autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Αν χαλάσει το ηλεκτρικό στην Ελλάδα, ποιος θα το επισκευάσει;

Αν χαλάσει το ηλεκτρικό στην Ελλάδα, ποιος θα το επισκευάσει;

4/3/2024

Έλλειψη εξειδικευμένων τεχνικών το μεγάλο αγκάθι της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.
Οι ελεύθεροι επισκευαστές για την ώρα δεν ασχολούνται.
Μεγάλο το κόστος εξοπλισμού και ο χρόνος εκπαίδευσης που απαιτούνται.
Ο κίνδυνος ηλεκτροπληξίας και η αποφυγή πυρκαγιάς τα κύρια θέματα εκπαίδευσης.

Έλλειψη εξειδικευμένων τεχνικών το μεγάλο αγκάθι της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση

Ο δρόμος προς την ηλεκτροκίνηση αποτελεί μια μεγάλη μετάβαση και συμπεριλαμβάνει πολλούς τομείς δραστηριοποίησης οι οποίοι ήδη έχουν αρχίσει να μεταβάλλονται προκειμένου, να προσαρμοστούν και να εξυπηρετήσουν τις νέες συνθήκες. Πέραν από την κατασκευή των οχημάτων νέας τεχνολογίας που ήδη έχει αλλάξει δραματικά τις γραμμές παραγωγής και τις εφοδιαστικές αλυσίδες των αυτοκινητοβιομηχανιών, σημαντικό ρόλο θα παίξουν στη μετάβαση οι τεχνικοί που θα τρέξουν το aftersales. Tα δίκτυα επίσημων επισκευαστών των εταιριών έχουν αρχίσει –και στη χώρα μας-την ειδική επιμόρφωση που απαιτείται για να καλυφθούν οι ανάγκες συντήρησης των αυτοκινήτων που ήδη έχουν αρχίσει να παραδίδονται. Στην πραγματικότητα όμως υπάρχει σοβαρή έλλειψη εξειδικευμένων τεχνικών, στη χώρα μας αλλά και διεθνώς.

Οι ελεύθεροι επισκευαστές για την ώρα δεν ασχολούνται

Στην αγορά αυτοκινήτου, σημαντικό ρόλο-πέρα από τα επίσημα δίκτυα των αντιπροσωπειών-παίζουν και οι ελεύθεροι επισκευαστές, οι οποίοι με την εξειδίκευση τους σε συγκεκριμένους τύπους αυτοκινήτων έρχονται να καλύψουν το τιμολογιακό κενό που υπάρχει προς τους κατόχους που δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώνουν πολλά χρήματα για συντήρηση. Ως τώρα ωστόσο, οι ελεύθεροι επισκευαστές, δεν φαίνεται να ακολουθούν τις τάσεις της εποχής και τις ανάγκες των καιρών για εξειδίκευση στη νέα τεχνολογία. 

Μεγάλο το κόστος εξοπλισμού και ο χρόνος εκπαίδευσης που απαιτούνται

Ο κυριότερος λόγος για αυτό είναι το γεγονός ότι οι επενδύσεις που απαιτούνται σε χρόνο εκπαίδευσης και χρήματα για εξοπλισμούς έχουν για την ώρα πολύ υψηλό κόστος για να καλυφθούν από μεμονωμένους επισκευαστές. Το αποτέλεσμα-μακροπρόθεσμα-θα είναι να αναλάβουν την επισκευή ηλεκτρικών οχημάτων κυρίως τα επίσημα δίκτυα των εισαγωγέων, με παρεχόμενες όμως τιμές που δεν θα είναι συμφέρουσες για όλο το φάσμα των ιδιοκτητών. Γενικότερα, υπολογίζεται ότι στην Αγγλία θα λείπουν ήδη 25.000 τεχνικοί έως το 2032 και στις ΗΠΑ αντίστοιχα θα χρειαστούν περί τις 80.000 ειδικών για τη συντήρηση των αυτοκινήτων αλλά και την τοποθέτηση των φορτιστών στις διάφορες υποδομές.

Ο κίνδυνος ηλεκτροπληξίας και η αποφυγή πυρκαγιάς τα κύρια θέματα εκπαίδευσης

Στη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή, οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται προϋποθέτουν εκτεταμένες γνώσεις ηλεκτρολογίας. Οι ηλεκτρολόγοι αυτοκινήτων έχουν-θεωρητικά-καλύτερο υπόβαθρο από τους αντίστοιχους συναδέλφους τους μηχανικούς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι τελευταίοι θα βρεθούν ξαφνικά χωρίς δουλειά, αφού η τεχνογνωσία τους θα εξακολουθεί να είναι απαραίτητη για τα αμιγώς μηχανικά μέρη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (φρένα, αναρτήσεις κλπ). Τα κυριότερα θέματα στα οποία εκπαιδεύονται οι τεχνικοί ηλεκτρικών οχημάτων, είναι ο κίνδυνος ηλεκτροπληξίας και η αποφυγή πυρκαγιάς. Το στοίχημα σε κάθε περίπτωση πάντως δείχνει ότι θα είναι η έγκαιρη και αποτελεσματική κάλυψη των συγκεκριμένων θέσεων στον κλάδο των επισκευαστών.
Εσύ ανησυχείς για την υποστήριξη που θα έχεις αν πάρεις ηλεκτρικό; Θα αποτελούσε αποτρεπτικό παράγοντα για τη μετάβαση σου στην ηλεκτροκίνηση η έλλειψη εξειδικευμένων συνεργείων πέρα από τις αντιπροσωπείες;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις