Αν χαλάσει το ηλεκτρικό στην Ελλάδα, ποιος θα το επισκευάσει;
Έλλειψη εξειδικευμένων τεχνικών το μεγάλο αγκάθι της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.
Οι ελεύθεροι επισκευαστές για την ώρα δεν ασχολούνται.
Μεγάλο το κόστος εξοπλισμού και ο χρόνος εκπαίδευσης που απαιτούνται.
Ο κίνδυνος ηλεκτροπληξίας και η αποφυγή πυρκαγιάς τα κύρια θέματα εκπαίδευσης.
Έλλειψη εξειδικευμένων τεχνικών το μεγάλο αγκάθι της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση
Ο δρόμος προς την ηλεκτροκίνηση αποτελεί μια μεγάλη μετάβαση και συμπεριλαμβάνει πολλούς τομείς δραστηριοποίησης οι οποίοι ήδη έχουν αρχίσει να μεταβάλλονται προκειμένου, να προσαρμοστούν και να εξυπηρετήσουν τις νέες συνθήκες. Πέραν από την κατασκευή των οχημάτων νέας τεχνολογίας που ήδη έχει αλλάξει δραματικά τις γραμμές παραγωγής και τις εφοδιαστικές αλυσίδες των αυτοκινητοβιομηχανιών, σημαντικό ρόλο θα παίξουν στη μετάβαση οι τεχνικοί που θα τρέξουν το aftersales. Tα δίκτυα επίσημων επισκευαστών των εταιριών έχουν αρχίσει –και στη χώρα μας-την ειδική επιμόρφωση που απαιτείται για να καλυφθούν οι ανάγκες συντήρησης των αυτοκινήτων που ήδη έχουν αρχίσει να παραδίδονται. Στην πραγματικότητα όμως υπάρχει σοβαρή έλλειψη εξειδικευμένων τεχνικών, στη χώρα μας αλλά και διεθνώς.
Οι ελεύθεροι επισκευαστές για την ώρα δεν ασχολούνται
Στην αγορά αυτοκινήτου, σημαντικό ρόλο-πέρα από τα επίσημα δίκτυα των αντιπροσωπειών-παίζουν και οι ελεύθεροι επισκευαστές, οι οποίοι με την εξειδίκευση τους σε συγκεκριμένους τύπους αυτοκινήτων έρχονται να καλύψουν το τιμολογιακό κενό που υπάρχει προς τους κατόχους που δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν πολλά χρήματα για συντήρηση. Ως τώρα ωστόσο, οι ελεύθεροι επισκευαστές, δεν φαίνεται να ακολουθούν τις τάσεις της εποχής και τις ανάγκες των καιρών για εξειδίκευση στη νέα τεχνολογία.
Μεγάλο το κόστος εξοπλισμού και ο χρόνος εκπαίδευσης που απαιτούνται
Ο κυριότερος λόγος για αυτό είναι το γεγονός ότι οι επενδύσεις που απαιτούνται σε χρόνο εκπαίδευσης και χρήματα για εξοπλισμούς έχουν για την ώρα πολύ υψηλό κόστος για να καλυφθούν από μεμονωμένους επισκευαστές. Το αποτέλεσμα-μακροπρόθεσμα-θα είναι να αναλάβουν την επισκευή ηλεκτρικών οχημάτων κυρίως τα επίσημα δίκτυα των εισαγωγέων, με παρεχόμενες όμως τιμές που δεν θα είναι συμφέρουσες για όλο το φάσμα των ιδιοκτητών. Γενικότερα, υπολογίζεται ότι στην Αγγλία θα λείπουν ήδη 25.000 τεχνικοί έως το 2032 και στις ΗΠΑ αντίστοιχα θα χρειαστούν περί τις 80.000 ειδικών για τη συντήρηση των αυτοκινήτων αλλά και την τοποθέτηση των φορτιστών στις διάφορες υποδομές.