autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ανανεωμένο Toyota Yaris: Με κατανάλωση 4,6 λτ./100 χλμ. & 130 άλογα

Ανανεωμένο Toyota Yaris: Με κατανάλωση 4,6 λτ./100 χλμ. & 130 άλογα

16/7/2024

Ο εσωτερικός ηλεκτροκινητήρας έχει 4 παραπάνω άλογα (πλέον στα 84 PS)
Έχει διαφορετικό επεξεργαστή & λογισμικό, με την ίδιας χωρητικότητας μπαταρία
Απέκτησε νέο σύστημα, που μειώνει την κατανάλωση στην κατηφόρα & την κυκλοφοριακή συμφόρηση
Έχει 14 περισσότερα άλογα από το προ-ανανέωσης Yaris & μισό δευτερόλεπτο καλύτερη επιτάχυνση

Ο εσωτερικός ηλεκτροκινητήρας έχει 4 παραπάνω άλογα (πλέον στα 84 PS)

Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, για αυτό και η Toyota ανέβασε ακόμη περισσότερο τον πήχη, βελτιώνοντας το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της στην ελληνική αγορά. Μιλάμε για τον «βασιλιά» των πωλήσεων τα τελευταία πολλά χρόνια, το Toyota Yaris, που ανανεώθηκε. Πιο συγκεκριμένα, φρέσκαρε την εμφάνισή του, διεύρυνε την γκάμα εξοπλιστικών εκδόσεων και έρχεται με καλύτερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Κυρίως,
όμως, έρχεται με αναβαθμισμένο κινητήριο σύνολο.
 
Ειδικότερα, το ανανεωμένο Toyota Yaris θα προσφέρεται και σε full υβριδική επιλογή 130 ίππων, μαζί με την εισαγωγική των 116 PS (5η γενιά υβριδικής τεχνολογίας). Και στα δύο μοντέλα σταθερός παραμένει ο 3κύλινδρος 1.500άρης θερμικός κινητήρας που αποδίδει 92 άλογα (στις 5.500 σ.α.λ.) και 120 Nm ροπής (στις 3.600 - 4.800 σ.α.λ.). Το συγκεκριμένο μοτέρ συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας εκ των οποίων είναι κάνει και τη... διαφορά. Το ανανεωμένο και πιο δυνατό Toyota Yaris έχει πιο ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ. Πλέον αποδίδει 84 άλογα (από 80 PS), με την συνολική ροπή επίσης να αυξάνεται από τα 141 στα 185 νιουτόμετρα (και μάλιστα σε όλο το εύρος στροφών).

Έχει διαφορετικό επεξεργαστή & λογισμικό, με την ίδιας χωρητικότητας μπαταρία

Εκτός των παραπάνω αλλαγών, οι μηχανικοί της Toyota έχουν κάνει κι ορισμένες άλλες διαφοροποιήσεις, τεχνικού χαρακτήρα. Σύμφωνα με όσα λέει η ιαπωνική μάρκα, το ανανεωμένο Yaris φέρει νέα μονάδα ελέγχου - επεξεργαστή (PCU), ενώ και το software το μοντέλου άλλαξε για να προσαρμοστεί στο αναβαθμισμένο μηχανικό σύνολο. Εκείνη που μένει σταθερή είναι η μπαταρία ιόντων λιθίου, της οποίας η χωρητικότητα είναι στις 0,74 kWh.
 
Χάρη στο Predictive State of Charge Control το ανανεωμένο Yaris των 130 ίππων κάνει καλύτερη διαχείριση στην της μπαταρίας του, χρησιμοποιεί τα δεδομένα της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και περιορίζει τις απαιτήσεις, αναλόγως της διαδρομής (π.χ. αν έχει κλίση).

Απέκτησε νέο σύστημα, που μειώνει την κατανάλωση στην κατηφόρα & την κυκλοφοριακή συμφόρηση

Με στόχο τον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό της κατανάλωσης, το ανανεωμένο Toyota Yaris έχει κι ένα νέο σύστημα οδήγησης, το οποίο η ιαπωνική μάρκα ονομάζει Predictive State of Charge Control». Ουσιαστικά μιλάμε για μία τεχνολογία που καταγράφει και αποθηκεύει πληροφορίες, σε καθημερινή βάση, για στιγμές που οδηγός πάντα «κόβει» ταχύτητα. Τέτοιες συνθήκες οδήγησης μπορεί να είναι σε μία κατηφόρα ή στην οδήγηση στην κίνηση. Αναγκαστικά, το αυτοκίνητο δεν αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες, για αυτό και η Toyota θέλησε να ελαχιστοποιήσει την κατανάλωση. Καθώς, λοιπόν, το ανανεωμένο Yaris πλησιάζει σε ένα τέτοιο σημείο, το σύστημα «θυμάται» και προτείνει στον οδηγό να αφήσει το γκάζι (σχετική ένδειξη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων). Παράλληλα, το σύστημα αυξάνει την ένταση του φρεναρίσματος, για να μεγιστοποιήσει την ανάκτηση ενέργειας.
 
Χάρη στο παραπάνω σύστημα το ανανεωμένο Toyota Yaris Hybrid των 130 ίππων κάνει καλύτερη διαχείριση στην απο-φόρτιση της μπαταρίας του, χρησιμοποιεί τα δεδομένα της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο (σύστημα πλοήγησης) και περιορίζει τις απαιτήσεις στα... απολύτως απαραίτητα, αναλόγως της διαδρομής (π.χ. αν έχει κλίση).

Έχει 14 περισσότερα άλογα από το προ-ανανέωσης Yaris & μισό δευτερόλεπτο καλύτερη επιτάχυνση

Η μεγαλύτερη ιπποδύναμη του ανανεωμένου Yaris των 130 ίππων σημαίνει ελάχιστα μεγαλύτερη κατανάλωση από την έκδοση με τα 116 άλογα. Από την άλλη πλευρά, κερδίζει όμως μισό δευτερόλεπτο στην επιτάχυνση από στάση. Ειδικότερα, η κατανάλωση γυροφέρνει στα 4,2-5,1 λτ./100 χλμ. (από 4,1-4,9), ενώ το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται πια στα 9,2 δευτερόλεπτα. Στα χαμηλά παραμένουν οι εκπομπές αέριων ρύπων (96-116 γρ. CO2/χλμ.), που σημαίνει οι οδηγοί του απολαμβάνουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
 
Θυμίζουμε ότι «κλειδί» για τις χαμηλές καταναλώσεις κάθε Toyota είναι ο σημαντικός αριθμός χιλιομέτρων της αμιγώς ηλεκτροκίνησης, Όπως τονίζουν οι Ιάπωνες, το Yaris καλύπτει το 56% του χρόνου οδήγησης, κάτι που μεταφράζεται σε 42% διανυθείσας απόστασης μέσω χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε