρέχει, ενώ στο χαμηλότερο όριο των 30, και οι δέκα οδηγοί εμπιστεύονται το δικό τους αισθητήριο για το αν ακολουθούν το όριο.
Πιστεύουν πως πάνε αρκετά αργά οπότε είναι σίγουρα κάτω από το όριο. Και η έρευνα συνεχίστηκε. Στις ηλικίες οδηγών άνω των 55 ετών, όταν τους ζητήθηκε να πάνε με 50 χωρίς να δουν το κοντέρ, η ταχύτητας ξεπέρασε το όριο κατά μέσο όρο 30%. Δηλαδή πήγαιναν κατά μέσο όρο 65 χλμ./ώρα, ενώ οι νεότεροι στην ηλικία, λίγο καλύτερα, 20% πάνω, δηλαδή 60 χλμ./ώρα.
Στις χαμηλές ταχύτητες, οι άνω των 55 όταν τους ζητήθηκε να πάνε με 40, πήγαιναν πάνω από 50 και όταν τους ζητήθηκε να πάνε 30, πήγαιναν σταθερά πάνω από 38 χλμ./ώρα. Οι νεότεροι ήταν και πάλι 2 έως 5 χλμ./ώρα πιο κοντά στο όριο.
Αν δεν κοιτάζεις το κοντέρ, έχεις τάση να τρέξεις με περισσότερα
Αποτέλεσμα: Χωρίς να κοιτάξεις το κοντέρ τρέχεις. Μπορεί στα μάτια του μέσου οδηγού το να πηγαίνεις 52 αντί για 40 ή 38 αντί για 30 να μην ακούγεται πολύ, όμως η απόσταση φρεναρίσματος αυξάνεται με ταχύτερο ρυθμό από την ταχύτητα. Από τα 30 στα 38 η αύξηση είναι μόλις 27% στην ταχύτητα, η απόσταση φρεναρίσματος όμως αυξάνεται κατά 60%. Το 60% μετατρέπει ένα σίγουρο φρενάρισμα, σε μία σίγουρη σύγκρουση.
Και αυτά σε μία χώρα που οι οδηγοί γενικώς σέβονται και προσπαθούν να τηρούν τα όρια ταχύτητας. Μήπως είναι τελικά πρέπει να κοιτάμε το κοντέρ;
Σχολιάστε |