autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Αν ένα κινέζικο αυτοκίνητο φτιάχνεται στην Ευρώπη, παύει να είναι κινέζικο;

Αν ένα κινέζικο αυτοκίνητο φτιάχνεται στην Ευρώπη, παύει να είναι κινέζικο;

18/10/2024

Και αν ένα ευρωπαϊκό μοντέλο παράγεται στην Κίνα, είναι και αυτό κινέζικο;
Κινέζοι κατασκευαστές θα αρχίζουν να παράγουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη για να αποφύγουν το χαράτσι
Η χώρα παραγωγής παραμένει αγκάθι, είναι όμως η χώρα προέλευσης της μάρκας που μετράει περισσότερο
Παιχνίδια πολιτικής και όχι ουσίας όταν μιλάμε για αυτοκίνητα που παράγονται και πωλούνται παντού

Και αν ένα ευρωπαϊκό μοντέλο παράγεται στην Κίνα, είναι και αυτό κινέζικο;

Όταν αγοράζεις BMW ή Volvo, είναι γερμανικό ή σουηδικό το αυτοκίνητο που παίρνεις; Αν και τα δύο φτιάχνονται στην Κίνα, μήπως είναι και τα δύο κινέζικα; Και αν παραμένουν γερμανικά και σουηδικά άσχετα με του που φτιάχνονται, τότε και τα κινέζικα μοντέλα που θα παράγονται σύντομα στην Ευρώπη, θα παραμείνουν κινέζικα;
 
Μήπως βλέπουμε τα αυτοκίνητα με δύο μέτρα και δύο σταθμά; Χρόνια τώρα η χώρα παραγωγής ενός μοντέλου δεν καθόριζε το αυτοκίνητο. Αυτό που το καθόριζε ήταν η χώρα προέλευσης της μάρκας. Μπορείς όμως να πεις ότι έχεις γερμανικό αυτοκίνητο αν αυτό παράγεται στην Κίνα; Φυσικά για τους κατασκευαστές η απάντηση είναι απλή, και η χώρα της μάρκας είναι αυτή που καθορίζει το αυτοκίνητο, όχι το που παράγεται.

Κινέζοι κατασκευαστές θα αρχίζουν να παράγουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη για να αποφύγουν το χαράτσι

Όμως η Ε.Ε. δεν το βλέπει έτσι, αφού εργοστάσια στην Κίνα που παράγουν ακόμη και μοντέλα ευρωπαίων κατασκευαστών δέχονται βοήθεια από την κινεζική κυβέρνηση και κάνουν τον ανταγωνισμό στην Ευρώπη άνισο. Ο φόρος που επιβάλλεται σε αυτά τα αυτοκίνητα είναι τεράστιος και έτσι ακόμη και κινεζικές μάρκες τώρα θέλουν να φέρουν την παραγωγή τους στην Ευρώπη για να τους αποφύγουν. Θα αλλάξει όμως αυτό το πως της βλέπουμε; Αρκεί ένα Made in Europe σε μια κινεζική μάρκα για να μην είναι πια κινεζική;

Η χώρα παραγωγής παραμένει αγκάθι, είναι όμως η χώρα προέλευσης της μάρκας που μετράει περισσότερο

Η χώρα παραγωγής ενός μοντέλου δεν θα πρέπει να έχει σημασία, όμως ρώτα κάθε μπεμβεδάκια αν το γερμανικό και το κινέζικο BMW είναι το ίδιο να δεις τι απάντηση θα πάρεις. Και με το μάρκετινγκ να προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τα πάντα, να οι κινέζοι «πουλάνε» το Made in Europe ως αναβάθμιση των μοντέλων τους, τότε τα ευρωπαϊκά μοντέλα που παράγονται στην Κίνα,  δεν θα είναι με την ίδια λογική αυτομάτως υποδεέστερα των ευρωπαϊκών; 

Παιχνίδια πολιτικής και όχι ουσίας όταν μιλάμε για αυτοκίνητα που παράγονται και πωλούνται παντού

Οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές είναι παγκόσμιες εταιρείες, και τελικά κανείς δεν ασχολείται με το που φτιάχνεται ένα μοντέλο. Η κουβέντα γίνεται όμως όταν βλέπουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά με το μάρκετινγκ να κάνει μπαλάκι τη χώρα προέλευσης όπως το βολεύει, και τελικά τα παιχνίδια πολιτικής να τα πληρώνουμε εμείς με την φορολογία που επιβάλλεται.
 
Εσύ πως το βλέπεις; Ασχολήθηκες ποτέ με το που παράγεται το μοντέλο που αγοράζεις; Θεωρείς ότι το καθορίζει η χώρα κατασκευής; Και αν θες να αγοράσεις κινέζικο, σε νοιάζει αν φτιάχνεται στην Κίνα ή την Ευρώπη; Τι λες;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις